Klima. Sprecyzowanie problemu. Golf IV, 19TDI 90KM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Klima. Sprecyzowanie problemu. Golf IV, 19TDI 90KM

Post autor: johny4578 » pt kwie 30, 2010 18:29

Witam. Kupiłem mojego Golfa z Belgii, ale przy oględzinach nie sprawdziłem czy klima działa poprawnie. Ostatnio przy próbie właczenia na luzie na wolnych obrotach niby wszystko ok, ale jak tylko da mu sie po zaworach tzn od 2000obr zaczyna trykać dosyć głośno. Pytałem sie paru osób jedni mówią ze może nie być freonu inni mówią coś o sprzegle??? Nie wiem czy chłodzi bo odrazu jak zaczeło hałasować wyłączyłem ja i boje sie sprawdzić. Co to może być? i ile kosztować, bo jak dużo to pozostaje mi tylko wiatrotronic:)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt kwie 30, 2010 19:13

Trzeba wszystko posprawdzać- zacznij od kontroli klimy drogie to nie jest a diabeł wie kiedy ostatni raz ją serwisowano- wymiana czynnika chłodzącego to koszt 120-250zł zależy oczywiście gdzie. Klima, a dokładniej pompa klimy uruchamiana jest przez sprzęgło- może ono coś niedomaga. Skoro na jałowych obrotach nie hałasuje to włącz klimę na jałowych po chwili powinna zacząć chłodzić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 30, 2010 21:06

Klima jest odpinana przez przekaźnik jeżeli ostro przyśpieszasz > ale to jest tylko pojedyncze piknięcie.
Dodatkowe odgłosy może wydawać właśnie sprzęgło klimy > to ona załącza lub rozłącza pompę klimatyzacji z napędu. Posiada ono podkładki regulacyjne > jeżeli wytarło się przez parę lat pracy to może właściwie nie dociskać > będzie szumienie i chrobotanie.
Łożyska przednich wiatraków > często się zacierają, popiskują i chroboczą.
No i na deser wytarte tulejki amortyzatora na napinaczy paska alternatora > ale to prosto sprawdzić > wystarczy że na chodzącym silniku dociśniesz palcem taki czarny tłoczek od tego napinacza.



johny4578
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 16, 2009 19:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: johny4578 » pt kwie 30, 2010 21:18

dzieki wam za odpowiedz. Pojade do serwisu na kontrole i powiedzą mi co i ile to bedzie kosztować. Myślałem ze sam dam rade i szukałem nawet w necie, ale bez jakiegoś dokładnego opisu albo zdjęć nie podołam...:/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości