przełącznik szyberdachu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gregua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 01, 2009 11:07
Lokalizacja: b-stok

przełącznik szyberdachu

Post autor: gregua » sob maja 08, 2010 17:22

witam serdecznie
dzisiaj pojawił mi się problem z szyberdachem, przestał działać przełącznik
po wyjęciu owego i sprawdzeniu okazało się że prąd nie przebiega przez zaznaczony element i tutaj moje pytanie co to takiego? czy da się to czymś zastąpić, czy połączyć na krótko
Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8860][img]http://www.motostat.pl/user_images/8860/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » sob maja 08, 2010 18:50

Wygląda mi to na diodę Zenera, jak sprawdzałeś czy przepływa prąd? Podłączyłeś jakieś napięcie czy sprawdzałeś ustawieniem w mierniku diody?

Ta dioda Zenera, w tym przypadki jest swego rodzaju zabezpieczeniem, prąd płynie przez nią tylko w jednym kierunku.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

gregua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 01, 2009 11:07
Lokalizacja: b-stok

Post autor: gregua » sob maja 08, 2010 19:32

sprawdzałem miernikiem na funkcji brzęczenia przed i za tą 'diodą'


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8860][img]http://www.motostat.pl/user_images/8860/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » sob maja 08, 2010 20:03

gregua pisze:okazało się że prąd nie przebiega przez zaznaczony element
Jak to kolego sprawdziłeś? Diody każdego rodzaju są półprzewodnikowe i tak jak kolega wyżej pisał prąd przez nią płynie tylko w jedna stronę. Może źle ja sprawdziłeś i w tym właśnie kierunku nie powinna przewodzić prądu.
Ustaw miernik na brzęczenie i przyłóż jeden przewód do końca gdzie jest biały pasek, a drugi przewód do drugiego końca diody. Potem zamię przewody. Jak nie zabrzęczy to znaczy, ze dioda faktycznie jest uwalona.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 20:07 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » sob maja 08, 2010 20:42

Kolego odlacz od slupka wtyczke odpowiedzialna za centralny zamek. U mnie bylo tak ze jak sie zamknelo auto z kluczyka to wkladki sie zwieraly i juz dachu sie nie otworzylo...moze i u Ciebie jest ten sam problem.



gregua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 01, 2009 11:07
Lokalizacja: b-stok

Post autor: gregua » sob maja 08, 2010 21:45

sprawdzałem tak ze miernik na brzęczeniu jeden koniec w punkcie 3 drugi w 2 wciskam batona nie dźwięczy, potem w 3 i w 1-baton i dźwięczy
Obrazek
Ustaw miernik na brzęczenie i przyłóż jeden przewód do końca gdzie jest biały pasek, a drugi przewód do drugiego końca diody. Potem zamię przewody. Jak nie zabrzęczy to znaczy, ze dioda faktycznie jest uwalona.
obadałem i w ten sposób i zero dźwięku
Kolego odlacz od slupka wtyczke odpowiedzialna za centralny zamek. U mnie bylo tak ze jak sie zamknelo auto z kluczyka to wkladki sie zwieraly i juz dachu sie nie otworzylo...moze i u Ciebie jest ten sam problem.
raczej to nie to bo wcześniej śmigało bez żadnych problemów dopiero ostatnio coś jakby nie zawsze załapywało aż dziś coś padło

czyli jak domniemam żę muszę sie zaopatrzyć w tę diodę Zenera i jak myślę to powinna być na 12V ale na ile W bo na allegro są różne a w przełączniku ciężko cokolwiek odczytać


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8860][img]http://www.motostat.pl/user_images/8860/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » ndz maja 09, 2010 22:35

Sprawdź tą diode tak: Czerwony przewód w punkcie 1, a czarny w punkcie 2 i odwrotnie. Żeby się upewnić, że miernik nie jest uwalony to zetknij dwa konce miernika ze sobą. Powinno brzęczeć.
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 22:37 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » ndz maja 09, 2010 23:35

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=284097&start=0 tutaj kolega z forum ma włącznik cały zA 30ZL


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

gregua
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 01, 2009 11:07
Lokalizacja: b-stok

Post autor: gregua » pn maja 10, 2010 21:17

dzisiaj zaobserwowałem dziwny motyw mianowicie jestem w stanie otworzyć szyberdach tym przełącznikiem ale już zamknąć się nie da hummm


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8860][img]http://www.motostat.pl/user_images/8860/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości