Klapa z laminatu Golf III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krayes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt cze 28, 2005 19:20
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Klapa z laminatu Golf III

Post autor: Krayes » ndz kwie 09, 2006 22:02

Witam
W związku z tym, że jak w każdym Golfiku i u mnie zaczeło wpierniczać tylnią klape.
Mam zamiar wstawić do blacharza samochodzik od 1 Maja. Ma robić właśnie tą klapę i klameczki wymieniać na kasety bo pod klamka wychodzi rdza.
No i moje pytanie.
Czy robić klape czy może lepiej wstawić z laminatu a szybe z pleksy i stara klape sprzedac?? Wkońcu bym mial spokój :P Czy jeśli będe chciał wymienić na laminat to jakie koszty czegoś takiego i gdzie szukać?? Czy możliwe są jakieś komplikacje i czy dużo z tym roboty?
Z góry dzięki za każda sugestie i pozdrawiam.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz kwie 09, 2006 23:16

Klape malujesz cala, czy tylko od polowy w dol? Jak dobrze zrobia klape to rdza ci szybko nie wyjdzie. U kogo robisz? Co do laminatu to sie nie wypowiem bo jakosci i cen nie znam. Zadzwon i zapytaj

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » ndz kwie 09, 2006 23:21

watpie zeby ktos w PL mial forme pod GIII tylniej klapy, za zrobienie takiej klapy bekniesz 1500-8000
takie klapy robi sie glownie pod 1/4m dla odelzenia auta
zrobienie formy dla jednego auta jest bezsensowne bo sam koszt materialu to kilkaset PLN a blizej 1tys, co innego gdyby bylo wiecej chetnych wtedy mozna myslec o rozlozeniu kosztow wykonania formy



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 10, 2006 00:39

no to ja ci daje namiar gdzie taka klape wykonasz już za jakieś 600-800, bedzie ważyć sadze góra 8kg

300 zeta za metr kw. w biednej wersji czyli nierówno, harkdorowo , np do rallycrossu ,
w bogatej za 600 za metr kw i masz gładziutko,
a w średniej 500 za metr kw.

Albert z Zambrowa
Maski z włókna szklanego!!! - GSM:501 938 191 !!

Szczeguły masz w linku
http://autoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2444



Awatar użytkownika
Krayes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt cze 28, 2005 19:20
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Krayes » pn kwie 10, 2006 08:19

Kurcze a myślałem że to tańszy interes :P
Ale dzięki sas_gti za namiary.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 12, 2006 00:43

m3tal, niestety sie z Tobą nie zgodzę!! Chuck Norris nadal jeździ mk2 :bajer: pozdro

Kurde dzieki bo mi włąśnie podsunąłeś bardzo dobry pomysł na formę , mówie o tym gipsie....

Wczesniej kombinowałem z czego by formę zrobić, i myślałęm o piance montażowej, ale na tym stanęło, gips wydaje mi sie lepszy tylko ze względu na cene, ale to o to tutaj głównie chodzi....
Chyba bede próbował z gipsu a nie z pianki.... :pub:



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » śr kwie 12, 2006 13:31

Życzę miłej i efektywnej pracy. Tylko musisz na jeden drobiazg uważać - po zrobieniu tej formy z gipsu, musisz ją czymś powlec, żeby potem nie było problemu z wyciągnięciem tego, co z w niej zrobisz. Możesz np. wysmarować formę jakimś olejem albo pomalować kilkoma warstwami jakiejś farby albo lakieru, najlepiej żeby to było coś olejnego. Tak, żebyś miał warstwę czegoś gładkiego i w miarę śliskiego. Bo jeśli zostawisz goły gips, to żywica może się z nim mocno skleić, a to raczej mało pożądane. No i ogólnie - cokolwiek robisz, rób to z głową i bez pośpiechu (wiem coś o tym...). Powodzenia!

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:38 ]
Aha, jeszcze coś, właśnie mi to przyszło do głowy - jak już byś zakładał klapę z laminatu czy czegokolwiek innego - wymień siłowniki od klapy bagażnika na jakieś słabsze. Szczerze mówiąc, nie wiem jakich parametrów tu potrzeba, ale chodzi o to, że taka klapa jest lżejsza i nie trzeba takiej siły, żeby ją unieść, a poza tym - po otwarciue klapy, trzeba ją zamknąć. Klapa z tworzyw sztucznych nie ma takiej twardości i sztywności jak klapa metalowa. To oznacza mniej więcej tyle, że jeśli siłowniki bedą zbyt mocne, to przy zamykaniu klapy może Ci ona pęknąć na wysokości, gdzie są w niej mocowana tych siłowników.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 13:41 ]
No, chyba że do usztywnienia klapy od wewnątrz użyjesz czegoś metalowego, np. płaskowników, kątowników, prętów, rurek, profili... itp. Musisz je tylko odpowiednio wkleić - jakimś dobrym klejem, najlepiej do połączeń ruchomych, bo np. Poxilina po tygodniu zacznie pękać.


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » śr kwie 12, 2006 16:18

m3tal pisze:No, chyba że do usztywnienia klapy od wewnątrz użyjesz czegoś metalowego, np. płaskowników, kątowników, prętów, rurek, profili... itp. Musisz je tylko odpowiednio wkleić - jakimś dobrym klejem, najlepiej do połączeń ruchomych, bo np. Poxilina po tygodniu zacznie pękać.
a moze po prostu wlaminowac?? :>

forme najpierw trza rozdzielaczem potraktowac przed laminowaniem, i elegancko odchodzi...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 12, 2006 22:06

czy ktoś zna cene metra kw maty i litra żywicy? bede wdzieczny....dodam ze nie interesuje mnie zestaw wata + żywica z OBI bo drogo wychodzi i zawsze maty brakuje a żywica zostaje :/

[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:55 ]
apropos siłowników to mozna spuścic z nich troche gazu, w ten sposób że robimy pionową bruzdę na samym końcu tłoczyska, na czesci która podczas pracy teleskopu sie nie chowa.....
Gdy wyjmie sie teleskop i dojedzie bruzdą do uszczelki zacznie schodzic z niego gaz, moza spuscic tyle zeby je odpowiednio osłabić......
Trzeba tylko uważać na to zeby bruzda była w takim miejscu na tłoczysku ktore zawsze jest na zewnątrz.....bo w przeciwnym wypadku przykazdym otiwraniu i zamykaniu klapy bedzie schodziło troche gazu , az całkiem padnie...pozdro

[ Dodano: Czw Kwi 13, 2006 16:57 ]
jesli natomiast chodzi o to żeby gips do żywicy nie przyłapał, a wczesniej do klapy, to ja chyba bede robił tak ze cała klape wysmaruje jakiś olejem, a potem owine folia do zywnosci....ale to jak sie jeszcze troche cieplej zrobi .....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 297 gości