wyciek z układu wspomagania kierownicy (Bora 1.9 TDI PD AJM)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

wyciek z układu wspomagania kierownicy (Bora 1.9 TDI PD AJM)

Post autor: markocz » śr kwie 28, 2010 16:25

Witam,

wczoraj podczas manewrów na parkingu zaczęło huczeć mi wspomaganie. Zerknąłem do zbiorniczka z olejem a tam poziom był poniżej minimum i widoczna była piana. Dolałem oleju, buczenie ustało ale na krótko. Po kilku kręceniach kierownicą powtórka...
Olej jest wyrzucany z przekładni kierowniczej przy prawnym kole - pod osłoną drążka kierowniczego. Niestety wyciek jest na tyle duży że po kilku minutach olej ucieka do zera. Mam jutro do przejechania ok 300km do miejsca zamieszkania. Planuję zdjąć pasek klinowy żeby nie zatrzeć pompy i przejechać te 300km na wyłączonych światłach i całej zbędnej elektryce (nie będzie ładował alternator). W związku z tym mam pytanie:
1. Czy na naładowanym aku (centra futura plus 77Ah) uda mi się dojechać?
2. Czy istnieje może sposób na zasilenie alternatora z koła pasowego jakimś krótszym paskiem?

z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Marek
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 09:43 przez markocz, łącznie zmieniany 1 raz.



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » śr kwie 28, 2010 17:29

z mojego doswiadczenia nie uda ci sie dojechac, na dodatek zalapiesz mandat za brak swiatel i szlag wie co sie jeszcze moze ci przetrafic. Dlaczego z przekladni wyrzuca ci olej ? peknieta jest ? jakas nieszczelnosc gumy ?



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr kwie 28, 2010 17:30

markocz, Trudno będzie dojechać, jednak auto potrzebuje pewnego zasilania. Z tego co widać raczej masz maglownice do roboty. Jeśli dałoby radę kupić tak krótki pasek, żeby szedł tylko do alternatora to czemu nie.

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 17:31 ]
Spotkałem się, że maglownica zakorodowała w środku i pojawiła się nieszczelność.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » śr kwie 28, 2010 18:05

Byłem właśnie z miernikiem przy aucie. Na odpalonym silniku z wyłączonymi "mediami" pobiera 5.5-6A. Zakładając ze nawet wzrośnie do 10A to teoretycznie 7 godzin na akumulatorze. Mi trzeba 3.5-4 godzin więc powinno być OK.
Sprawa krótszego paska to rzecz bardzo ekspreymentalna dlatego pytam czy ktoś z powodzeniem coś takiego stosował bo zanim znajdę pasujący pasek to moze trochę czasu minąć ;)



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » śr kwie 28, 2010 19:26

hmmm jest jeszcze taka opcja zeby zakleic ten wyciek jakims klejem 2 skladnikowym o ile to mozliwe ? wyczyscic na szybko zakleic obwinac bandazem i znowu zakleic. Za 24h wyschni i nie ruszysz tego tylko pytanie gdzie dokladnie ci to wycieka.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr kwie 28, 2010 21:41

Jakoś marnie widzę powierzchnie pracującą klejem. A co do paska... hmmm w sklepie w którym ja kupuję mogę wybierać pasek po długościach.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » pt kwie 30, 2010 09:36

markocz pisze:zanim znajdę pasujący pasek to moze trochę czasu minąć ;)
To, co mi przychodzi na myśl w takiej sytuacji, to kawałek sznurka, puścić go po obiegu pomijającym pompę wspomagania, uwzględnić ugięcie na napinacz, zmierzyć długość i iść do sklepu kupować.



markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » sob maja 01, 2010 21:52

W czwartek udało mi się przejechać ponad 5 godzin na zdjętym pasku - bez ładowania akumulatora. W przekładni cały wałek był skorodowany. Oddałem ją do regeneracji i aktualnie śmiga... koszt 500zł



bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » ndz maja 02, 2010 08:33

dales 500 zl za regeneracje z zalozeniem ?>??? czy sama regeneracje, i jak gdzie to robiles jak cos



zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Post autor: zebra2008 » ndz maja 02, 2010 09:01

300 km to jest sporo ja bym nie ryzykowal
wez wolne na wtorek a teraz zacznij szukac medyka co ci to szybko zrobi



markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » ndz maja 02, 2010 16:06

Regenerowałem w Rzeszowie w firmie HPA (ul. Podkarpacka). Koszt samej regeneracji 500zl. Zrobili mi to prawie od ręki, tzn. jakieś 2.5h czekałem. Koszt robocizny w tym przypadku zerowy bo robiłem to sam z kolegą, który jest mechanikiem w Hondzie a prywatnie dysponuje warsztatem....



bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » ndz maja 02, 2010 16:18

markocz pisze:Regenerowałem w Rzeszowie w firmie HPA (ul. Podkarpacka). Koszt samej regeneracji 500zl. Zrobili mi to prawie od ręki, tzn. jakieś 2.5h czekałem. Koszt robocizny w tym przypadku zerowy bo robiłem to sam z kolegą, który jest mechanikiem w Hondzie a prywatnie dysponuje warsztatem....
no ja chyba wlasnie do nich dzwonilem, powiedzieli mi 800 zl za regeneracje zamontowanie i ustawienie zbieznosci, a kolego dali ci gwarancje ?? i na ile jak cos i czy jak narazie smigasz natym i jak dlugo?? bo szukam jakis dobrych fachowców, ponoc w krasnym jest tez gosc co to robi ale niemoge dorwac namiarów do niego



markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » pn maja 03, 2010 10:24

Jak do nich dzwoniłem to powiedzieli, że cena regeneracji zależy od stanu przekładni i tak:

- 480zł jeżeli trzeba tylko polerować listwę
- 670zł jeżeli listwa jest bardziej skorodowana i wymaga dodatkowo chromowania
- 1130zł jeżeli przekładnia nie nadaje się do regeneracji

zawiozłem przekładnie i powiedzieli żeby ją zostawić i oni zaraz ją rozbiorą i zobaczą do czego się nadaje... tak zrobiłem.. po jakiejś godzinie dzwoni gość i coś zaczął marudzić, że no to będzie z 700zl kosztować bo ma jakieś luzy i trzeba całą listwę polerować i takie tam...
Powiedziałem, że się zastanowie i za 10min zadzwonię. Oddzwoniłem i mówię, żeby ją składał a ja zaraz po nią przyjeżdżam bo w okolicy znalazłem za 450zł. W tym momencie gość zmienił gadkę.. więc zaproponowałem mu 500zł i on na to poszedł. Za dwie i pół godziny miałem gotową, zregenerowaną przekładnie. Gwarancje dali na rok.
Opcja mi pasowała bo nie musiałem czekać kolejnych dni i zrobiłem auto w ciągu jednego dnia - jeszcze przed weekendem majowym

Ta druga firma to nie w Krasnem tylko w Kraczkowej - tam też dzwoniłem i powiedział 480zł netto i czas oczekiwania do 4 dni. Dlatego zrobiłem to w HPA ;)

http://www.przekladnie.rzeszow.pl/ - to namiary tą Kraczkową



bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » pn maja 03, 2010 10:31

czyli troche w tym hpa kreca, a do kraczkowej tez dzwonilem gosc mi mowil ze jakbym chcial auto zostawic to na odlegly termin , i myslalem ze w krasnym jeszcze ktos to robi, ale to pewnie o tego goscia z kraczkowej chodzilo. a tobie co sie dokladnie dziala z maglownica odrazu wyciek byl tak duzy, czy wzrastal z czasem /?


i jaki olej zalałes nowy, bo jak bede robil maglownice to olej tez pasuje zmienic
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 11:11 przez bambi001, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 51 gości