zepsuty gwint na świecy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartek19Bwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 15:33
Lokalizacja: Bielawa

zepsuty gwint na świecy

Post autor: Bartek19Bwa » ndz maja 09, 2010 18:27

Koledzy nie wkręca mi się świeca na 2 cylindrze. to znaczy wkręce ją ale nie do końca. zostaje mi ok 4 mm gwintu. czy można na to cos poradzić? bez wyciągania głowicy? bo od tego auto nie równo pracuje na wolnych obrotach bo za wysoko jest ta świeca.



Awatar użytkownika
turek03
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 21:25
Lokalizacja: Pasłęk/Łukszty

Post autor: turek03 » ndz maja 09, 2010 18:45

spróbuj dobrać odpowiedni gwintownik i przekręcić gwint w otworze


:D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz maja 09, 2010 20:37

jeżeli tylko jedno gniazdo to możesz spróbować przegwintować nie zdejmując głowicy. Ustawić tłok w górnym położeniu żeby ewentualnie łatwiej było wygrzebać syf który tam wpadnie. Raczej jest to zabieg dosyć ryzykowny, bynajmniej ja bym się tego nie podjął na swoim silniku :)



Bols
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 21:23
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: zepsuty gwint na świecy

Post autor: Bols » ndz maja 09, 2010 21:31

Bartek19Bwa pisze:Koledzy nie wkręca mi się świeca na 2 cylindrze. to znaczy wkręce ją ale nie do końca. zostaje mi ok 4 mm gwintu. czy można na to cos poradzić? bez wyciągania głowicy? bo od tego auto nie równo pracuje na wolnych obrotach bo za wysoko jest ta świeca.

Jak juz wyciagniesz swiece polecam herikole robia to nie którzy mechanicy jest to dobra rzecz spiralny gwint który wkrecamy w otwór bez duzego gwintowania bo jak przegwintujesz to zsypiesz do tłoka skrawki stali która moze porysowac tłok



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz maja 09, 2010 23:06

Bez, obawy... Dobierz gwintownik i przegwintuj... Potem podłącz kawałek rurki do odkurzacza i wybierz opiłki z cylindra. A nawet jak coś zostanie to się niewiele stanie, wszystko i tak zostanie wydmuchnięte przez kolektor. A głowica to tylko aluminium, a cała reszta to twarda stal.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Bartek19Bwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 15:33
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: Bartek19Bwa » pn maja 10, 2010 20:03

dzięki wszystkim. cos bede myślał



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » pn maja 10, 2010 20:37

...cała reszta to twarda stal.
W komorze spalania nie ma żadnej "twardej stali" jest aluminium, oraz żeliwo szare :jezor: ostatecznie można jeszcze zrobić taka redukcję z mosiądzu. Tzn. tulejka gwintowana obustronnie. W głowicy gwintujesz większą średnicę, po czym wkręcasz tulejkę, a dopiero w tulejkę świecę. Resztki spokojnie wyciągasz odkurzaczem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości