Bora 1.6 SR Model silnika AKL Brak ssania! proszę o pomoc
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
chester8210 i jak przepustnica wymieniona. Wiesz juz cos. Jakies zmiany??? Jak Tobie teraz odpala na zimnym???? U mnie dzisiaj kolejny dzien walki z gasnacym zimnym silnikiem i falowaniem na rozgrzanym. Nie łapie zadnego lewego powietrza. (mialem caly kolektor zdemontowany. Przepływka po odlaczeniu: (bylo gorzej) Przepustnica jeszcze raz pomiary miernikiem. Wszystko ok oprucz tego ze silnik w przepustnicy jak mu podalem napiecie na wylaczonym silniku to nie dzialal tak jak powinien ( czyli w miare podnoszenia napiecia powinien plynnie otwierac zawor i odwrotnie a on tak skokami) I jeszcze jedno. Wyzerowalem wyuczone wartosci silniczkowi i po odpaleniui chodzil jak zegarek. Wystarczylo ze raz przygazowalem i juz vag-com pokazywal blad 533- regulator biegu jalowego. A ciag binarny na kanale 98 pokazywal ze nie ma odpowiedniego napiecia na elemencie sterujacym zaworem (to chyba o silniczek chodzi) Wiec cos juz mam. Teraz najlepiej przelozyc przepustnice od innego i sprawdzic.
CHlopaki piszcie co tam nowego u was.
Pozdro
CHlopaki piszcie co tam nowego u was.
Pozdro
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 23:58 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
CHESTER8210 i co tam u ciebie z tą drugą przepustnicą? pomogło coś? napisz bo nikt się nie odzywa. Jak adaptacja drugiej przepustnicy? Macie jakieś pomysły? Panowie Znacie świecie DENSO? słyszałem że bardzo dobrze bo BOSCH I NGK szybko padają. Jaki model ma być świecy ? 1elektrodowa jaki nr seryjny? Pozdrawiam.
Adam
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 22:38
- Lokalizacja: łódź
Witam
miałem taka samom sytuacje z odpalaniem na zimnym silniku i pomógł mi nowy czujnik położenia wałka rozrządu ale odziwo komputer nie pokazywał jego błedu też się meczyłem dobrych pare miesięcy nawet sterownik silnika kupiłem :)podmieniałem przepustnice wymieniałem uszczelke pod głowicą , sonde, czujnik temperatury i nic dopiero po wymianie tego czujnika wszystko jest ok
miałem taka samom sytuacje z odpalaniem na zimnym silniku i pomógł mi nowy czujnik położenia wałka rozrządu ale odziwo komputer nie pokazywał jego błedu też się meczyłem dobrych pare miesięcy nawet sterownik silnika kupiłem :)podmieniałem przepustnice wymieniałem uszczelke pod głowicą , sonde, czujnik temperatury i nic dopiero po wymianie tego czujnika wszystko jest ok
Kolego a jakie to są koszta tego czujnika wałka rozrządu? gdzie on się znajduje? I jakie miałeś dokładnie objawy. Czy po wymianie tego czujnika faktycznie jest tak jak powinno
tzn. ssanie na zimnym silniku wróciło na 1100 , 1200 obr. i silnik chodzi równo ?
Pozdrawiam .
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:21 ]
Może jesteś naszym zbawicielem Kolego ! Jak tak to masz krate browara Jutro sprawdze. Czujnik położenia wałka rozrządu - Czujnik Halla ! Już znalazłem w instrukcji obsługi samochodu jak on działa. I jak sprawdzić czy czujnik jest dobry. Specjalnie dla was opis poniżej!
Czujnik Halla dostarcza do urządzenia sterującego informacje w chwili zapłonu w pierwszym cylindrze. Chociaż dane z tego czujnika są niezwykle ważne dla układu zapłonowego, to w razie jego uszkodzenia nawet silnik czterocylindrowy z układem zapłonowym z pojedyńczą iskrą może nadal pracować według programy zastępczego. Jest wówczas wyłączana regulacja spalania stukowego i niego zmniejszany KWZ, gdyż nie można już rozpoznać, w którym cylindrze następuje zapłon. W takiej sytuacji zapłon następuje prz każdym obrocie wału korbowego. Układ wtryskowy dopasowyje sie do zmienionych warunków; zamiast wtrysku przy otwartym zaworze dolotowym, paliwo jest wtryskiwane już przed jego otwarciem. Uszkodzenie czujnika Halla nie zakłuca pracy przygotowania mieszanki.
SPRAWDZANIE CZUJNIKA HALLA !
Czujnik Halla (część oznaczona symbolem G40) znajduje się z prawej strony silnika. Do jego sprawdzenia jest potrzebny miernik uniwersalny (np.V.A.G. 1526 albo 1715) i schemat instalacji elektrycznej. Dla skutecznego przeprowadzenia pomiaru, napiecie akumulatora powinno wynosić przynajmiej 11,5V.
1. Wyciągnij wtyk złącza trzystykowego z czujnika Halla.
2. Podłącz przewody miernika do styków 1 i 3 wtyku.
objaśnienia kostki złącza ( 1 - trzystykowy wtyk , 2- Czujnik Halla , styki 1 - 3
3.Włącz zapłon. Przyrząd powieniem wskazywać napięcie przynajmiej 4,5V (nie więcej jednak niż 5,5V)
4. Do sprzawdzenia przewodów jest zalecany przyrząd V.A.G. 1598/22. Jeśli go nie masz, sprawdz miernikiem uniwersalnym napięcie miedzy stykiem 2(pośrodku wtyku) i masą. Przy włączonym zapłonie miernik powienien wskazywać wartość naięcia akumulatora.
5. Na styku 3 sprawdzisz przewód masowy. Przy włączonym zapłonie, między stykiem i masą rezystencja nie powinna być większa niż 1,5 oma.
6. Jeżeli przewód masowy nie jest uszkodzony i napięcie między stykami 1 i 3 jest właściwe, oznacza to uszkodzenie czujnika Halla, który należy wymienić!
Sprawdzcie Panowie i napiszcie jaki efekt Pozdrowionka dla wszystkich.
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:51 ]
Panowie jeszcze 1 podpowiedź. Kieruje się tym że w opisie czujnika Halla którym napisałem powyżej jeżeli jest jego uwaria pisze że wyłączana REGULACJA SPALANIA STUKOWEGO. I znalazłem co to jest te spalanie stukowe. Opis poniżej.
SPALANIE STUKOWE.
W silnikach z zapłonem isktowym, w pewniech okolicznościach proces spalania może przebiegać niewłaściwie, co ogranicza jego skuteczność i powoduje spadek mocy silnika. Takie niekorzystne przebiegi są nazywane "spalaniem stukowym" Poleca ono na gwałtowym zapaleniu się cząsteczek mieszanki, do których nie dotarł jeszcze front płomienia. Czwila zapłonu jest zatem dużo za wczesna. W czasie spalania stukowego prędkość rozprzestrzeniania się płomienia wynosi około 2000 metrów na sekundę, wobec 30m/s przy spalaniu normalnym. Zbyt częste pojawianie się spalania stukowego i towarzyszącym mu silnym wzrostem ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia głowicy, stuków, łożysk układu korbowego, świec zapłonowym i uszczelnień. Drgania wywołane takim nierównomiernym spalaniem są odbierane przez czujniki spalania stukowego i sygnalizowane do urządzenia sterującego, które nieco opóźnia chwilę zapłou. Dzięki regulacji spalania stukowego jest na przykład możliwe awaryjne użycie zwykłej benzyny w silniku przystosowanym wyłącznie do benzyny wysokooktanowej.
Mam nadzieję że coś pomogłem. Pozdrowionka
tzn. ssanie na zimnym silniku wróciło na 1100 , 1200 obr. i silnik chodzi równo ?
Pozdrawiam .
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:21 ]
Może jesteś naszym zbawicielem Kolego ! Jak tak to masz krate browara Jutro sprawdze. Czujnik położenia wałka rozrządu - Czujnik Halla ! Już znalazłem w instrukcji obsługi samochodu jak on działa. I jak sprawdzić czy czujnik jest dobry. Specjalnie dla was opis poniżej!
Czujnik Halla dostarcza do urządzenia sterującego informacje w chwili zapłonu w pierwszym cylindrze. Chociaż dane z tego czujnika są niezwykle ważne dla układu zapłonowego, to w razie jego uszkodzenia nawet silnik czterocylindrowy z układem zapłonowym z pojedyńczą iskrą może nadal pracować według programy zastępczego. Jest wówczas wyłączana regulacja spalania stukowego i niego zmniejszany KWZ, gdyż nie można już rozpoznać, w którym cylindrze następuje zapłon. W takiej sytuacji zapłon następuje prz każdym obrocie wału korbowego. Układ wtryskowy dopasowyje sie do zmienionych warunków; zamiast wtrysku przy otwartym zaworze dolotowym, paliwo jest wtryskiwane już przed jego otwarciem. Uszkodzenie czujnika Halla nie zakłuca pracy przygotowania mieszanki.
SPRAWDZANIE CZUJNIKA HALLA !
Czujnik Halla (część oznaczona symbolem G40) znajduje się z prawej strony silnika. Do jego sprawdzenia jest potrzebny miernik uniwersalny (np.V.A.G. 1526 albo 1715) i schemat instalacji elektrycznej. Dla skutecznego przeprowadzenia pomiaru, napiecie akumulatora powinno wynosić przynajmiej 11,5V.
1. Wyciągnij wtyk złącza trzystykowego z czujnika Halla.
2. Podłącz przewody miernika do styków 1 i 3 wtyku.
objaśnienia kostki złącza ( 1 - trzystykowy wtyk , 2- Czujnik Halla , styki 1 - 3
3.Włącz zapłon. Przyrząd powieniem wskazywać napięcie przynajmiej 4,5V (nie więcej jednak niż 5,5V)
4. Do sprzawdzenia przewodów jest zalecany przyrząd V.A.G. 1598/22. Jeśli go nie masz, sprawdz miernikiem uniwersalnym napięcie miedzy stykiem 2(pośrodku wtyku) i masą. Przy włączonym zapłonie miernik powienien wskazywać wartość naięcia akumulatora.
5. Na styku 3 sprawdzisz przewód masowy. Przy włączonym zapłonie, między stykiem i masą rezystencja nie powinna być większa niż 1,5 oma.
6. Jeżeli przewód masowy nie jest uszkodzony i napięcie między stykami 1 i 3 jest właściwe, oznacza to uszkodzenie czujnika Halla, który należy wymienić!
Sprawdzcie Panowie i napiszcie jaki efekt Pozdrowionka dla wszystkich.
[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:51 ]
Panowie jeszcze 1 podpowiedź. Kieruje się tym że w opisie czujnika Halla którym napisałem powyżej jeżeli jest jego uwaria pisze że wyłączana REGULACJA SPALANIA STUKOWEGO. I znalazłem co to jest te spalanie stukowe. Opis poniżej.
SPALANIE STUKOWE.
W silnikach z zapłonem isktowym, w pewniech okolicznościach proces spalania może przebiegać niewłaściwie, co ogranicza jego skuteczność i powoduje spadek mocy silnika. Takie niekorzystne przebiegi są nazywane "spalaniem stukowym" Poleca ono na gwałtowym zapaleniu się cząsteczek mieszanki, do których nie dotarł jeszcze front płomienia. Czwila zapłonu jest zatem dużo za wczesna. W czasie spalania stukowego prędkość rozprzestrzeniania się płomienia wynosi około 2000 metrów na sekundę, wobec 30m/s przy spalaniu normalnym. Zbyt częste pojawianie się spalania stukowego i towarzyszącym mu silnym wzrostem ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia głowicy, stuków, łożysk układu korbowego, świec zapłonowym i uszczelnień. Drgania wywołane takim nierównomiernym spalaniem są odbierane przez czujniki spalania stukowego i sygnalizowane do urządzenia sterującego, które nieco opóźnia chwilę zapłou. Dzięki regulacji spalania stukowego jest na przykład możliwe awaryjne użycie zwykłej benzyny w silniku przystosowanym wyłącznie do benzyny wysokooktanowej.
Mam nadzieję że coś pomogłem. Pozdrowionka
Adam
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Holek19 gdzie ty wyczytales te dane (napiecia). Koledzy potrzebowalbym schemat instalacji elektrycznej silnika z napieciami poszczegolnych czujników.lub same napiecia lub opisy jak sprawdzic czujniki wszystkie, chodzi o rezystancje. trzeba wszystko pomierzyc i zaczac wykluczac poszczegolne czesci. bo tak to do niczego nie dojdziemy. Chcialbym wiedziec rowniez na jakim napieciu przepustnica powinna chodzic. Stosunek napiecia do otwarcia przepustnicy, czy powinna skokami chodzic czy plynnie (chodzi o silniczek sterujacy zaworem)).
Szukajcie bo moze to dobry trop
Pozdro
Szukajcie bo moze to dobry trop
Pozdro
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 10:59 przez hossearkadio26, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Witam! Rozmawiałem z mechanikiem który pracuje w Koszalinie w salonie VW powiedział mi że jakby walnięty był czujnik Halla to by auto nie zapaliło. Więc zaryzykowałem świece.
