zmiana walka i kompa w aam na abs

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

zmiana walka i kompa w aam na abs

Post autor: slawko333 » pn kwie 26, 2010 16:31

kompa kupilem jeszcze zostal mi walek, troche jest tematow na ten temat ale nikt konkretnie sie niewypowiedzial ze takie cos robil, walek wystarczy przelozyc, niemam sie martwic np tym ze bedzie mial luzy czy cos w tym rodzaju? z czasem wymienie rowniez tloki te od absu, mam zamiar kupic nowe pierscienie, czy potrzeba szlifowac cylindry czy wystraczy zalozyc nowe tloki i pierscienie? prosze o podpowiedz



Awatar użytkownika
vgray
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lip 28, 2007 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: vgray » pn kwie 26, 2010 17:17

Wg. mnie szkoda czasu i nerwów, z bąka szerszenia nie zrobisz. Trzeba się rozluźnić i przyzwyczaić ;)


http://forum.vwgolf.pl/album_personal.php?user_id=39947

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » pn kwie 26, 2010 17:22

lubie dlubac, a za kompa dalem 40zl, walek w podobnej cenie, wiec mysle ze sie to oplaca



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » pn kwie 26, 2010 18:40

Splanuj glowice o jakies 1.3mm lub daj tloki z ABS i sprawa zalatwiona.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » pn kwie 26, 2010 19:41

z czasem beda tloki z abs, chodzi mi konkretnie o to czy niemam sie martwic przedkladka walka, tego typu ze walek w jednym aucie ma nalatane 250 tys km a w drugim 150tys km, jakies luzy czy cos innego



Awatar użytkownika
Arojan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:59
Lokalizacja: Ochaby Wielkie
Kontakt:

Post autor: Arojan1 » pn kwie 26, 2010 19:43

mija sie to z celem AAm ma troche nizszy stopien sprężania i troche mniej kucy ale moment obrotowy taki sam a w dodatku to jest silnik bezkolizyjny jak chcesz miec mocniejszy to kup ABFa na robienie z AAM ABSa szkoda czasu i kasy różnicy niebedzie praktycznie zadnej lepiej kompa sprzedaj i zbieraj na ABFa :helm: takie jest moje zdanie skromnego posiadacza AAMa króry czeka cierpliwie na ARla!!!


Aro

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » pn kwie 26, 2010 20:25

ale wy yparci jestescie, to nieduzy koszt, a jezdzilem abs i roznica jest spora, a ze czesci niedrogie i sam to zrobie to czego to zly pomysl? abfa moze sobie kupie kiedys zeby stal tylko a robie rocznie ok 25tys km wiec abf by mnie z torbami puscil, 1,8 na gazie to bardzo oszcxzedne auto



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 26, 2010 20:28

No dobra ale skoro kolega się zdecydował to proszę odpowiadać mu na temat! slawko333, nie ma gwarancji że wałek będzie idealnie pasował, ryzyk fizyk, wałki docierają się pod swoje mostki w głowicy i nie wiadomo ile teraz inny wałek posłuży, ale baw się skoro masz ochotę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt kwie 27, 2010 08:50

w koncu zaczynamy robic postepy, a wiec wypowie sie ktos jeszcze do mojego pierwszego postu? jak to jest z nowymi pierscieniami?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 27, 2010 09:26

co do pierścieni mogą pomóc tylko dokładne pomiary cylindrów i oględziny, na ogół za pierwszym razem można zmienić same pierscienie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt kwie 27, 2010 09:38

auto jak kupilem mialo 180 tys km, ori przebieg, regularnie wymieniam olej 10w40, auto niekatowane, jazda spokojna do 2,5 tys obrotow, zero wyciekow i pobierania oleju, aktualnie ma 268 tys km, niedawno sprawdzanie cisnienie , na kazdym baniaku po 12,5 , czyli zmiana tlokow od abs plus nowe pierscienie i bez zarzutu powinno chodzic?

[ Dodano: 27 Kwi 2010 10:18 ]
a lepszym rozwiazaniem tanszym i bezpieczniejszym zamiast wymiany tlokow i pierscieni niebylo by splanowac glowice by podniesc stopien sprezania? tylko o ile? 1-1,3mm?dac do planowania wymienic uszczelniacze zaworowe, czyszczenie zaworow i gniazd zaworowych?

[ Dodano: 02 Maj 2010 08:18 ]
ciezko cokolwiek na tym forum sie dowiedziec, wiekszosci tylko zbedne posty, zadnych konkretow



gest
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 28, 2007 22:54
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: gest » pt maja 07, 2010 01:47

ODP na twoje pytanie. Zalezy na który szlił będziesz miał te tłoki z ABSa. Jak ściagniesz głowice to włozysz tłok w tuleje i zobaczysz ile jest luzu. Tuleje trzeba szlifować jak jush sie zrobi karb wyczuwalny pod palcem.
Ale lepiej splanowac głowice i podnieść stopień sprężania niz wymieniać pierścienie, które jak piszesz oleju nie puszczają.

Też właśnie zamierzam to zrobić bo dostałem od kumpla kompa i wtrysk z MKII 1.8 GT. Rozumiem, że wtrysku nie musze wymieniać.
Wałek moge mieć za free razem z głowica więc bedzie dotarty ze swoimi szklankami. Bez planowania głowicy, jeśli nie zwiekszy się stopień sprężania to nie ma sensu tak?

Cos kiedyś czytałem, że różni sie wielkośc zaworów w AAM od ABS Może ktos się wypowiedzieć?
Lepiej do splanowanej głowicy AAM założyć wałek z ABS czy całą głowicę z ABS?
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 01:52 przez gest, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości