Klimatyzacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mikolaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 08:33
Lokalizacja: Bytom

Klimatyzacja

Post autor: Mikolaj78 » pt kwie 30, 2010 08:56

Witam, mam problem ze sprężarką klimatyzacji w Golfie IV 1.9 TDI 1998r., a konkretnie pali się cewka i sprzęgło w sprężarce. Wymienilem już 3 razy sprzęgło i cewkę i dalej to samo w końcu wymieniłem całą sprężarkę i znowu się wszystko spaliło. POMOCY!!! Co może być tego przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt kwie 30, 2010 14:46



TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Mikolaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 08:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mikolaj78 » pt kwie 30, 2010 16:37

Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby aż 4 cewki były wadliwe, wg mnie jest to co najmniej dziwne. Musi być jakaś inna przyczyna palenia się cewek.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 04, 2010 15:06

Cewka się pali jak idzie przez nią za duży prąd, za duży prąd idzie gdy cewka ma np. niewłaściwe parametry (oporność lub jest nawinięta z niewłaściwego kabla w stosunku do oczekiwanych parametrów układu). Koniec kropka z punktu widzenia elektroniki.

Z punktu widzenia układu skorodowane złącza, styki przekaźników mogą powodować skoki napięcia zasilającego cewkę co przy załączaniu i rozłączaniu obwodu może generowac piki zasilania co też może uwalić cewkę.

Nie pisze o problemach samej sprężarki i układu chłodzenia bo skoro zmieniałeś sprężarkę zakładam że układ chlodzenia, pasek, napinacz są sprawne i nie przeciążają sprzęgła.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości