proszę Was o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
combat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 10:04
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

proszę Was o pomoc

Post autor: combat » śr kwie 28, 2010 10:19

Witam. Zakupiłem ostatnio swój pierwszy samochód - Golf MK2 1.6 8V w benzynie. Nie jest zgazowany tym bardziej dziwi mnie to co się z nim dzieje.
Pominę już fakt, że jedynka trochę ciężko wchodzi ale jak ją wrzucę, i kolejne biegi, po dodaniu gazu samochód jakby się chwilę dławił, następnie wchodzi już na obroty i idzie niby tak jak powinien. Gdy silnik już przejedzie kilka kilometrów wzrastają obroty, które spadają po wciśnięciu sprzęgła. Przykładowo po wrzuceniu 2-ki i puszczeniu sprzęgła obroty są na tyle wysokie, że samochód w miarę żwawo jedzie, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają do normalnych.
Po zagrzaniu silnika, jakim położeniu powinna być wskazówka od jego temperatury?
Kolega mówił mi coś o recylkulatorze spalin i zaworach. Nie znam się na mechanice ale wiem, że jeśli to zawory to trochę będzie z tym zabawy.
Proszę Was abyście mnie uświadomili w czym może tkwić problem i na co zwrócić szczególną uwagę. Chcę jeszcze się nacieszyć tym kultowym samochodem :helm:



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » czw kwie 29, 2010 00:48

Jakie oznaczenie (kod) silnika?


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw kwie 29, 2010 06:31

stopczyk26 pisze:Jakie oznaczenie (kod) silnika?
Kolega nie musi pisać...
Na 99 % to 1,6 AEE. :)
Wszystkie objawy o tym mówią...
Tak na marginesie to sprawdź przepustnice, może jest brudna i wymaga czyszczenia i adaptacji.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
combat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 10:04
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: combat » czw kwie 29, 2010 10:02

Dziś ją sprawdzę i przeczyszczę :) dzięki

Tak swoją drogą, byłem wczoraj u mechanika i po oględzinach zdziwił się, że Golf z 91 roku śmiga na gaźniku a nie na wtrysku, mówi, że samochody z tego roku już powinny być pozbawione gaźnika. Czy rzeczywiście jest to dziwne czy może jednak wychodziły modele z tego roku bez wtrysku?
Samochód kupiony od handlarza więc po tym co powiedział mechanik przez chwilę zacząłem się zastanawiać czy nie wymienili w nim silnika :grrr: w końcu to część zamienna i w dowodze nie wpisuje się już jego numerów, żeby móc ewentualnie sprawdzić :^o
Co Wy na to?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw kwie 29, 2010 11:16

combat, 1,6 na gaźniku to pewnie PN-ka, według danych na stronie głównej lata produkcji tego silnika to 87-92: http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/
a na http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html jest jeszcze dokładniej: 08.85-07.92, czyli mechanik musi się podszkolić :bajer:
Może być to też silnik RF lub EZ, ale one też były długo produkowane, do 91 roku.

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 11:24 am ]
combat, sprawdź jeszcze naklejkę w bagażniku (o ile jeszcze jest), powinno być na niej oznaczenie kodu silnika i jeszcze kilka innych ciekawych rzeczy :bigok:
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 11:23 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 29, 2010 12:08

combat, Wszystkie MK2 z 1,6 były na gaźniku. Jednak silnik 1,6 PN jest na gaźniku Pierburg 2EE, jest on sterowany elektronicznie z użyciem sondy lambda. Jest przez to mylony z monowtryskiem, jednak jest to gaźnik. Co prawda "prekursor" monowtrysku ale gaźnik.



Awatar użytkownika
combat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 10:04
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: combat » czw kwie 29, 2010 23:51

piori mechanika odeśle na szkolenie ;) dzięki za link, już bałem się, że koleś przed zgoleniem fury zamienił silnik :crazy: bagażnik nie był malowany więc myślę, że naklejka powinna się tam znaleźć ;)

jhosef dobrze wiedzieć, znajomy ma 1.3, starszy od mojego i jest na wtrysku więc miałem podejrzenia do rzetelności handlarza ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości