Ciśnienie sprężania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Ciśnienie sprężania

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 14:01

Szykie pytanko, zafundowałem sobie miernik do mierzenia sprężania w cylindrach i zrobiłem dziś z kumplem pomiar i nasz każdym z cylindrów wyszło równo po 10.5 , mam pytanie czy to jest w miarę dobrze bo na forum poczytałem ze to jest za mało , dodam też ze mierzyłem na silniku słabo rozgrzanym tzn, był zimny pojechałem do kumpla i zmierzyłem nawet silnik nie zdążył złapać temp roboczej i się zagrzać troszkę czy to też ma jakieś znaczenie ? A moze lipny barometr ? kupilem taki okazyjnie za 15 zl od kumpla :Motor 1.8 AAM , przebieg auta 255 tys.km

http://www.narzedzia-prof.pl/Miernik_ci ... 3&prd=1069


Obrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 14:13 przez jawirax, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr maja 12, 2010 15:37

mierzyliście na otwartej przepustnicy??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 15:41

Deptałem w podłoge pedał.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr maja 12, 2010 15:49

wg mnie jest dobrze nie ma jakichś wahań między poszczególnymi cylindrami tylko jest równo a i ciśnienie nie jest takie małe, dla każdego silnika są jakieś widełka w których powinien się mieścić silnik a AAM nie jest jakoś szczególnie doprężony więc pomiar 10.5 uważałbym za udany w kilkunastoletnim aucie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gateway1 » śr maja 12, 2010 16:00

silnik ma byc rozgrzany do temperatury roboczej , czyli gdzies 80 c



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 16:04

Z tego co mi dzis mowil pewien mechanik to nie ma to roznicy czy na zimno czy na ciepło wiec sam juz nie wiem w co wierzyć , powiedzial ze 10.5 to za mało ze powinno być 12 , na chłopski rozum moj to powinno sie mierzyć przy temp roboczej, wtedy jest prawidłowe sprezanie i pomiar miarodajny?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr maja 12, 2010 16:09

a ile serwisówka przewiduje dla AAMa??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gateway1 » śr maja 12, 2010 16:30

tak slyszalem nie jeden raz ze tak zwani mechanicy mierza cisnienie na zimnym silniku , co daje zafalszowane cisnienie , zawsze bedzie wyższe olej jest gesty .
po drugie zrob test , zmierz na zimnym a potem na goracym , kazda ksiazka która przeczytałam na temat silnikow podaje ze cisnienie mierzy sie na rozgrzanym silniku , oraz znajomi mechanicy tez to mówia
olej zimny uszczelnia



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 16:56

Ja na dnaich zmierze jesczez na ciepłym 80 stopni roboczej, ale z tego co piszecie jezeli na zimnym olej jest gęsty i uszczelnia i mam po 10.5 na akzdym więc na rzadkim powinienem mieć jeszcze mniej , tylko to dla mnie dziwne, bo auto chdzi bardzo dobrze woje 168 pujdzie ,oleju nie bierze ani grama.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr maja 12, 2010 17:20

dlatego sprawdź w jakiejś mądrej książce ile powinno być fabrycznie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 17:30

Znalazłem coś takiego:

Silnik AAM
Średnica cylindra: 81 mm
Skok tłoka: 86,4 mm
Pojemność skokowa: 1781 cm3
Stopień sprężania: 9,0 ± 0,7
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 0,9...1,2 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej:5000 obr/min
Moment maksymalny:140 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego:2500 obr/min

Czy cos z tego mozna rozszyfrowac



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 12, 2010 18:03

prawidłowe 9-12 bar minimalne 7 bar
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 18:03 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » śr maja 12, 2010 18:05

Czyli jak na 255 Tysięcznego gofra to chyba w normie , w dodatku równe na każdym cylindrze.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 18:06 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr maja 12, 2010 18:08

jak najbardziej w normie :bigok: nie masz się czym przejmować, masz też kolejny dowód na to żeby nie ufać mechanikom :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości