ABS. Włączona kontrolka i brzęczenie na suchej drodze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

paczasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:36
Lokalizacja: Pl
Kontakt:

ABS. Włączona kontrolka i brzęczenie na suchej drodze

Post autor: paczasss » czw maja 06, 2010 16:02

Witam . Dzis w czasie jazdy właczyła mi się kontrolka abs . Po chwili przy hamowaniu na suchej nawierzchni choc padał dzis deszcz pedał hamulca zaczął brzeczec (choc nie przy kazdym hamowaniu ). Po 5 min postoju i ponownym odpaleniu silnika po jakichs 300metrach znowu sie załączyła i ciągle sie Pali . Kontrolka od recznego sie nie właczyła . pisze o tym bo na forach czytałem ze ma to cos wspolnego. klocki i tarcze nowe . Poza tym mam wrazenie jakby auto było bardziej zamulone (choc moge byc juz przewrazliwiony).

Czy to cos powaznego ?? czy da rade to samemu rozwiązac ? sciągnąc koła i na cos mam zwrócic uwagę ?? Proszę o pomoc na forum badz na pawelpaczek@op.pl
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 13:57 przez paczasss, łącznie zmieniany 1 raz.


paczasss

Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » czw maja 06, 2010 16:33

Objaw o jakim piszesz to uwalony czujnik ABS. Można go samemu wyjąć i przeczyścić. Gdyby jednak czyszczenie nic nie dało to konieczna wymiana. Proponuje ten bo jest ori i działa w stu procentach innych nie polecam. http://www.allegro.pl/item1025527483_cz ... emens.html Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić bezpieczniki na akumulatorze (są trzy) czy nie są zaśniedziałe jeśli są to przeczyścić jakimś pilniczkiem mamy. Pozdrawiam


Aha jeszcze jedno czujnik ten jest wykręcany przy pomocy imbusa, stawiam kratę piwa jeśli okaże się że to nie to o czym mówie. Jest to częsta przypadłość we VW i Seatach.
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 16:35 przez pszmiel, łącznie zmieniany 1 raz.



paczasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:36
Lokalizacja: Pl
Kontakt:

Post autor: paczasss » czw maja 06, 2010 16:43

Dzieki bardzo . Ps. Aczy na kazdym kole jest taki czujnik tzn przednich i tylnich czy tylko na przodzie ?? A czy te dziwne zachowanie i włączanie sie absu na suchej nawierzchni jest z tym powiązane czy to juz inna przypadłośc ?? Po sciągnieciu koła gdzie ten czujnik znajde ? gora / dół za tarczą ?? Dzieki jeszcze raz za odp.

[ Dodano: 06 Maj 2010 16:51 ]
A tak w ogóle czy mogę jezdzic autem przy takim stanie awarii ze kontrolka pali mi sie bez przerwy i przy hamowaniu abs mi brzeczy / odbija ??


paczasss

Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » czw maja 06, 2010 17:04

Oczywiście że możesz. Hamulec zawsze zadziała tylko jak się kontrolka świeci to może nie działać ABS. Koła nie musisz zdejmować wystarczy na kanał i widać czujniki. Oczywiście każde koło ma taki czujnik ale najczęściej pada właśnie ten z przodu. Do każdego koła dochodzi tylko jeden przewód który podłączony jest właśnie do czujnika ABS. Przy którymś kole mogą być dwie wiązki przewodów gdyż jest tam doprowadzony czujnik wytarcia okładziny klocka hamulcowego.



paczasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:36
Lokalizacja: Pl
Kontakt:

Post autor: paczasss » czw maja 06, 2010 18:09

Właśnie o to chodzi ze kontrolka sie pali a abs się włacza prawie przy każdym hamowaniu . Szczerze to dużo nie moge napisać bo od momentu kiedy wdarła mi sie awaria to przejechałem 20 km. Ps. czytam fora i pisza równiez wiele innych mozliwosci typu brak płynu hamulcowego itp. Więc co można wziązć z mozliwosci w tym moim przypadku ?? miło widziana kazda sugestia . Ps a jaka moze byc najgorsza z mozliwosci ?? (i koszt tego ?)


paczasss

Awatar użytkownika
Gracjan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 20:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gracjan » czw maja 06, 2010 19:30

99% czujnik ostatnio miałem to samo tyle że ja dałem za Siemensa 130zł,a podrube proponowali mi za 50zł.Może być ciężko go wyjąć szczególnie jak jest od nowości.Dodam że poprzedni zamiennik wytrzymał 7 miesięcy i padł.
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 19:32 przez Gracjan, łącznie zmieniany 1 raz.



rafg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt paź 13, 2009 13:21
Lokalizacja: Lubin

Post autor: rafg » czw maja 06, 2010 20:21

Spokojnie z tymi czujnikami. Wez to na VAGa i wtedy bedziesz mial pewnosc, ze to on i na ktorym kole.



Awatar użytkownika
Gracjan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 20:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gracjan » czw maja 06, 2010 20:36

Z VAGiem to sprawa oczywista trzeba odczytać z którego koła pochodzi błąd bo każdy czujnik jest trochę inny.



paczasss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 10, 2010 19:36
Lokalizacja: Pl
Kontakt:

Post autor: paczasss » czw maja 06, 2010 20:50

+ - jaki koszt tego VAGa


paczasss

Awatar użytkownika
pszmiel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 28, 2009 20:45
Lokalizacja: Żnin CZN

Post autor: pszmiel » pt maja 07, 2010 16:07

Koszt diagnozy VAG to ok 35 do 80 zł różnie zależy gdzie trafisz. Proponuje zakupić kabelek za ok 50 zł i samemu zdiagnozować przyda się nie raz, a zwróci się szybko



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 432 gości