problem z domykaniem szyb, a w zasadzie z ich otwieraniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
felicjator
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
Lokalizacja: 3M
Kontakt:

problem z domykaniem szyb, a w zasadzie z ich otwieraniem

Post autor: felicjator » sob maja 01, 2010 15:03

Mam problem z ustawieniem funkcji alarmu. Na centralce mam napisane "Master" natomiast wg instrukcji bliżej mu do Master 2 (nie wszystko jest zgodne).
Chciałem włączyć sobie Auto-Lock i kombinowanie z ustawieniami alarmu spowodowało, że mam teraz problem z szybami.
Domykają się przy zamykaniu, ale po otwarciu auta z pilota i rozbrojeniu alarmu wszystkie 4 szyby otwierają się tak do 1/3.
Co zrobić, żeby rozbrojenie alarmu i otwarcie auta z pilota nie powodowało opuszczania szyb?

Przynajmniej tak ustawiałem:
1. auto-lock - wyłącz
2. załączanie alarmu - ciche
3. ryglowanie - włącz
4. wyjście 2 kanał - włącz (masa po załączeniu alarmu wyłączona)
5. sygnał niedomknięcia drzwi - po 1 sek.
Co do tych pozycji jestem pewny na 99,9% że są zgodne z serwisówką

6. czas zamknięcia/-otwarcia zamka - ustawiłem na 1 sek
7. autoryzacja - włączone - tylko zmiana tej funkcji powodowała, że szyby się nie otwierały lub otwierały (przy czym wg instrukcji to dodatkowy immobilser, który też czasami mi się włączał)
8. komfort - wyłączone
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 17:12 przez felicjator, łącznie zmieniany 1 raz.


auta kwitnące wiśnią

Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » sob maja 01, 2010 22:59

Masz ustawiony za długi sygnał otwierania

Kolego z tego co widziałem w instrukcji:

a) Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika),
b) Przytrzymać duży przycisk pilota przez 5 sekund,
c) Wejście w tryb programowania zostanie potwierdzone sygnałem syreny,
d) Wyłączyć zapłon do 3 sek. od usłyszenia sygnału dźwiękowego,
e) Włączone zostaną światła kierunkowskazów,
f) Alarm znajdzie się w pozycji nr 1 (głośne / ciche zał.).
-> Dużym przyciskiem pilota dokonuje się zmiany wiersza (numeru parametru), małym przyciskiem zmiany kolumny (wartości parametru).
-> Każda zmiana parametrów zostanie potwierdzona sygnałem syreny
-> Aby opuścić tryb programowania z zapamiętaniem wprowadzonych zmian należy albo przytrzymać duży klawisz pilota przez czas 5 sek. albo naciskając duży przycisk przechodzić przez kolejne parametry bez dokonywania zmian do czasu, kiedy układ sam opuści tryb programowania. Zostanie to potwierdzone sygnałem syreny, zostaną wyłączone światła kierunkowskazów.

Nr Sygnał syreny pik --------Sygnał syreny pik – pik

1 Głośne załączanie-------- Ciche załączanie
2 Wyłączony immobiliser-------- Załączony immobiliser
3 Czas otwierania długi --------Czas otwierania krótki
4 Czas zamykania długi --------Czas zamykania krótki
5 Ciche załączanie małym klawiszem-------- Sterowanie centralnego zamka małym klawiszem
6 PANIC – wyłączony-------- PANIC – załączony
7 AUTO – LOCK wyłączony --------AUTO - LOCK załączony
8 Funkcja antyporwaniowa – wył. -------- Funkcja antyporwaniowa – zał.


Czas zamykania ustaw na długi a otwierania na krótki i będzie latać =]
Pozdrówka!
Ostatnio zmieniony sob maja 01, 2010 23:17 przez brateq, łącznie zmieniany 2 razy.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 02, 2010 00:02

felicjator pisze:Co zrobić, żeby rozbrojenie alarmu i otwarcie auta z pilota nie powodowało opuszczania szyb?
nie bawić się raz po razie, odczekać 10 sekund. Ustawić jak najkrótszy jak się da impuls na otwieranie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
felicjator
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
Lokalizacja: 3M
Kontakt:

Post autor: felicjator » ndz maja 02, 2010 09:38

brateq pisze:Masz ustawiony za długi sygnał otwierania
Przecież mam ustawiony na 1 sek zamiast na 3 sek. Krócej się nie da!
brateq pisze:Kolego z tego co widziałem w instrukcji:

a) Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika),
b) Przytrzymać duży przycisk pilota przez 5 sekund,
c) Wejście w tryb programowania zostanie potwierdzone sygnałem syreny,
d) Wyłączyć zapłon do 3 sek. od usłyszenia sygnału dźwiękowego,
e) Włączone zostaną światła kierunkowskazów,
f) Alarm znajdzie się w pozycji nr 1 (głośne / ciche zał.).
To jest z instrukcji Master, a ja napisałem, że z tego co udało mi sie rozkminić po ustawieniach to mam raczej Mastera 2. Pozycje 1-5 jakie ustawiłem w aucie są na 99,99% zgodne z tym co w instrukcji Master 2. Na 101% w 1 pozycji mam Auto-Lock a w drugiej głośne lub ciche włączanie alarmu, a w 5-tej sygnał niedomknięcia drzwi.
Dodatkowo kodowane pilotów też odbywa się inaczej niż jest w instrukcji Master 2. W rzeczywistości drzwi mogą byc otwarte lub zamkniete (bez różnicy), przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, wcisnać jednoczesnie dwa przyciski w pilocie, zapalą się kierunki i można programować. Nie ma konieczności żadnego wyłączana zapłonu po 3 sek.
Paweł Marek pisze: Ustawić jak najkrótszy jak się da impuls na otwieranie.
Mam tak ustawione poz 6 na pik czyli 1 sek (pik pik - to 3 sek)
Ustawienia jakie podałem w pierwszym poście spowodowały, że szyby sie przestały opuszczać ale nie wiem co będzie dalej z tą "autoryzacją", czy nie będzie mi się włączał dodatkowy immobiliser. Po 3 dniach walki z ustawieniami padł mi akumulator...
Wydaje mi się, że poz. nr 8 "komfort" jest tu bez znaczenia. Kluczowe są chyba poz. 6 czas zam./otwarcia zamka i poz. 7 autoryzacja. Wydaje mi się też, ze byc może ustawienie jednej poz. wymusza określone ustawienie innej pozycji, mimo, że manualnie ją ustawimy na "pik" to i tak system ustawi to na "pik pik"

[ Dodano: 02 Maj 2010 09:52 ]
Może "ryglowanie" też jest istotne? - gdy ustawimy ten parametr na włącz to przy załączaniu alarmu na wyjsciu w alarmie pojawi się impuls zamknięcia zamka (1 lub 3 sek) i drugi impuls o długości 45 sek na domknięcie szyb. Mam to włączone
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 09:45 przez felicjator, łącznie zmieniany 2 razy.


auta kwitnące wiśnią

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 02, 2010 10:53

ryglowanie masz ustawione ok


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
felicjator
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:04
Lokalizacja: 3M
Kontakt:

Post autor: felicjator » ndz maja 02, 2010 11:59

No dobra załaduję akumulator popołudniu, bo teraz robie wypad do Władka na rybkę;) i zobaczymy czy będzie się uaktywniał dodatkowy immobiliser. Dzięki za odpowiedzi i dam znać czy jest OK.
Pozdrawiam

[ Dodano: 09 Maj 2010 21:52 ]
Ostatecznie byłem u fachowca, który zakładal kiedys mase tych alarmów
Okazało się, że ustawienia były prawidłowe, przy czym miałem jeszcze inną wersję alarmu, gdzie 8 kanał był niewykorzystany a pozycje 6 i 7 zamienione w porównaniu do opisu z Master 2.

[ Dodano: 09 Maj 2010 21:55 ]
Prawidłowe ustawienia to:
1. auto-lock - wyłącz (pik)
2. załączanie alarmu - ciche (pik pik)
3. ryglowanie - włącz (pik pik)
4. wyjście 2 kanał - włącz (masa po załączeniu alarmu wyłączona) - pik
5. sygnał niedomknięcia drzwi - po 1 sek. (pik)
6. autoryzacja - włączone (pik pik)
7. czas zamknięcia/-otwarcia zamka - ustawiłem na 1 sek. (pik)
8. kanał niewykorzystany


auta kwitnące wiśnią

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 408 gości