Prawda czy mit?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pn lut 27, 2006 23:13

zbyt ciężka noga albo zła pogoda [powaga!] :okej:



b4ko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 09, 2006 14:21
Lokalizacja: Lubań

Post autor: b4ko » pn lut 27, 2006 23:16

to ze pogoda to juz doswiadczyłem tego zima naprawde potrafi spalic ; ]



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pn lut 27, 2006 23:18

A ile polóweczka pije, że się niepokoisz???



b4ko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 09, 2006 14:21
Lokalizacja: Lubań

Post autor: b4ko » pn lut 27, 2006 23:36

no mysle kolo 5-6 L
a powinna 4 - 5L
ale glownie mi chodzi o to czego moze byc wina takiego slaniai czy mozna zmiejszyc to spalanie



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt lut 28, 2006 00:12

Hmmm... Sam więc widzisz, że to "zbyt duże' spalanie mieści się w granicach błedu statystycznego, musisz pamiętać, że zimą zawsze weźmie ci więcej, musisz też przy obliczaniu średniego zużycia ON zwrócić uwagę, jak deptałeś, jaki procent przebytej drogi to trasa, a jaki miasto, no i przede wszystkim zastanów się nad metodą, która umożliwi jak najwierniejsze obliczenia...

:okej:



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » wt lut 28, 2006 23:40

Zła pogoda (ziiiimmmno, zaśnieżone drogi), dużo jazdy w korkach, jazda na krótkich odcinkach, jazda "jak benzyną" (2.5-3.5tys. obrotów..);
Zły olej (zbyt gęsty), zanieczyszczony filtr powietrza, wtryski leją, zwalona kompresja, nie cały olej nie wraca do baku (wężyki powrotów), przestawiony kąt wtrysku, żle ustawiony rozrząd, zbyt wysoko ustawione obroty jałowe, zwiększone dawkowanie paliwa na pompie .
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Jak czynniki "niemechaniczne".. to trudno się mówi
Jak samochód "z przebiegiem".. wizyta na warsztacie i sprawdzenie kompresji, wtryskiwaczy i rozrządu.
Jak kupiony "od pewnego" sprzedawcy, to miej pewność, że nic nie było wymienione: lej olej + filtr, wymieniaj pasek rozrządu i napinacz, wymieniaj filtr powietrza. Możesz jeszcze uszczelkę pod miską przy okazji "sprawdzić".
Jak ktoś go "tuningował".. to :butthead:.. Ciężko ustawić odpowiednio (robią to firmy "pompiarskie", za całkiem niebanalną kasę)

A tak w ogóle, co to znaczy "więcej pali"? 1l to prawie nic.. W moim pasku wg książki 4.7 trasa, 5.5 miasto. Normalnie cykl mieszany (15miasto+15trasa): lato 5.0, zima 5.9.. A jak był remont drogi (i najczęściej duuuuży korek) to wyszło ponad 8! (wyniki średnie z trzech tankowań, zawsze do pełna).
Ale pasek to krowa, nie autko..



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » śr mar 01, 2006 10:45

Jeździłem taką polówką ale z silnikiem 1.3 Diesel i na 40 litrach spokojnie mogłem przejechać 900km. Ze spalaniem było różnie, ze względu na to, że silnik wyjechany był niesamowicie 15A na każdym cylindrze. W każdym bądź razie maksymalne spalanie jakie zanotowałem to 6l. najniższe około 4.5l. OO ;) na 100km.


Volskwagen - Das Auto.

b4ko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 09, 2006 14:21
Lokalizacja: Lubań

Post autor: b4ko » sob kwie 08, 2006 11:17

a przy jakiej predkosci polo moze miec najmiejsze spalanie??



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob kwie 08, 2006 11:30

Najmniejsze ma przy 0km/h i wyłączonym silniku :hmm:
A tak na poważnie to nie da się ogólnie powiedzieć przy jakiej prędkości. Im wyższa prędkość tym większe opory powietrza i toczenia. Silnik ma maksymalną sprawność przy obrotach osiągających maksymalny moment obrotowy o ile mamy gaz wciśnięty do dechy. Przy spokojnej jeździe po równym najekonomiczniej będzie utrzymywać ok.75-80% obrotów licząc od 0 do maksymalnego momentu obrotowego z możliwie najwyższym biegiem byle nie przeciążać silnika (zależy od jego mocy/momentu).


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » sob kwie 08, 2006 11:54

Jechałem z Niemiec taką polówką z silnikiem 1,4 TDI - jazda była spokojna, średnie spalanie potwierdzone zatankowaniem do pełna wyszło mi 3,8l/100km - moc tego autka to 75KM - jedzie się bardzo sympatycznie i za nikłe pieniądze :)

A w przypadku mojego Golfa Mk3 1,9 TDI - rekord przy powrocie z Krakowa do Wrocławia - średnio 4,8/100km - jestem b.zadowolony z tego silniczka i next będzie też TDI :D Nigdy mi nie spalił więcej jak 6l/100km nawet zimą - więc co tu szukać .....

Polo było cichsze - ale to 1,4 TDI na pompowtryskach z 2004 roku wkońcu ;)

Polecam wszystkim..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

b4ko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 09, 2006 14:21
Lokalizacja: Lubań

Post autor: b4ko » ndz kwie 09, 2006 00:30

no ja tu jezdze polo 1,4 zwykly diesel z 92 r : ]
teraz sie zastanawiam przy jakiej prędkosci ma najmiejsze spalanie



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » ndz kwie 09, 2006 13:00

Najniższe spalanie jest w zakresie maksymalnego momentu. Czyli w "zwykłych" dieselkach 1900-2000obr. U mnie na V odpowiada to 90-110kmh (przy 90 pali najmniej, bo niższe opory). Nawet na zegarze mam ten zakres zaznaczony czerwonymi znacznikami!
Przyglądałem się trochę wykresom z hamowni: maksymalny moment można wypłaszczyć tuningiem na znacznie szerszy zakres: w mocnych silnikach nawet na 1600-2500. Czyli tam można jechać znacznie wolniej (wiem, dobry żart), co dzięki niższym oporom spowoduje drastyczny spadek "zubożania baku".
Czyli jak ktoś powie, że jadąc za TIR'em w DLach spalił 3.5 litra to mu z czystym sumieniem uwierzę!



b4ko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 09, 2006 14:21
Lokalizacja: Lubań

Post autor: b4ko » wt kwie 11, 2006 16:26

a jaka całkowitą pojemnośc ma bak tym moim polo???
na rozdzialce pisze 40 L
ale jak raz zalelem go do pelna niewiem ile wlalem, przejechalem 400 km
wyjałem bak(byla taka potrzeba - mała dziura) i jak spuscilem cale paliwo, to zlałem z niego 34 L :DD
cos tu niegra



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości