Passat b4 2.0 AGG skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Passat b4 2.0 AGG skrzynia biegów

Post autor: Pasik » pn kwie 19, 2010 17:45

Witam, mój problem polega na cieżko chodzącymi biegami, da sie z tym żyć aczkolwiek denerwuje mnie to :P

a wyglada to tak:

Jade i jest wszystko wporzadku, biegi wchodzą normalnie a tu nagle przy zmianie biegów przychodzi problem, biegi wchodzą z oporem, kazdy bieg. Jakby wchodził do pewnego momentu, zatrzymywał się i jak go troche mocniej popcham to przechodzi przez kolejny etap i jest ok. Przy redukcjach tez się to zdarza, czasami musze kilka razy próbować wbic 2bieg przy redukcji z 3ciego.Zatrzymam się wcisne sprzęgło poruszam troche biegami (tak jakbym je rozruszał) i problem znika, po czym nie wiadomo po jakim czasi pojawia się znowu.

Lewarek ma lekkie luzy, przy zmianie biegów nie ma żadnych zgrzytów

z góry dziękuje za pomoc


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn kwie 19, 2010 18:19

a jest tak moze ze ciezej wchodzą biegi na wyższych obrotach niż na nizszych? Możliwe że tarcza sprzegłowa pękła i nie moze dobrze wysprzęglic mimo dobrego wysprzeglenia pedału sprzegła co powoduje cięższe wkładanie biegów.... kolega miał tak w mk3 vr6



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » pn kwie 19, 2010 18:22

Karol G60, nie ma reguły, przewaznie biegi wchodza płytnnie i w pewny momencie przy zmianie biegów słychac jakby cos przeskakiwało (np o coś zachaczało i przez to przeskakiwało) zatrzymam się rozruszam biegi (znowu słychac taki dzwiek jakby cos przeskakiwało) i jade dalej i biegi do pewnego czasu zmieniają się dobrze


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn kwie 19, 2010 18:30

rozumiem ze olej spr. w skrzyni? a ten dzwiek słychac s mechanizmu zmiany biegów czy s skrzyni?



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » pn kwie 19, 2010 18:55

Karol G60, a jak dokładnie sprawdzic poziom oleju w skrzyni ? jedni mówią, ze szkrzynia jest bezobsługowa inni ze sie dolewa oleju jeszcze inni, że się wymienia ?

a niski stan lub duże zuzycie oleju może byc tego powodem ? wydawałomi się, że zawsze by się tak działo a nie tylko czasami.

a ten dźwięk to raczej nie ze skrzyni, tylko gdzies w okolicach lewarka


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn kwie 19, 2010 20:23

olej sie sprawdza z przodu skrzyni na połowie jej wysokosci masz korek wlewu ojeju na 17mm imbus, jak odkrecisz to patyczkiem np sprawdz najlepiej jak odkrecisz korek to powinien lekko sie saczyc (wylewac sie kap kap ) moze wystarczy rwgulacja linek skrzyni na wybieraku skrzyni. 13 klucz płaski



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » pn kwie 19, 2010 20:46

Karol G60, a jestem w stanie to sam zrobic (chodzi o regulacje) czy nie da sie nic popsuc? mam kanał więc jakoś do tego dojde, tylko czy nic nie zepsuje ??


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn kwie 19, 2010 21:50

nie musisz uzywac kanału do tego. wystarczy otworzyc maske. na skrzyni masz taki wybierak sa tam 2 linki jedna ma regulacje i jest przykrecona na ze tak powiem 13 klucz ( nakretka) poluzuj ja i lekko przestaw bedziesz widział to jak przestawic i sam zobaczysz czy bedzie poprawa po regulacji (kilka razy musisz spróbować w róznych pozycjach) czy nie ma poprawy.



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » śr kwie 28, 2010 07:27

jeszcze nie zagłębiałem się w temat (nie sprawdzałem nic, nie wjeżdzałem na garaż) ale teraz mam takie pytanie

Bo to się wszystko zaczyny, jeżeli zbyt gwałtownie rusze, to przy zmianie z 1 na 2 bieg czuje opór i pózniej wszystkie biegi wchodzą z oporem, zatrzymam się poruszam lewarkiem, ruszę spokojnie i biegi wchodzą jak talala

czy przyczyną mogą byc poduszki pod silnikiem/skrzynią biegów ? może kaseta zmiany biegów ?


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości