Uruchamianie silnika w trakcie jazdy na luzie - szkodliwe?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uruchamianie silnika w trakcie jazdy na luzie - szkodliwe?
Witam serdecznie,
Mam takie nietypowe pytanie. Ostatnio coś testowałem w moim Golfie 5 i musiałem uruchamiać silnik w trakcie toczenia się z górki na luzie i przekręconym kluczyku. Pytanie, czy to w jakiś sposób jest szkoldliwe dla auta (odpalanie go gdy jest w ruchu)?
Pytam, bo po jednym z takich odpaleń usłyszałem jakiś dziwny sygnał dźwiękowy tak jakby 2-3 krótkie piski i nie mam pojecia co to mogło być
Jako początkujący użytkownik aut, nie do konca się orientuje w tych sprawach. Czy w ogole trzeba zawsze czekać po pierwszym przekreceniu kluczyka, aż zgasną kontrolki i dopiero wówczas odpalać?
Z góry dziekuje za sugestie.
Mam takie nietypowe pytanie. Ostatnio coś testowałem w moim Golfie 5 i musiałem uruchamiać silnik w trakcie toczenia się z górki na luzie i przekręconym kluczyku. Pytanie, czy to w jakiś sposób jest szkoldliwe dla auta (odpalanie go gdy jest w ruchu)?
Pytam, bo po jednym z takich odpaleń usłyszałem jakiś dziwny sygnał dźwiękowy tak jakby 2-3 krótkie piski i nie mam pojecia co to mogło być
Jako początkujący użytkownik aut, nie do konca się orientuje w tych sprawach. Czy w ogole trzeba zawsze czekać po pierwszym przekreceniu kluczyka, aż zgasną kontrolki i dopiero wówczas odpalać?
Z góry dziekuje za sugestie.
Dziękuję za odpowiedź. W tym przypadku jednak nie chodziło mi o typowe zapalanie na pych, ale normalne odpalanie, za pomocą stacyjki, ale w trakcie toczenia się samochodu z górki (na luzie). Czy takie coś jest szkodliwe lub w jakikolwiek sposób różni sie w ogole od odpalania na postoju?DejaVu pisze:Jeśli silnik zimny(diesel) to trzeba czekać jak zgaśnie kontrolka świec żarowych.Samochodów z paskiem rozrządu(golf) nie odpala się na pych czy rozciąganie linką,to samo tyczy się toczenia z górki! może pęknąć pasek rozrządu i wtedy zobaczysz ile kosztuje remont.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
To była wyjątkowa sytuacja, musiałem wytestować, czy zakłócenia w radiu w trakcie jazdy to wynik czegokolwiek w samym aucie czy po prostu sam ruch powoduje, że antena kiepsko łapiemorfeusz86r pisze:niczym sie nie różni jak masz włączony luz albo wciśnięte sprzęgło.
PS nie jeździ na wyłączonym silniku bo jak ci włączy sie blokada kierownicy to może być nie ciekawie
Natomiast co do blokady kierownicy, to nie włączy sie ona, jesli kluczyk jest przekręcony jeden raz (palą się kontrolki, działa radio itd.) i własnie o takiej sytuacji pisałem powyżej, czy zapalanie w ten sposób auta moze jakoś zaszkodzić.
co po przekreceniu kluczyka drugi raz?
To ja mam jeszcze jedno głupie pytanie podobnego kalibru do kolegów ekspertów Co się dzieje, gdy auto jest zapalone, ale się zapomni (bo np. radio glośno i nie slychac) i próbuje sie zapalic (przekrecic kluczyk bardziej) jeszcze raz? Czy można sobie tym szkody narobić, czy Golf jest odpowiednio na takie wypadki 'zabezpieczony'? Pytam, bo z ciekawosci próbowalem nieco bardziej kluczyk przekrecic, gdy juz byl silnik zapalony i wydaje sie, ze po prostu nic sie nie dzieje (zadnych dźwiekow).bongo pisze:absolutnie nie
Z kolei u ojca w Toyocie Corolli od razu po próbie przekręcenia kluczyka raz jeszcze jest nieprzyjemny dzwiek, jakby kszzzkkk
Z góry dziekuje za odpowiedz
- Progresywny
- Lubie to!
- Posty: 832
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
- Lokalizacja: Stargard
U mnie w moim mk4 nie da rady juz przekręcic dalej, jeśli autko jest odpalone -> ale tylko w sytuacji jeśli np. zapalę auto- puszczę kluczyk (Odbije) i wtedy... Więc jest tam jakaś chyba blokada nie wiem jak u Ciebie;p ale myśle ze bedzie podobnie.tadziak pisze:Co się dzieje, gdy auto jest zapalone, ale się zapomni (bo np. radio glośno i nie slychac) i próbuje sie zapalic (przekrecic kluczyk bardziej) jeszcze raz?
bo tak jak kręcisz go... i odpali i dalej trzymasz to oczywiscie zabronione! rozrusznik może sie wykonczyc.
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 22:07 przez Progresywny, łącznie zmieniany 1 raz.
No wlasnie, u mnie w MK5 tak jest, ze tylko troszke sie da jakby przekrecic dalej gdy silnik jest już uruchomiony (doslownie odrobinke) ale nie wydaje sie, aby auto jakkolwiek reagowało. Tak jakby jakies zabezpieczenie byloBolson Tdi pisze:U mnie w moim mk4 nie da rady juz przekręcic dalej jeśli autko jest odpalone. Wiec jest jakaś tam blokada:)
Oczywiscie nie zamierzam tak robic celowo, ale czasem bywa, ze czlowiek zdenerwowany,zamyslony i sie zapomni, nie uslyszy ze silnik pracuje bo byl na luzie itp.
Dokładnie.indyczes pisze:Na głupote nie ma żadnych zabezpieczeń.
Od tego jest też obrotomierz na którym widzisz że silnik pracuje oraz inne kontrolki na liczniku.tadziak pisze:Oczywiscie nie zamierzam tak robic celowo, ale czasem bywa, ze czlowiek zdenerwowany,zamyslony i sie zapomni, nie uslyszy ze silnik pracuje bo byl na luzie itp.
www.proturbo.com.pl
- Progresywny
- Lubie to!
- Posty: 832
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
- Lokalizacja: Stargard
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości