Jak rozpoznac czy auto ma filtr czastek stalych???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcoo85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 23, 2009 18:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Jak rozpoznac czy auto ma filtr czastek stalych???

Post autor: marcoo85 » wt kwie 27, 2010 21:34

Witam... jak wyzej... przymiezam sie do kupna auta uzywanego ok 3 lata jakis golfik badz audi a4 problem w tym ze duzo zlego slyszalem o tych filtrach i chcial bym kupic autko bez owego urzadzenia... jak rozpoznac czy auto jest wyposazone w ten filtr czy nie??? sprawdze to kladac sie pod autem czy moze jest to zapisane w jakis nr nadwozia czy cus tam...
bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje!!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Jak rozpoznac czy auto ma filtr czastek stalych???

Post autor: PinkFloyd » wt kwie 27, 2010 21:37

marcoo85 pisze:Witam... jak wyzej... przymiezam sie do kupna auta uzywanego ok 3 lata jakis golfik badz audi a4 problem w tym ze duzo zlego slyszalem o tych filtrach i chcial bym kupic autko bez owego urzadzenia... jak rozpoznac czy auto jest wyposazone w ten filtr czy nie??? sprawdze to kladac sie pod autem czy moze jest to zapisane w jakis nr nadwozia czy cus tam...
bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje!!
Możesz kupować z filtrem , przeprogramuje sie ecu i mozna go wyciąć i przy okazji zrobić program :jezor: teraz w MK VI każdy TDI ma filtr cząstek, w 1,9TDI nie było, najczesciej w 2,0TDI- a z uwagi na awaryjnośc 2,0 TDI lepiej unikać tego silnika.



marcoo85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 23, 2009 18:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Post autor: marcoo85 » wt kwie 27, 2010 21:42

hmmm... no to nie zle... Rozumiem ze to samo tyczy sie audi??? co znaczy awaryjnosc w przypadku 2.0??? ulega czestrzym awaria ogolnym tak czy konkretnie np turbina pada???

[ Dodano: 27 Kwi 2010 22:09 ]
jesli ktos jeszcze mogl by sie wypowiedziec to bardzo prosze bo nie wiem zbytnio co zrobic i czego szukac kwota tez nie mala wiec wolal bym miec temat rozjasniony... moze ktos juz ma taki zabieg usuniecvia za soba i by sie wypowiedzial... pzdr



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr kwie 28, 2010 00:26

od 2007 roku a nawet połowy 2006 spokojnie można kupować 2.0 TDI,
co do usterek we wcześniejszych 2.0 TDI http://vwszrot.pl/index.php/archives/53



marcoo85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 23, 2009 18:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Post autor: marcoo85 » śr kwie 28, 2010 21:51

no to zaje... po przeczytaniu tego jestem zalamany!!! i Bog jeden wie co teraz... hmmm... czyba kupie golfa 1 :pub:



Awatar użytkownika
zygit
Special Edition
Special Edition
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 10, 2009 17:44
Lokalizacja: 3city

Post autor: zygit » śr kwie 28, 2010 22:31

kolego, jestem posiadaczem MK4 AXR od 6 miesiecy, mam w nim filterek DPF, oryginalny od VW do montazu nastepczego (jak wiadomo fabrycznie montowanych nie bylo) i autko smiga bez problemowo, a poprzedni wlasciciel tez nic nie narzekal, choc jak wiadomo mogl sku^%#syn :green_fuck: specjalnie ukrywac prawde ;p

powinno byc 101 PS ale przez DPF moze byc troche mniej, chociaz w MK4 jest on wspawywany w dziure po uprzednio wycietym zwyklym katalizatorze, wiec nadal na wydechu pozsotaje tylko 1 grucha hamujaca cyrkulacje spalin.

Jesli ktos chce zglebic wiedze na ten temat to polecam ta stronke (po niemiecku) ;p
http://www.michaelneuhaus.de/golf5/golf ... lter.shtml

Co do filrta czastek stalych DPF to jestem szczesliwy ze go mam, czesto jezdze do berlina gofrem, i zielona plakieta umwelt zapewnia mi spokoj ducha.
Gdyby nie DPF to by byla zolta i du*a do miasta nie wjedziesz :green_fuck:
chyba ze za kazdym razem chcesz ryzykowac 40-50€ mandatu :helm:


VW - poprostu DAS AUTO

Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: vw360 » czw kwie 29, 2010 19:55

Pękające głowice i uszkodzone koła dwumasowe jak czytałem w jednym z ostatnich nr Auto Świata w silnikach 2.2 DTI montowanych w Oplach to rzecz normalna. Sprawdziłem w google i faktycznie sporo tego w tym temacie ale problem polega na tym, że jak to dotyczy np Opla to większość nie jest zaskoczona :-) Opel.. no tak, ma prawo ale jak pojawiła się wadliwa seria u VW to oczywiście wielkie Halo! jak to możliwe!! ;-) Koleś który napisał o swoim Passacie rozśmieszył mnie tekstem, że kupił nowe auto ;-) ehhh Każdy handlarz wie, że najlepiej sprzedaje się VW i dlatego przy zakupie używanego VW trzeba być bardzo czujnym..większość tych aut jest "po przejściach" :-)


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » czw kwie 29, 2010 23:56

vw360 pisze:ehhh Każdy handlarz wie, że najlepiej sprzedaje się VW i dlatego przy zakupie używanego VW trzeba być bardzo czujnym..większość tych aut jest "po przejściach" :-)
Dokładnie. Takie auta jak VW czy też Audi mają tak na prawdę bardzo duże "wzięcie" i dlatego są często przyprowadzane z zagranicy jako złomy, a w Polsce jak robione z niego super auto. Dlatego jak słyszę, że ktoś przyprowadził diesla z 98r i ma najechane 160tys. to trochę chce mi się śmiać, bo Helmuty VW jeżdzą przeważnie dużo, a w Polsce licznik jest skręcany o połowę, no chyba że naprawdę auto jest pewne, od znajomego, z książką to co innego. Mój ojciec kupił niedawno polówkę z przebiegiem 156tys chyba, auto 2004r z książką i taki przebieg jest juz myślę reqalny, po prostu ktoś normalnie jeżdził, a jak widzę golfy TDI z 160 na blacie, ale auto 12letnie no to coś nie halo

A DPF pewnie też nie ma się co go bać, tylko nie zamulac non stop po mieście 3km, tylko normalnie jeżdzić, czyli trasa, trochę miasta i też to na pewno długo wytrzyma
Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 23:57 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

wanior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 10:08
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Golf VII Kombi

Post autor: wanior » ndz maja 02, 2010 12:26

Kolego KWADRAT to ja Tobie proponuje udać się po auto samemu do Niemiec i zabrać ze sobą laptopa i przed kupnem auta sprawdzić realny przebieg a nie kupować okazyjnie auta od handlarzy gdzie są przebiegi cofane. Nie każde auto ma kręcony przebieg bo Niemcy się tym nie trudnią tylko my Polacy i jeśli ktoś ma wysoką cenę za auto to tylko z tego powodu że auto jest bezwypadkowe albo z małym nie kręconym przebiegiem, ale każdy patrzy kupić tanio dobre auto, ale nie oszukujmy się jak ktoś ma dobre auto to go tanio nie sprzeda. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
zygit
Special Edition
Special Edition
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 10, 2009 17:44
Lokalizacja: 3city

Post autor: zygit » ndz maja 02, 2010 13:09

Panowie, temat byl jak rozpoznac auto z DPF'em i czy nie rodzi to dodatkowych problemow;p a my tu o d*pie maryny :helm:
sprawa jest dosc prosta:

1)DPF'a nie ma sie co obawiac, od czasu do czasu trzeba pojechac w trase i porzadnie nagrzac filtr co by sie przepalil, a nie caly rok tylko pitu pitu po miescie 50 km/h,

2) wystrzegac nalezy sie silnikow 2.0 TDI z pierwszych 2 lat produkcji i tyle :green_fuck:

w dieslach troche starszych czyli 1.9 pompowtryski jak jest DPF to autko wogole nie kopci, nie ma roznicy miedzy benzyniakiem a naszym dieslem, nawet jak sie zdrowo przegazuje. Do silnikow z pompa rotacyjna o ile dobrze mi wiadomo nie da sie zamntowac DPF'a wiec napewno tam nie ma co snuc podejrzen. w nowszych dieslach commonrail jest juz trudniej stwierdzic bo one czy maja DPF czy nie, i tak malo kopca;p najlepiej by bylo gdyby nasze dowody rejestracyjne zyskaly nowa rubryczke tak jak u niemcow, gdzie jest podana norma czystosci spalin jaka auto spelnia i wtedy od razu wiadomo czy jest DPF czy nie i mamy to urzedowo w dokumentach pojazdu... ale Polska administracja jeszcze niestety na to nie wpadla :green_fuck:
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 13:13 przez zygit, łącznie zmieniany 2 razy.


VW - poprostu DAS AUTO

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości