przepustnica wymieniona, a nadal drga .... ;/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

przepustnica wymieniona, a nadal drga .... ;/

Post autor: nateczka » pn maja 03, 2010 10:38

Witam,
wymieniłam w aucie przepustnicę... kupiłam na allegro używkę, ale mam jeszcze na nią gwarancję rozruchową...
autko drgało przed wymianą, nie dało się starej przepustnicy zaadaptować, mechanik był na 100% pewny, że przepustnica jest do wymiany.
Po wymianie, a było to dwa dni temu, nadal drga na zimnym, potem już mniej i gaśnie samoczynnie jak już zaparkuję albo dłużej na światłach postoję.

Pierwszy dzień po wymianie chodził idealnie, cichutko jakby silnika nie było w aucie i zero drgawek.

Proszę o jakieś sugestie, dodam, że rozrząd, świece, filtry, kable powymieniane, a golf 4 1.4 16v



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn maja 03, 2010 11:35

Są teraz jakieś błędy odczytane?



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » pn maja 03, 2010 11:52

no właśnie nie wiem, muszę dopiero jechać na diagnostykę...
poprzednio przed wymianą pokazywał sporadyczne błędy czujnika obrotów silnika i nastawnika przepustnicy....



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn maja 03, 2010 12:10

Ok, więc czekamy na kody błędów.

[ Dodano: Pon Maj 03, 2010 12:11 ]
No i kod silnika :)



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » wt maja 04, 2010 15:53

cały dzień autko stoi u elektronika i na komputerze wyświetlał się czujnik obrotów silnika, lecz po sprawdzeniu okazał się dobry.

Później po rozmowie telefonicznej gość stwierdził, że może nie palić na 4 cylindrze i jeszcze powiedział, że może to być wina źle założonego rozrządu.

Dodam, że przed kupne auta czyli też przed wymiana rozrządu, filtrów, kabli, świec itd. auto drgawek nie miało....

Co oznacza, że auto nie pali na 4 cylindrze i jak wygląda naprawa takiej usterki, jeśli się ktoś orientuje. Będę wdzięczna za pomoc :)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt maja 04, 2010 20:10

nateczka pisze:może to być wina źle założonego rozrządu
Jeżeli drganai zaczęły się po wymianie rozrząddu, to całkiem prawdopodobne...
nateczka pisze:Co oznacza, że auto nie pali na 4 cylindrze
Zapytaj, w jaki sposób stwierdził, że akurat w 4. W tym przypadku to chyba tylko wadliwa świeca zapłonowa,albo kabel, albo nagły brak ciśnienia sprężania w 4 cylindrze. Osobiście sprawdziłbym jeszcze raz rozrząd, czyli powrót do mechanika który to robił i niech rozbierze i pokarze Ci ,czy znaki sie pokrywają , Ciekawe, czy się zgodzi na taki układ :).Następnie próbowałbym założyć jedną ze starych świec , ewentualnie stary kabel, a jeśli i to nie pomoże moze zmierzyć ciśnienie w cylindrach?

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 20:12 ]
może odwrotnie, najpierw podmiana świec i kabli, potem sprawdzenie rozrządu i cisnienia?



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » śr maja 05, 2010 15:36

hmm...sprawdzę to jeszcze...

z tym cylindrem mogłam coś pomieszać, ale jak pokazywał tam coś to leciała iskra i powiedział, że cewka wysokiego napięcia do wymiany...

dziś została owa cewka wraz z modułem wymieniona i jest o wiele lepiej, ale wg mnie nadal drga...chociaż nieznacznie...

Kompresja w cylindrach dobra, nie pokazuje błędów, cewka wymieniona a i tak dziwnie chodzi ten silnik jakoś, jakby się dławił momentami...ale nikt nie wie mu dolega, a ja tym bardziej :)

[ Dodano: 05 Maj 2010 15:47 ]
aha.... już przed wymiana kabli wysokiego napięcia zaczął wariować, ale było już po wymianie:
-kompletnego rozrządu, pompy wody, świec, filtrów, oleju.

Dodam, że przed wymianą jak kupiłam to nieszczęsne auto nie drgało i jakoś lepiej chodziło;/



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 05, 2010 17:23

Trzeba by sprawdzić ustawienie tego rozrządu i napięcie paska rozrządu , mechanik pewnie mówił że nie sali na Cztery cylindry a nie że na czwartym


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 05, 2010 19:44

nateczka pisze:dziś została owa cewka wraz z modułem wymieniona
Ja również boję się, że to jednak rozrząd..



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » śr maja 05, 2010 21:23

Witam jeszcze raz:)
troszkę dziś pojeździłam po wymianie tej cewki.....jest poprawa....
Silnik jakby lepiej chodził, ale nie o ten efekt mi chodziło.... na zimnym drga, a jak już się rozgrzeje jest znaczna poprawa, ale czuć te wibracje delikatne.

Nie zgasł ani razu, czyli jest postęp.

Ale nie o tym chciałam, jak odnosi się źle zrobiony rozrząd do zimnego i ciepłego silnika?? czy będą jakieś różnice?? czy drganie będzie jednakowe mimo temperatury??

Pomyślałam, że może jeszcze filtr paliwa wymienię, ale nie wiem gdzie on się znajduje :blush:

[ Dodano: 05 Maj 2010 21:25 ]
i jaki o mają być znaki, które mają się w tym rozrządzie pokrywać??



shimondj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 05, 2010 21:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: shimondj » śr maja 05, 2010 21:33

Witam

ja bym Sprawdzil silniczek krokowy :) podobne objawy ale moge sie mylic :)



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » śr maja 05, 2010 21:51

Dziękuję za chęci, ale w tym silniku nie ma silniczka krokowego :)
Jest coś jakiś mechanizm czy coś co spełnia jego funkcję w przepustnicy (o ile dobrze zapamiętałam), a przepustnica wymieniona i zaadaptowana z pozytywnym skutkiem.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw maja 06, 2010 18:10

nateczka, Widzę, że koleżanka zna sie troszke na samochodach :)



nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » czw maja 06, 2010 21:38

Coś tam wiem, dokształcam się na bieżąco, żeby nie dać się oszukać jakbym trafiła "na specjalistę" ;)

A tak z nowinek, to po wymianie cewki z modułem po minutowym drganiu na zimnym chodzi bardzo ładnie i niech tak zostanie. Auto chociaż demonem prędkości nie jest to zaczęło w końcu jeździć jak się należy. A reszta to już tylko moje czepialstwo:)

Rozrząd sprawdzony i jest założony dobrze, więc chyba taki urok silnika.

Dziękuję za wskazówki i dla innych borykających się z drgawkami radzę zwrócić uwagę na tą cewkę, może u was też warto sprawdzić.

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 21:42 przez nateczka, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 322 gości