Czujnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

serwer5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 29, 2010 21:27
Lokalizacja: Radomsko

Czujnik?

Post autor: serwer5 » czw kwie 29, 2010 00:12

Witam moim problem jest oto ten czujnik.

http://img203.imageshack.us/i/zdjcie0111n.jpg/

http://img29.imageshack.us/i/zdjcie0115a.jpg/

Mam golfa mk2 silnik 1.8 na wtrysku. Znalazlem wiszacy nie podpiety , chcial bym sie dowiedziec co to jest i za co to jest odpowiedzialne oraz gdzie to powinno być podpięte .

Dzieki bardzo i pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 06:01

to nie jest czujnik
to jest kostka od laczaca przewod od sondy lambda
sonde masz wkrecona poziomo w kolektor wydechowy od strony skrzyni biegow
Przewod od sondy powinien isc do sterownika silnika umieszczonego na podszybiu po stronie kierowcy
Sonda jest jednoprzewodowa, na przewod jest nalozony ekran ktory jest przykrecony z jednej strony do blaszki w narozniku pokrywy zaworow (tez od strony skrzyni biegow)



serwer5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 29, 2010 21:27
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: serwer5 » czw kwie 29, 2010 19:21

OK , czyli tak to nie powinno być . Ale gdzie dokładnie powinienem to przyczepić? I czy gdy teraz jest nie przyczepione co się może dziać?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 19:25

sonda powinna byc polaczona ze sterownikiem silnika
nie wiem z ktorj strony masz to urwane, czy od strony sondy czy od strony komputera
napisz co to za silnik, rok i oznaczenie silnika
to na zdjeciu to jest zwykla zlaczka na przewod
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 19:31 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw kwie 29, 2010 19:31

To pewno będzie RP i do tego widzę że masz gaz 1 generacji. Jeśli tak to najprawdopodobniej jeździsz w większości na gazie więc sonda lambda ma marginalne (w twojej konfiguracji) znaczenie.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw kwie 29, 2010 22:31

mate64 pisze:To pewno będzie RP i do tego widzę że masz gaz 1 generacji. Jeśli tak to najprawdopodobniej jeździsz w większości na gazie więc sonda lambda ma marginalne (w twojej konfiguracji) znaczenie.
to ze widac srube do regulacji gazu na wezu nie oznacza wcale ze jest pierwsza generacja
jezeli to RP to podepnij ten przewod pod wtyczke przy sterowniku silnika do pinu 20 (ostatnia wersja RPka miala sonde na 28 pinie)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt kwie 30, 2010 15:59

Koledze odłamał się kabelek od strony wiązki silnika. Poszukaj kabelka czarnego, wychodzącego obok cewki zapłonowej - tam jest taka guma, przejście przez przegrodę i zaraz przy cewce przewody się rozdzielają na różne strony i tam będzie wychodził czarny przewód, trochę grubszy i dość sztywny. Jest to przewód ekranowany - jego oplot powinien być podłączony do masy - śruba przy pokrywie zaworów, blisko odmy, natomiast przewód sygnałowy ma być podłączony do tej złączki - niestety przewód się ułamał przy samej złączce - co jest częstym przypadkiem. Ja robię to tak, że rozwiercam tą złączkę, wyrywam stary konektorek, który tam jest, przewlekam przewód od wiązki silnika - który ma być podpięty do sondy, zakładam konektorek, który z kolei wpycham w oprawkę, dalej poxipol do złączki i wygląda jak ori :D.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

serwer5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 29, 2010 21:27
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: serwer5 » pn maja 03, 2010 19:08

Dzisiaj wziąłem i podłączyłem sonde tylko nie wiem czy dobrze.Znalazłem przewody od sondy, które okazały się zaizolowane (podejrzewam, że poprzedni właściciel nie wiedział od czego to jest i zaizolował i zapomniał a spalanie (15l miasto , 12l trasa) mu nie przeszkadzało).Po zdjęciu izolacji okazało się, że jest tam czarny przewód ekranowany w środku którego równierz idzie czarny przewód (podejrzewałem, że sygnałowy).Oprócz tego był przewód brązowy i biały.Przewód sygnałowy znajdujący się w wyżej wymienionym przewodzie ekranowanym był zmostkowany z przewodem brązowym a do białego byl przylutowany kawalek czarnego przewodu, który wyglądał na urwany stąd też domyśliłem, że był on podłączony przed urwaniem do tej złączki na zdjeciach z początku postu, więc do białego podłączyłem sonde lambda, brązowy z czarnym został tak jak był, a ekran przewodu czarnego podłączyłem do masy.

Po podłączeniu akumulatora i zapaleniu silnika nic się nie paliło nie dymiło silnik pracował normalnie auto równierz jeździ normalnie.Czy zrobiłem to prawidłowo i poprawnie i czy wszystko będzi już ok?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt maja 04, 2010 16:50

jezeli przewody o ktorych mowisz sa podpiete do centralki LPG to jest tak jak powinno byc
przewaznie sonda jest podlaczana do centralki LPG w celu podania sygnalu do sterownika silnika z emulatora sondy lambda, w czasie jazdy na benzynie sygnal z sondy jest podawany na sterownik silnika



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości