GOFF III I KATALIZATOR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

anna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 17, 2006 10:41
Lokalizacja: batorz

GOFF III I KATALIZATOR

Post autor: anna » śr kwie 12, 2006 10:34

MAM GOLFA III R 1992 SILNIK 1.8 KUPIŁAM GO W XI 2005 ROKU. MA KATALIZATOR. MAM WRAŻENIE ŻE SIE MULI, MECHANIK POWIEDZIAŁ MI ŻE JAK MA KATALIZATOR TO POWINNAM JEŻDZIĆ NA BEZOŁOWIOWEJ A JA LEJE UNIWERSAL. CZY TO PRAWDA ?
Rano jak jest zimny, gdy dodam mu gazu ta się dusi i zwalnia , musze ująć nogę z gazu, żeby się pobrał, a na trasie to nie ma takiego przyspieszenia jak miał wcześniej i pod górkę też nie bardzo idzie. Mechanik twierdzi , że katalizator zanieczyszcza sie na uniwersalnej i można go oczyścić lub założyć nowy, bo on wystacza np. na 10000 km. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony śr kwie 12, 2006 11:37 przez anna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 12, 2006 11:15

Nie pisz tylko dużymi literami bo ciężko się to czyta, nie bez powodu wymyślone duże i małe literki ;)
Masz katalizator więc powinnaś lać bezołowiową ale benzyna uniwersalna też jest benzyną bezołowiową ale z dodatkami smarującymi których twoje auto nie potrzebuje. Nie szkodzą one na nic ale są po prostu zbędne. Na pewno benzyna uniwersalna nie jest powodem braku mocy. Opisz dokładniej jak się to mulenie objawia.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
michal_wroc
kung-fu
kung-fu
Posty: 64
Rejestracja: pn lis 01, 2004 16:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michal_wroc » śr kwie 12, 2006 11:24

auto moze mulic z bardzo wielu powodow, jesli silnik jest technicznie sprawny (zakladam ze mechanik to sprawdzil) to moze ci sie katalizator rozlecial i poprostu nalezy go wymienic/wyrzucic :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr kwie 12, 2006 11:30

raczej to nie przez benzyne, chociaz mozesz ktoregos razu przy pustym baku zalac np vpower lub bp ultimate i zobaczysz. z katem sprawa jest delikatniejsza, zcasem jego wywalenie przynosi wiecej szkód niz pozytku, no i sprawa lambdy pozostaje...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
michal_wroc
kung-fu
kung-fu
Posty: 64
Rejestracja: pn lis 01, 2004 16:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michal_wroc » śr kwie 12, 2006 11:32

tak to prawda trzeba to umiejetnie zrobic dlatego ze moze to wplynas negatywnie na spalanie oraz moc silnika, ja mam u siebie w miejscu katalizatora strumienice i sonde wspawana w strumienice, spalanie nie wzroslo o dziwo, ale pewnie sonde to juz mi dawno wydmuchalo, chociaz vag nie zglasza problemu ze sonda kaput :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr kwie 12, 2006 11:35

własnie, sonda musi miec odpowiednia temperature i cisnienie a przy wspawaniu ejj w kolektor/strumienice/rure te warunki sie zmieniaja. Sam przez to sie waham czy go wywalac czy nie.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 12, 2006 11:45

I tak to sa tylko przypuszczenia. Bez dokładniejszego opisu tego mulenia można jedynie z fusów powróżyć :grin: Powodów mulenia może być mniej więcej milion ;) Ale na pewno benzyna uniwersalna nie jest jednym z nich.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr kwie 12, 2006 11:54

A slyszeliscie cos o polskich katalizatorach ??

http://www.lindo.gobex.pl


TDPower

Awatar użytkownika
michal_wroc
kung-fu
kung-fu
Posty: 64
Rejestracja: pn lis 01, 2004 16:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michal_wroc » śr kwie 12, 2006 11:58

no tak katalizator dosc szybko sie zuzywa a nie jest najtanszy, wiec to moze byc powod zamulenia, ale np u mnie taki efekt powodowal uszkodzony przeplywomierz, auto poprostu bylo ospale jakby w snie zimowym :)



fibolek

Post autor: fibolek » śr kwie 12, 2006 19:33

anno jeśli lejesz bezołowiową to niważne czy 95 czy 98.
Gorzej jeżlei wlejesz ołowiową to rozwalisz kata.
A z resztą spraw to tak jak poprzednicy pisali.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr kwie 12, 2006 20:31

a mozna kupic jeszcze olowiowa ?? bo chyba nie ...



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr kwie 12, 2006 20:49

Nie można bo jej sprzedaż jest już zakazana.


=-Pinhead-=

fibolek

Post autor: fibolek » pt kwie 14, 2006 18:53

Macie racje że niemożna.Ale lepiej nie lej UNIWERSAL zalewaj lepiej PB95.
Bo UNIWERSALNA mimo że też bezołowiowa ale jakaś felerna mi się wydaje.



Krystek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob mar 12, 2005 17:29
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Krystek » sob kwie 15, 2006 15:28

przy tym silniku można spokojnie wywalić katalizator już dawno przestał działać a tylko dławi silnik ja właśnie wyrzucilem kata w środek wspawałem rurke bo bez rurki był straszny odglos teraz jest ok i do tego sprzedaje zawartość dają już 130,- ZŁ



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 356 gości