Wymieniłem dzisiaj świece bo zrobiłem na nich 11tys km. I zaczął wariować. Ostatnim razem jak kupiłem auto wymieniłem świece i pomogło zaczął pracować normalnie. Dzisiaj wymieniłem na nowe lecz nie juz NGK bo one coś nie bardzo są dobre. Kumpel też kupował Boscha i pochodziły miesiąc i poleciały z NGK miał podobne przypadki i u mnie też się potwierdziło. Teraz kupiłem świece DENSO podobno bardzo dobre zobaczymy w każdym bądz razie NGK są produkowane u nas a DENSO w japoni. Jak narazie po wymianie świec autko chodzi super. POMOGŁO! To już 2 raz po wymianie świec autko pracuje normalnie. Pozdrawiam
Wymieniłem dzisiaj świece bo zrobiłem na nich 11tys km. I zaczął wariować. Ostatnim razem jak kupiłem auto wymieniłem świece i pomogło zaczął pracować normalnie. Dzisiaj wymieniłem na nowe lecz nie juz NGK bo one coś nie bardzo są dobre. Kumpel też kupował Boscha i pochodziły miesiąc i poleciały z NGK miał podobne przypadki i u mnie też się potwierdziło. Teraz kupiłem świece DENSO podobno bardzo dobre zobaczymy w każdym bądz razie NGK są produkowane u nas a DENSO w japoni. Jak narazie po wymianie świec autko chodzi super. POMOGŁO! To już 2 raz po wymianie świec autko pracuje normalnie. Pozdrawiam
Adam
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jak narazie wróciło Bora stała całą noc na dworze dziś rano kupiłem świece odpaliłem bo całej nocy i jest git! jak narazie a jak mu sie odwidzi to raczej bede stawiał na ten czujnik Halla bo jak pisałem w opisie jeżeli jest niesprawny to moze doprowadzić do uszkodzenia świec. I chyba nie jest to tak dokońca prawdą w tym czujnikiem Halla że jakby był uszkodzony to silnik by nie zapalił odwołuje się do tego opisu co napisałem o tym czujniku i pisano tam o tym że jeżeli czujnik jest uszkodzony to auto przechodzi w tryb awaryjny i silnik chodzi tylko ze wylaczane jest tez spalanie stukowe. Poczytaj dobrze. Ja z tymi świecami to mam juz tak drugi raz że po jakimś czasie padaja a padają dużo za wczesnie po 11tyś km ? coś tu nie tak jak świece powinny wytrzymać z 60tyś km. I drugi raz po wymianie świec alto zaczyna pracować równo. Nie rozumiem tego co jest powodem ze świece tak szybko padają. Kable i cewke mam nową. Pozdrawiam.
Adam
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Panowie ale debatujecie nad tym hallem. Odepnijcie go i spróbujcie odpalić to sie przekonacie jak z nim jest. Auto będzie rwało przy próbie przyspieszenia (dotyczy aut które maja jeszcze g28 - czujnik wału), jak macie tylko halla auto nie odpali. Za wykrywanie spalanie stukowego odpowiada czujnik spalania stukowego.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- hossearkadio26
- Ma gadane
- Posty: 158
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego a masz moze jakies podejrzenia co do tego ze silnik po odpaleniu schodzi na 800 obrotów i nizej to tak jakby nie mial ssania. Wszystkie czujniki pomierzone.wszystko ok za wyjatkiem tego iz na wtyczce ktora sie podpina do przepustnicy napiecie mam tak jak powinno byc 5V a a po podlaczeniu jednego konca miernika pod minus w akumulatorze a drugiego do odpowiedniego pina we wtyczce powinno byc napiecie rowne napieciu akumulatora (12,20) a ja mam 11,60. i tak jest na dwoch pinach nie pamietam teraz ktorych ale napiecia powinny byc takie jak AKU. Wiesz moze kolego co moze byc przyczyna??? co moge jeszcze sprawdzic??? Z gory DZIEX
Marcin
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Nie gnębiłem tematu, ale:
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników.
2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit
3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)
4. Sprawdzamy czujnik płynu chłodzącego na VAGU!! nie kierujemy się wskazaniami na desce! - czy pokazuje to co na polu (termometr za oknem) jak zimny silnik i czy ładnie zagrzewa do przynajmniej 80 stopni i nie szaleje wskazanie potem (ten punkt przedewszystkim do sprawdzenia)
5. Jeżeli to nie pomoże, a przepustnica oczyszczona i zaadoptowana to zostaje tylko sprawdzić stan przewodów do przepustnicy a później to już tylko wymiana przepustnicy.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników.
2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit
3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)
4. Sprawdzamy czujnik płynu chłodzącego na VAGU!! nie kierujemy się wskazaniami na desce! - czy pokazuje to co na polu (termometr za oknem) jak zimny silnik i czy ładnie zagrzewa do przynajmniej 80 stopni i nie szaleje wskazanie potem (ten punkt przedewszystkim do sprawdzenia)
5. Jeżeli to nie pomoże, a przepustnica oczyszczona i zaadoptowana to zostaje tylko sprawdzić stan przewodów do przepustnicy a później to już tylko wymiana przepustnicy.
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 19:15 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 247 gości