Czym solidnie skleić profil/waż gumowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Czym solidnie skleić profil/waż gumowy

Post autor: denisz » pn kwie 19, 2010 17:59

Witam,

próbuję skleić gumową rurę dolotową, a dokładnie dokleić do niej mały, gumowy trzpień, który się oderwał. Na ten trzpień zakłada/zdejmuje się inną rurkę (odma) - przy użyciu sporej siły, dlatego musi być to bardzo solidne wiązanie. No i moje pytanie - czym?

Klej musi wytrzymywać wysokie temperatury i pary oleju Próbowałem już kilku wysokotemperaturowych klejów do gumy i jest lipa - przy wyższej temperaturze, np na słońcu klej robi się plastyczny i połączenie po prostu szlag trafia.

Pytam w serwisach, sklepach z częściami i o dziwo nie maja doświadczenia. Zastanawiam się nad klejem epoksydowym ale mam wątpliwości (w grę wchodzi wtedy chyba tylko jedna próba) - pewnie popęka z czasem.

Da się to skleić, bo niektóre części gumowe, które obejrzałem pod maską są oryginalnie doklejane - ten oryginalny "klej" przypomina smołę, lepik - i trzyma jak cholera!

Czy ktoś ma doświadczenie w klejeniu takich gumowych, samochodowych części? Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 18:03 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn kwie 19, 2010 18:14

jeżeli to jest bardziej plastikowe spróbuj lutownica a dokładnie grotem ... jeśli gumowe bardziej to jest to spróbuj silikonem viktor reintz taki czarny stalowy ciemny kolor ma... bardzo wytrzymały i dobrze sie trzymajacy.... kosztuje 24zł

[ Dodano: 19 Kwi 2010 18:15 ]
a dokładnie chodzi mi by "obmazać" ten fabryczne łączenie.. 2-3 warstwy ale nie grube..



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pn kwie 19, 2010 18:26

Karol G60 pisze:a dokładnie chodzi mi by "obmazać" ten fabryczne łączenie.. 2-3 warstwy ale nie grube..
fabrycznego łączenia już nie ma - trzpień się oderwał. Moja próba klejenia to to żółto-zielone przy opasce.

To jest zdecydowanie guma i cokolwiek silikonowego raczej odpada, bo to ma te części naprawdę solidnie połączyć, a coś na bazie silikonu temu nie podoła. Uszczelnienie to sprawa drugorzędna (mogę zasilikonować po przyklejeniu).



Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pasik » pn kwie 19, 2010 18:37

denisz, próbowałeś kleju do szyb ? w takich tubkach jak sylikon koszt około 20zł

nadaje się do wielu rzeczy, ja kleiłem tym np listwy na drzwiach i wiele wiele innych, tylko nie wiem jak z wysokimi temperaturami, ale powinien podołać.

aha i łączy naprawde mocno :bigok:


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 18:47

a sproboj POXI POLem jest odporny na temp i i ma zastosowanie do aut..ja obkleilem kruciec na vacum pompie gdzie temp jest i siedzi jak wsciekly:) a jak zasne to szlifierka mozna ponoc obrabiac:) cena w kiosku do 10 zl



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denisz » pt kwie 23, 2010 14:19

Spróbowałem poxipolu. Nie dał rady. Wszystko klejone zgodnie ze sztuką. Przy pierwszej próbie nałożenia węża na przyklejony kruciec, ten odpadł na amen.

Ponieważ wiem, że z tym oderwanym krućcem to nie tylko mój problem - to ustrojstwo łączy rurę dolotową z odmą a te dwie części czasem ściągamy - i próbowałem kilka klejów, napiszę swoje wnioski. Pozostają 3 możliwości:

1. przykleić to tak, jak inne tego typu części klejone fabrycznie ale nie wiem jaka to technika - musi być to zapewne jakaś masa typu lepik, z pewnością klejenie na gorąco

2. kupić nową rurę dolotową - drogi interes

3. stary, tani, prowizoryczny sposób - obkleić to taśmą izolacyjną - tak też zrobiłem



Awatar użytkownika
grześ226- kosmos
szef wszystkich szefow!!!
szef wszystkich szefow!!!
Posty: 189
Rejestracja: czw maja 01, 2008 15:35
Lokalizacja: Olszynka<>Prudnik
Kontakt:

Post autor: grześ226- kosmos » pt kwie 23, 2010 14:34

sproboj DISTAL-em, naprawde dobry klej, troche dlugo schnie bo 24h, a pelna wytrzymalosc ma po 7 dniach

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 16:06 przez grześ226- kosmos, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości