Temp. silnika o co chodzi ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dziwne. Ten wskaźnik od razu po włączeniu kluczyka, nawet na zimnym silniku natychmiast wskakuje na 70°C czy rośnie normalnie ale tylko do 70°C?
Co do czujnika to przecież nowy powinien dawać prawidłowe dane dla silnika i wskaźnika - może uszkodzony? Jakie ma opory po np. 10 minutach pracy silnika - to czas gdy temperatura będzie już "robocza".
Przydało by się złączyć te piny opornikiem o wiarygodnym oporze 200Ω - to temp. 100°C.
Można też na dosłownie moment po prostu zewrzeć z sobą te piny - wskaźnik pójdzie na maksa i trzeba uważać by się nie zaciął w maksymalnym położeniu dlatego tylko na chwilkę zewrzeć.
Co do czujnika to przecież nowy powinien dawać prawidłowe dane dla silnika i wskaźnika - może uszkodzony? Jakie ma opory po np. 10 minutach pracy silnika - to czas gdy temperatura będzie już "robocza".
Przydało by się złączyć te piny opornikiem o wiarygodnym oporze 200Ω - to temp. 100°C.
Można też na dosłownie moment po prostu zewrzeć z sobą te piny - wskaźnik pójdzie na maksa i trzeba uważać by się nie zaciął w maksymalnym położeniu dlatego tylko na chwilkę zewrzeć.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 21:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jawirax, chcesz mieć z tymn spokój - wymień czujnik na oryginał, ASO (niebieska obwódka - chyba koło stówki), ew ze szrotu ( żółta). A ogolnie napiszę ci tyle że nigdy nie mozna być pewnym co jest niesprawne przy takich niewielkich odchyłkach temperatury, ponieważ zarówno czujnik, jak i włącznik w chłodnicy, jak i termostat jak i licznik to są elementy o znacznych niedokładnościach wykonania, które moga się wzajemnie sumować lub niwelować. Dla przykładu serwisówka dopuszcza aż 20 procentowe odchyłki oporów czujnika temperatury.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Temp nagrzewa się tylko do 70 stopni a nie staje wskaźnik , nie wiem czy uszkodzony ale na to wygląda,moze kupoic używany ale orygilany na szrocie ? albo moze to wina czujnika wiatraka ktory za szybko załącza wirnik,?Zico63b pisze:Dziwne. Ten wskaźnik od razu po włączeniu kluczyka, nawet na zimnym silniku natychmiast wskakuje na 70°C czy rośnie normalnie ale tylko do 70°C?
Co do czujnika to przecież nowy powinien dawać prawidłowe dane dla silnika i wskaźnika - może uszkodzony? Jakie ma opory po np. 10 minutach pracy silnika - to czas gdy temperatura będzie już "robocza".
Przydało by się złączyć te piny opornikiem o wiarygodnym oporze 200Ω - to temp. 100°C.
Można też na dosłownie moment po prostu zewrzeć z sobą te piny - wskaźnik pójdzie na maksa i trzeba uważać by się nie zaciął w maksymalnym położeniu dlatego tylko na chwilkę zewrzeć.
[ Dodano: 13 Maj 2010 21:23 ]
Wezme zamienie czujnii cieszy zan czujnik wiatarka moze to pomoze ? , a zrobi tak jak piszesz kupie uzywke oruginalną na szrocie,Paweł Marek pisze:jawirax, chcesz mieć z tymn spokój - wymień czujnik na oryginał, ASO (niebieska obwódka - chyba koło stówki), ew ze szrotu ( żółta). A ogolnie napiszę ci tyle że nigdy nie mozna być pewnym co jest niesprawne przy takich niewielkich odchyłkach temperatury, ponieważ zarówno czujnik, jak i włącznik w chłodnicy, jak i termostat jak i licznik to są elementy o znacznych niedokładnościach wykonania, które moga się wzajemnie sumować lub niwelować. Dla przykładu serwisówka dopuszcza aż 20 procentowe odchyłki oporów czujnika temperatury.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No to tego nie rozumiem - to skąd odczyt temperatury gdy "nie wstaje wskaźnik".Temp nagrzewa się tylko do 70 stopni a nie staje wskaźnik
Zaraz... 70°C to przecież praktycznie lewe skrajne położenie - czyli się nie ruszył. To tylko zewrzeć badane wcześniej piny ze sobą lub jeden z nich z masą - wskaźnik musi ruszyć jeśli jest sprawny!
Czujnik w chłodnicy, to owszem, ale gdy będziemy jako-tako pewni jakichkolwiek wskazań. Teraz nie wiemy nic.
Wiemy wszystko czytałeś całego posta? teraz wiadomo ze termostat działa czujnik temp, cieczy moj nie do konca pokazuje tak jak powienien, wymienilem na nowy i jescze gorszy, mierzyłąme moje stary czujnik miernikiem i mial 260 Ohmów niby dobrze na dwóch nastepnych pinach mial 160 Ohmów , mysle teraz nad wymianą czujnika wiataraka. Wsakznik idzie od zera w góra ale tylko do 78 stopni , potem wlacza sie wiatrak, a na nowymienieonym to juz przy 70 sie wlzzczał/
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 22:02 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Racja, przecież pokazał 80-tkę
To jeśli zmieniła się temperatura (wskazywana) przy zmianie czujnika temp - to pewnie on jest wadliwy, włącznik wiatraka może być dobry. Choć też i nie musi; ale dwie niezależne usterki razem, czemu nie?
Najlepiej to termometr w zbiorniczek albo odczyt VAG-iem, inaczej to można tylko dojść do tego drogą wymian, i to na oryginały - jak zauważa Kolega Paweł Marek
A i wskaźnik może zaniżać...
Albo jeszcze inaczej: podmieniać z dobrym kolegą, któremu wszystko w aucie działa - tak jest najtaniej
To jeśli zmieniła się temperatura (wskazywana) przy zmianie czujnika temp - to pewnie on jest wadliwy, włącznik wiatraka może być dobry. Choć też i nie musi; ale dwie niezależne usterki razem, czemu nie?
Najlepiej to termometr w zbiorniczek albo odczyt VAG-iem, inaczej to można tylko dojść do tego drogą wymian, i to na oryginały - jak zauważa Kolega Paweł Marek
A i wskaźnik może zaniżać...
Albo jeszcze inaczej: podmieniać z dobrym kolegą, któremu wszystko w aucie działa - tak jest najtaniej
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 22:09 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
jawirax, a sprobuj tak,rozgrzej auto az wlaczy sie wiatrak,zobacz przy jakiej temp wlacza sie wiatrak,poczym zgas silniki i wlacz ponownie zaplon nie odpalajac silnika i patrz jaka bedzie temperatura.Umnie wiatrak wlacza sie przy 90 C,a gdy zgasze silnik i przekrece kluczyk ,temp pokazuje 94C co moze oznaczac ze czujnik w chlodnicy wlacza sie za szybko,tak moze byc u ciebie.Jesli nie mam racji ,to niech mnie ktos poprawi Czujnik temp i termostat mam ori z aso.Pozdro;]
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
Wymieniłem czujnik temp wentylatora w chłodnicy i nic trzyma 80 stopni, tzn dogrzewa się do 80 i potem włącza się wentylator.I co wy na to ? auto nagrzewa się dobrze i szybko, więc nie wiem co o tym myśleć, ktoś tam napisał wyżej że termostaty są rożne i otwierają się przy innych temp ? może ja mam taki termos ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Termostat ma prawo, jeśli jest "rozkalibrowany" otworzyć przy 80°C, 75°C czy nawet 50-ciu, ale włącznik wiatraka nie ma prawa włączyć poniżej 92°C!.
I teraz tak, biorąc pod uwagę wydarzenia które miały miejsce - to wniosek nasuwa się mało wesoły:
*wymiana włącznika wiatraka nic nie poprawiła - był dobry;
*wymiana czujnika temperatury pogorszyła tylko sprawę - był dobry a nowy to "Sheiße"!;
*wniosek - wskaźnik zaniża cały czas o 10°C - nic nie poradzisz.
I teraz tak, biorąc pod uwagę wydarzenia które miały miejsce - to wniosek nasuwa się mało wesoły:
*wymiana włącznika wiatraka nic nie poprawiła - był dobry;
*wymiana czujnika temperatury pogorszyła tylko sprawę - był dobry a nowy to "Sheiße"!;
*wniosek - wskaźnik zaniża cały czas o 10°C - nic nie poradzisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości