Ukręcona nasadka od śrub zabezpieczających
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
o widze kolega ma fajny problem^^
powiem ci tak, mi sie udało odkrecic za drugim podejsciem, ale nie obylo sie bez spawarki, pierw dwa strzały z gory mlotem by ruszyc srube, potem dopasowalem rurke zaszlifowaną w stożek (nieocynkowaną bo spaw nie złapie) tak by wyystawala poza rant felgi i dalo sie ja po prostu zlapac zabkami takimi dlugimi od rur, po czym wbilem ja najdalej jak sie dalo i zaspawalem w srodku, dosc mocno przegrzewajac- ryzyk fizyk
decyzja zalezy od ciebie ale na moje to juz wyjscia innego jie masz
ja robilem to niemcowi ktory chial po prostu dojechac do domu bo stal na panie, nikt sie tego podjac nie chcial a on cieszyl sie ze uratowalem mu tylek i dosyc dosyc sie odwdzieczyl
powiem ci tak, mi sie udało odkrecic za drugim podejsciem, ale nie obylo sie bez spawarki, pierw dwa strzały z gory mlotem by ruszyc srube, potem dopasowalem rurke zaszlifowaną w stożek (nieocynkowaną bo spaw nie złapie) tak by wyystawala poza rant felgi i dalo sie ja po prostu zlapac zabkami takimi dlugimi od rur, po czym wbilem ja najdalej jak sie dalo i zaspawalem w srodku, dosc mocno przegrzewajac- ryzyk fizyk
decyzja zalezy od ciebie ale na moje to juz wyjscia innego jie masz
ja robilem to niemcowi ktory chial po prostu dojechac do domu bo stal na panie, nikt sie tego podjac nie chcial a on cieszyl sie ze uratowalem mu tylek i dosyc dosyc sie odwdzieczyl
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
- andrzejr2006
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
rurka n a czerwono a spawasz tam gdzie zielone... czoło zewnetrzne rurki szlifujesz by wesla glebiej tylko nie rob za dlugiej rurki bo zwyczajnie nie pospawasz
mozesz zrobic jak kolega wyzej radzi ale to spelznie na niczym raczej co nie znaczy ze nie warto sprobowac
mozesz zrobic jak kolega wyzej radzi ale to spelznie na niczym raczej co nie znaczy ze nie warto sprobowac
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
Ja jak oddawałem swoje drugie auto da lakiernika to sam sobie poodkręcał wszystkie śruby zabezpieczające. Nasadkę miałem w domu bo zapomniałem mu zostawić Przyznał się później że ma jakieś specjalne narzędzie w formie szczypiec dzięki którym odkręci każdą praktycznie śrubę nie nieszcząc jej przy okazji Zainwestował w to bo nie raz klienci zapominali mu zostawić nasadkę a czas to pieniądz
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 12:02 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Wszystko już opisaliście w kwestii spawania , ja dodam drobne szczegóły . Ja wykręcam to mig.. 180 A drutem 1.2mm , nie wiem jak to jest z mniejszymi. Rzecz dzieje się na samochodzie , otwór zabezpiecza się kawałkiem blaszki ocynkowanej zwiniętej w rodzaj lejka tak aby odpryski po niej wypadały. Spawam zazwyczaj śrubę M12 tak aby łeb wystawał za fele . Nie zawsze udaje się za pierwszym razem . W trudnych przypadkach stosuje sposób podobny do tego z rurką , zamiast rurki spawam nakrętkę w środku i do niej śrubę n.p. M16 . Można próbować wspawać taką nakrętkę żeby podejść kluczem. Nie polecam osłaniania feli kocem czy smarowania olejem , lotka wpadnie pod spód zatrzyma się i topi a na sucho odbije się i poleci. Sposób kolegi Tomek, jest bardzo dobry pod elektrodę , lepiej spróbować tak niż małym migomatem . Musi być wykonany przetop obu elementów , ale to wszystko zależy od sprawnej ręki spawacza Opisywałem na forum sposób odkręcania urwanych śrub . Powodzenia.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 14:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem podobny problem...
Wulkanizator ukręcił mi zabezpieczenie i jego połowa została w śrubie... żadne spawania nie pomogły. Próbowaliśmy nakrętek, innych śrub i nic. Cała operacja odbywała się na alufeldze, jednakże spaw ani temperatura nawet w najmniejszym stopniu jej nie uszkodziły, trzeba lać dużo wody i tyle All in all dopiero nawiercanie pomogło... śruba była mocno zapieczona.
Wulkanizator ukręcił mi zabezpieczenie i jego połowa została w śrubie... żadne spawania nie pomogły. Próbowaliśmy nakrętek, innych śrub i nic. Cała operacja odbywała się na alufeldze, jednakże spaw ani temperatura nawet w najmniejszym stopniu jej nie uszkodziły, trzeba lać dużo wody i tyle All in all dopiero nawiercanie pomogło... śruba była mocno zapieczona.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Hej!
Miałem podobnie, jak kupiłem auto miało na wszystkich felgach zabezpieczenia i to przerabiałem. W dobrym warsztacie wulkanizacyjnym mają takie specjalne nasadki do kluczy, nabija się taką nasadkę na śrubę zabezp. i bezproblemowo odkręca. Jak nie ma u ciebie dobrego wulkanizatora to spróbuj dopasować sobie jakąś nasadkę (torxa, spline imbusa) w każdym sklepie narzędziowym dostaniesz. Ja dwie właśnie tak odkręciłem u siebie. Z tymże śruba zabezpieczająca po takim zabiegu nadaje się praktycznie do kosza .
Miałem podobnie, jak kupiłem auto miało na wszystkich felgach zabezpieczenia i to przerabiałem. W dobrym warsztacie wulkanizacyjnym mają takie specjalne nasadki do kluczy, nabija się taką nasadkę na śrubę zabezp. i bezproblemowo odkręca. Jak nie ma u ciebie dobrego wulkanizatora to spróbuj dopasować sobie jakąś nasadkę (torxa, spline imbusa) w każdym sklepie narzędziowym dostaniesz. Ja dwie właśnie tak odkręciłem u siebie. Z tymże śruba zabezpieczająca po takim zabiegu nadaje się praktycznie do kosza .
Pozdrawiam Grzesiek.
niby się powtarzaja ale umnie nawet numer był inny i odkręciłem !!!!
1) a teraz mam takie spostrzeżenie , w alu stosuje się śruby ALU !!! i chcecie mi pospawać migiem alu?? ;O
1) a teraz mam takie spostrzeżenie , w alu stosuje się śruby ALU !!! i chcecie mi pospawać migiem alu?? ;O
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 203 gości