Witam. Posiadam Golfa III 1,9TD z roku 1992. Problem z nim polega na tym, że na biegu 3 oraz 4 (czasami na niższych obrotach 5 biegu) przy przyspieszaniu bądż gdy jadę pod górkę strasznie zaczyna "telepać" całym przodem. Cała tapicerka skacze a ja razem z nią. kdy wkręce silnik na wyższe obroty wtedy już przestaje trząść samochodem. Dodam że nie jest to wina krzywych kół, gdyż jak w czasie tego telepania wcisnę sprzęgło wszystko jedzie gładko.
Czy spotkał się już ktoś z takim przebiegiem?
Szwagier znający się troche na silnikach sprawdzał czy jest to wina przegubu. Przegub zewnętrzny jest już do wymiany bo słychać go na zakrętach w prawo jednak wewnętrzny od skrzyni biegów ponoć ma minimalny luz i nie może być on przyczyną takiego wibrowania. (Sprawdzaliśmy gdy wjechałem prawą stroną auta na krawęznik.
na biegu 1 oraz 2 problemu nie ma. Gdy podniosłem samochód na dość dużym podnośniku zauważyłem duży luz na amortyzatorach od góry. Czyli pod maską- postanowiłem dokręcić jednak są one dobrze dociągnięte czyli nie jest to wina poluzowania się śrub.
Dodam, że sprawdzałem też poduszki pod silnikiem. Tzn zahamowałem ręczny wrzuciłem 1 i próbowałem ruszać. Silnik podnośił się do góry około 2-3cm nie wiem czy to dużo?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
ponizej zdjęcie luzów na amortyzatorach. Czy nie są one za duże? Czy może to mieć jakiś związek z powyższym problemem?
Golf III 1,9TD - Trzęsie przy przyspieszaniu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III 1,9TD - Trzęsie przy przyspieszaniu.
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 16:52 przez CMK, łącznie zmieniany 2 razy.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
To normalne i nie ma związku z twoim problemem.CMK pisze:ponizej zdjęcie luzów na amortyzatorach. Czy nie są one za duże? Czy może to mieć jakiś związek z powyższym problemem?
[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 18:45 ]
Czyli drgania objawiają sie w pewnym przedziale prędkości pojazdu, a nie w pewnym przedziale obrotów silnika. Jeżeli tak , to wyglądało by to na wadę pomiędzy skrzynią a kołami, czyli przegub lub zgięta półoś.CMK pisze:Problem z nim polega na tym, że na biegu 3 oraz 4 (czasami na niższych obrotach 5 biegu)
Najlepiej byłoby wstawić auto na podnośnik kolumnowy i obserwować z dołu półosie pprzy przyspieszaniu podniesionym autem.
Jest tak jak napisałeś. Wielkie dzięki. Niby luz na przegubie jest mały ale wystarła się jakaś czasza w środku i przestawiła się więc przegub do wymiany...
A jeszcze małe pytanie czy będe w stanie sam to wymienić? Nie posiadam kanału ale mam dosyć wysokie i długie najazdy metalowe.
I czy polecacie jakieś przeguby? Koniecznie oryginalne czy zamienniki też się sprawdzą?
A jeszcze małe pytanie czy będe w stanie sam to wymienić? Nie posiadam kanału ale mam dosyć wysokie i długie najazdy metalowe.
I czy polecacie jakieś przeguby? Koniecznie oryginalne czy zamienniki też się sprawdzą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 556 gości