witam
mam problem z osłonami silnika do Golfa III
potrzebne są dwie jedna do ABD, druga do AEA
kupiłem jedną (oznaczona do silnika 1.4) i nie pasowała (kolektor się nie mieścił, w obydwu samochodach jest z przodu), musiałem oddać :/
teraz pytania
jaka osłona będzie pasować do ABD? (na allegro są do 1.4)
czy taka sama będzie pasować do AEA? (nigdzie nie widziałem do 1.6, są tylko do 1.4 i 1.8/2.0!)
oczywiście sprzedawcy wiedzą tylko, że mają do 1.4 i tyle...
pozdrawiam, Łukasz
osłona silnika 1.4 i 1.6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie trafiłem na naszym rynku na osłonę silnika pasującą do ABD.
Niektórzy sprzedawcy twierdzą, że 1.4 są takie same i osłona pasuje. NIEPRAWDA.
Jak ktoś ma kolektor wydechowy z przodu to nie pasuje! (np. 1.4 ABD; 1.6 ABU).
ALE!
Miałem zrobić osłonę w ABD i poradziłem sobie w taki sposób że kupiłem osłonę ABS/PCV od "1.4" i za pomocą opalarki z elektronicznie regulowaną temperaturą (uwaga! temperatura 500-550 C) ukształtowałem mały dołek pod kolektor wydechowy i śrubę mocowania przedniej poduszki silnika. 10 min roboty.
Pozostaje przykręcić ok. 10 wkrętami osłonę i cieszyć się czystym i suchym nawet w deszcz silnikiem.
Niektórzy sprzedawcy twierdzą, że 1.4 są takie same i osłona pasuje. NIEPRAWDA.
Jak ktoś ma kolektor wydechowy z przodu to nie pasuje! (np. 1.4 ABD; 1.6 ABU).
ALE!
Miałem zrobić osłonę w ABD i poradziłem sobie w taki sposób że kupiłem osłonę ABS/PCV od "1.4" i za pomocą opalarki z elektronicznie regulowaną temperaturą (uwaga! temperatura 500-550 C) ukształtowałem mały dołek pod kolektor wydechowy i śrubę mocowania przedniej poduszki silnika. 10 min roboty.
Pozostaje przykręcić ok. 10 wkrętami osłonę i cieszyć się czystym i suchym nawet w deszcz silnikiem.
- patryk2340
- Carpe Diem
- Posty: 552
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
mariuszu, jak bardzo musiałeś zmieniać kształt tej osłony? Też bym chciał sobie zamontować ją (do ABD), i zastanawiam się, czy jest sens może poprostu wyciąć jakieś otwory na ten kolektor, czy też mija się to z celem (bo woda i tak będzie chlapać na silnik przez ten otwór). Nie mam takiej wypasionej opalarki
p.s. Teraz dopiero widzę, że troche stary temat odkopałeś
p.s. Teraz dopiero widzę, że troche stary temat odkopałeś
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 22:36 przez patryk2340, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ
Modyfikacje nie są duże. Tak jak pisałem lekkie odkształcenie na zewnątrz osłony o ok 2 cm kawałka 10x15cm jak dobrze pamiętam plus na śrubę (jak się nagrzeje odpowiedni kawałek 5x5 cm i dołoży do elementu to zastygnie po minucie w odpowiednim kształcie) Można by też wyciąć kawałki ale polecam wersję odkształcenia. Bardzo przydatny w tej operacji jest kanał. Można też podgrzewać za pomocą opalarki "mniej wypasionej" ale trzeba uważać żeby materiał za bardzo nie popłynął albo się nie przypalił. Niestety nie mam możliwości zrobienia zdjęcia bo to była przysługa dla kogoś ale z tego co się zorientowałem to jest jeden rodzaj osłon do "1,4" np. na allegro i da się to dopasować, jedynie mogą się różnić materiałem z którego są wykonane.
Odkopuję temat.
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czy w ogóle istnieje osłona 1,4 do ABD(niekoniecznie na rynku polskim)?
Mamy zamiar kupić ją, ale na allegro do tegoż silnika widziałam dwie różne wersje osłony("z jedną dziurą" i "bez dziur"). Dzisiaj byłam w sklepie z częściami do VW i miły pan powiedział, że osłona kosztuje 150 zł z rabatem, pokazał nam ją i jeszcze inaczej wyglądała niż te 2 wersje znalezione na allegro. W sąsiednim sklepie(też z częściami z grupy VAG) sprzedawca powiedział, że należałoby kupić do 1,6 i przerobić ją jak wyżej opisał mariuszu. I właśnie mamy mieszane odczucia.
Nasze pytanie, na co dokładniej zwracać uwagę przy zakupie osłony do 1,4 ABD, żeby w razie czego nie dokonywać przeróbek, lub zrobić je w najmniejszym możliwym stopniu?
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czy w ogóle istnieje osłona 1,4 do ABD(niekoniecznie na rynku polskim)?
Mamy zamiar kupić ją, ale na allegro do tegoż silnika widziałam dwie różne wersje osłony("z jedną dziurą" i "bez dziur"). Dzisiaj byłam w sklepie z częściami do VW i miły pan powiedział, że osłona kosztuje 150 zł z rabatem, pokazał nam ją i jeszcze inaczej wyglądała niż te 2 wersje znalezione na allegro. W sąsiednim sklepie(też z częściami z grupy VAG) sprzedawca powiedział, że należałoby kupić do 1,6 i przerobić ją jak wyżej opisał mariuszu. I właśnie mamy mieszane odczucia.
Nasze pytanie, na co dokładniej zwracać uwagę przy zakupie osłony do 1,4 ABD, żeby w razie czego nie dokonywać przeróbek, lub zrobić je w najmniejszym możliwym stopniu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości