dwumas
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dwumas
Witam.Panowie wiem ,że temat wałkowany ale mam pytanie co do sprzęgła dwumasowego,Bardziej daje się we znaki jak jest silnik ciepły czy zimny?Bo mam golfa 5 tdi,2004 rok i jak przyjeczałem z trasy to niby było słychać delikatne stuki a jak jeżdze dookoła komina to cisza.Pozdro
lukas
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
W dwumasie uszkodzeniu ulega tłumik drgań skrętnych - czyli zestaw sprężyn i elementów które są między nimi. Więc nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny - bo jak coś pęknie w środku to temperatura silnika ni jak się do tego ma. Wykonaj prosty test- 50km/h 4 bieg i gaz w podłogę jak wyczujesz wyraźne drgania w przedziale max momentu obrotowego ~2000, to może wskazywać na dwumas, poza tym stuka podczas gaszenia i zapalania auta.
dwumas
Patrzyłem na tej prędkości i niby nie trzęsie,nie szarpie,słyszałem,że przy gaszeniu jest słychać takie [pierdyknięcie] a tu nie ma.Jak odpalam lewarek zmiany biegów leży spokojnie,no może minimalnie drgnie jak odpalam po długim postoju.Jak walne kilkadziesiąt kilosów to na biegu jałowym słychać takie delikatne stuki,ale takie jakby kuleczki łożyska pykały.Bo jak dwumas wali to już słyszałem, tu są takie delikatne stuki,oby to nie początek dwumasu.Panowie ile tak mechanior kasuje za wymiane dwumasy i pewnie tarczy za jednym razem?Bo kumpel ma peugeota 307 hdi i mechanior mu wykasował z częsciami 4 kloce,ja go pytałem,co mu jeszcze robił bo komplecik to koszt około 2 tyś.Pozdro
lukas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości