Uszkodzony AAM :( swap czy naprawa ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

masiov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 27, 2010 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Uszkodzony AAM :( swap czy naprawa ?

Post autor: masiov » wt maja 04, 2010 21:12

Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że szukałem podobnych tematów jednak nie dały mi odpowiedzi na wszystkie moje pytania/problemy, dlatego bardzo proszę o pomoc.
Jestem właścicielem ukochanego golfika mk3 z silnikiem AAM. Niestety wracając z majówkowego wypadu za miasto przydarzyła nam się niemiła przygoda. Jadąc ok. 140 km/h nagle z silnika dobiegły moim uszom głośne stuki silnika, nie tak jak w innych tematach "nieprzyjemny stukot" tylko głośne stukanie narastające wraz z rosnącymi obrotami. Już na parkingu gdzie się zatrzymaliśmy "miejscowi mechanicy" stwierdzili, że to nie panewki tylko coś z rozrządem, pęknięty wałek ? Zaznaczam, że samochód nie ma problemu z zakręceniem silnikiem i praca, jednak strasznie klekocze i można odczuć znaczny spadek mocy. Może ktoś z Was ma inne sugestie ? Samochód niestety jeszcze nie dotarł do mechanika, gdyż pracuje w godzinach, które uniemożliwiają mi zaholowanie go do warsztatu, dopiero za dwa dni ktoś na niego żuci okiem.
Pytanie pierwsze brzmi: jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć z jakimi możliwymi kosztami w przypadku naprawy mogę się liczyć. Pytanie drugie: jeśli zdecydowałbym się go nie naprawiać, lub naprawa mogłaby być nieopłacalna to na jakie silniki (oczywiście mocniejsze) mogę zamienić wysłużonego AAM-a ? W przypadku których silników ABS, 2E, ABF koszta i ilość części które trzeba wymienić będzie najmniej ? i na którego najlepiej waszym zdaniem zamienić biorąc pod uwagę cenę silnika, ekonomikę itd. ?



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Re: Uszkodzony AAM :( swap czy naprawa ?

Post autor: DariuszK » wt maja 04, 2010 21:24

masiov pisze:"miejscowi mechanicy" stwierdzili, że to nie panewki tylko coś z rozrządem, pęknięty wałek ?
jakby ci wałek pękł to na pewno byś go nie odpalił, bez rozebrania trudno cokolwiek wyceniać, może samo zdjęcie pokrywki da jakieś rezultaty? może zawór się wypiął? albo coś z hydropopychaczami?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt maja 04, 2010 21:27

hmm, wprawdzie w innym aucie i silniku, ale przeskoczył mi kiedyś rozrząd i auto straciło moc a klekot był niemiłosierny tak jak opisujesz, narastał z obrotami (mechanior stwierdził, że tłoki waliły po zaworach). Może warto sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 21:28 przez mishabest, łącznie zmieniany 1 raz.



masiov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 27, 2010 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: masiov » wt maja 04, 2010 21:36

Z pewnością sprawdzi się wszystkie ewentualności i otwarcie silnika sporo wyjaśni. Korzystając jednak z tej niemiłej sytuacji zacząłem rozważać kwestie swapu i chyba tutaj forumowicze będą mieli większe pole do popisu niż przy diagnostyce na podstawie relacji laika :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 04, 2010 21:52

masiov, z tym że nie szukałeś, wyszukiwarka jest u dołu strony, a tematów o swapie silników jest ogromna ilość. Najłatwiej na taki sam, wówczas na silnik goły wystarczy 500-700 zeta plus robocizna. W każdym innym wypadku ilość dodatkowych elementów osprzętu do wymiany narasta. Poszukaj sobie pod hasłem zamiana AAM na ABS - to byłby jeden z najprstszych swapów, tylko czy warto dla 15 koni - sam oceń.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 118 gości