Klima. Sprecyzowanie problemu. Golf IV, 19TDI 90KM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klima. Sprecyzowanie problemu. Golf IV, 19TDI 90KM
Witam. Kupiłem mojego Golfa z Belgii, ale przy oględzinach nie sprawdziłem czy klima działa poprawnie. Ostatnio przy próbie właczenia na luzie na wolnych obrotach niby wszystko ok, ale jak tylko da mu sie po zaworach tzn od 2000obr zaczyna trykać dosyć głośno. Pytałem sie paru osób jedni mówią ze może nie być freonu inni mówią coś o sprzegle??? Nie wiem czy chłodzi bo odrazu jak zaczeło hałasować wyłączyłem ja i boje sie sprawdzić. Co to może być? i ile kosztować, bo jak dużo to pozostaje mi tylko wiatrotronic:)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Trzeba wszystko posprawdzać- zacznij od kontroli klimy drogie to nie jest a diabeł wie kiedy ostatni raz ją serwisowano- wymiana czynnika chłodzącego to koszt 120-250zł zależy oczywiście gdzie. Klima, a dokładniej pompa klimy uruchamiana jest przez sprzęgło- może ono coś niedomaga. Skoro na jałowych obrotach nie hałasuje to włącz klimę na jałowych po chwili powinna zacząć chłodzić.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Klima jest odpinana przez przekaźnik jeżeli ostro przyśpieszasz > ale to jest tylko pojedyncze piknięcie.
Dodatkowe odgłosy może wydawać właśnie sprzęgło klimy > to ona załącza lub rozłącza pompę klimatyzacji z napędu. Posiada ono podkładki regulacyjne > jeżeli wytarło się przez parę lat pracy to może właściwie nie dociskać > będzie szumienie i chrobotanie.
Łożyska przednich wiatraków > często się zacierają, popiskują i chroboczą.
No i na deser wytarte tulejki amortyzatora na napinaczy paska alternatora > ale to prosto sprawdzić > wystarczy że na chodzącym silniku dociśniesz palcem taki czarny tłoczek od tego napinacza.
Dodatkowe odgłosy może wydawać właśnie sprzęgło klimy > to ona załącza lub rozłącza pompę klimatyzacji z napędu. Posiada ono podkładki regulacyjne > jeżeli wytarło się przez parę lat pracy to może właściwie nie dociskać > będzie szumienie i chrobotanie.
Łożyska przednich wiatraków > często się zacierają, popiskują i chroboczą.
No i na deser wytarte tulejki amortyzatora na napinaczy paska alternatora > ale to prosto sprawdzić > wystarczy że na chodzącym silniku dociśniesz palcem taki czarny tłoczek od tego napinacza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości