[toledo MKI] problem z hamulcami - korektor siły hamowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- misiek_1983
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:35
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[toledo MKI] problem z hamulcami - korektor siły hamowania
Jak w temacie czy ktoś to kiedyś może próbował rozbireać? da sie to naprawiać?
Pytanie głównie do posiadaczy MKII i MKIII bo mechanicznie macie te same auta co ja.
Mam problem z hamulcami chyba już od roku, pedał mam miękki czasem wpada głebiej niż powinien, hamulce odpowietrzałem wiele razy. Mam wymienione cylinderki w tylnych hamulcach, nowe szczęki z tyłu (nie pamiętam jakiej firmy), nowe klocki z przodu ATE, wymieniałem aparaturke w pompie hamulca i dalej to samo :/. Jedyne co może jeszcze szwankować to ten korektor albo przednie zaciski, ale z nimi powinno być wszystko ok nie ciekną ani nic, więc planuje coś zrobić z korektorem. A może te szczęki nie działają tak jak powinny może samoregulator szczęk nawala, może coś z serwem? Pomóżcie bo czasami to strach jeździć bo nie wiem jak mi sie auto zachowa, dzisiaj bym na golfie IV zaparkował, zatrzymałem sie dopiero na torowisku :/
Musze cos wykombinować bo czasami hamulec mam taki że podłoge chce przebić nogą a nie moge zahamować do pisku :/
Są takie momenty że przy hamiowaniu czuć lekki opór na pedale i czuć jakby taki przeskok, i dopiero jak przeskoczy niżej to hamuje. Czasem jest jak żyleta i hamuje ładnie u góry (ale baaaaardzo żadko)
Ja już nie wiem co mu może dolegać, prawie wszystko już powymieniałem :/
Może koledzy pomożecie
Pytanie głównie do posiadaczy MKII i MKIII bo mechanicznie macie te same auta co ja.
Mam problem z hamulcami chyba już od roku, pedał mam miękki czasem wpada głebiej niż powinien, hamulce odpowietrzałem wiele razy. Mam wymienione cylinderki w tylnych hamulcach, nowe szczęki z tyłu (nie pamiętam jakiej firmy), nowe klocki z przodu ATE, wymieniałem aparaturke w pompie hamulca i dalej to samo :/. Jedyne co może jeszcze szwankować to ten korektor albo przednie zaciski, ale z nimi powinno być wszystko ok nie ciekną ani nic, więc planuje coś zrobić z korektorem. A może te szczęki nie działają tak jak powinny może samoregulator szczęk nawala, może coś z serwem? Pomóżcie bo czasami to strach jeździć bo nie wiem jak mi sie auto zachowa, dzisiaj bym na golfie IV zaparkował, zatrzymałem sie dopiero na torowisku :/
Musze cos wykombinować bo czasami hamulec mam taki że podłoge chce przebić nogą a nie moge zahamować do pisku :/
Są takie momenty że przy hamiowaniu czuć lekki opór na pedale i czuć jakby taki przeskok, i dopiero jak przeskoczy niżej to hamuje. Czasem jest jak żyleta i hamuje ładnie u góry (ale baaaaardzo żadko)
Ja już nie wiem co mu może dolegać, prawie wszystko już powymieniałem :/
Może koledzy pomożecie
www.toledoclub.pl
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Mialem to samo, odpowietrzalem i tez nic. Przy okazji generalnego przegladu moj magik robil cos ze szczekami (bez wymiany na nowe) wymienil plyn hamulcowy i teraz niepoznaje auta, staje w miejscu, reczny to samo.
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Pią Kwi 07, 2006 9:14 am ]
Dzwonilem do magika: przy szczekach sa jakies rozpieraki ktore za pomoca sprezynek odciagaja szczeki, trzeba te rozpieraki podciagnac. Tak go zrozumialem. To szwankowalo u mnie, nie odciagal rozpierak.
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Pią Kwi 07, 2006 9:14 am ]
Dzwonilem do magika: przy szczekach sa jakies rozpieraki ktore za pomoca sprezynek odciagaja szczeki, trzeba te rozpieraki podciagnac. Tak go zrozumialem. To szwankowalo u mnie, nie odciagal rozpierak.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Niedawno toczyla się dyskusja na temat korektora siły hamowania.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=390531#390531
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=390531#390531
pozdrowienia el Kopyto
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam... mam podobny problem chociaz u mnie nie jest az tak tragicznie... a przynajmniej nie bylo do czasu az rozwiazalem problem... ogladnij dokladnie wszystkie przewody gumowe ukladu hamolcowego... czy nie ma na nich bombli (lubia sobie wyskakiwac bombelki ) a jak pekna to bedzie niewesolo... a co do korektora to go nie naprawiaj tylko ja bym proponowal sie go pozbyc... urzadzenie zawodne a i tak niewiele daje... pozdrawiam
- misiek_1983
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:35
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale ja nie wiem czy to jest napewno korektor ale doszukuje sie już wszędzie.
Ok to najpierw sprawdze te przewody hamulcowe gumowe z przodu(bo o tych pisałeś tak?). A potem zabiore sie za hamulce tylne, szczęki mają mieć minimalny skok z tyłu? bo z tego co pamiętam to u mnie miały duży skok zanim dotknęły do bębna, chyba skróce sprężynke od samoregulatora szczęk żeby bardziej ją ciągło w dół. Wyczyszcze wszystko i podegne tam coś jak bedzie trzeba.
Acha jak wywale ten korektor to jest jak przewody złączyć ze sobą, te co wchodzą i wychodzą z korektora?
Bede wdzięczny za wszelkie dalsze sugestie
Pozdrawiam
Ok to najpierw sprawdze te przewody hamulcowe gumowe z przodu(bo o tych pisałeś tak?). A potem zabiore sie za hamulce tylne, szczęki mają mieć minimalny skok z tyłu? bo z tego co pamiętam to u mnie miały duży skok zanim dotknęły do bębna, chyba skróce sprężynke od samoregulatora szczęk żeby bardziej ją ciągło w dół. Wyczyszcze wszystko i podegne tam coś jak bedzie trzeba.
Acha jak wywale ten korektor to jest jak przewody złączyć ze sobą, te co wchodzą i wychodzą z korektora?
Bede wdzięczny za wszelkie dalsze sugestie
Pozdrawiam
www.toledoclub.pl
korektor to bym winił wtedy gdyby miał wyciek i łapał powietrze - przy nawet źle działającym korektorze nie powinno nic się dziać z pedałemmisiek_1983 pisze:Mam problem z hamulcami chyba już od roku, pedał mam miękki czasem wpada głebiej niż powinien
A owszem samoregulatorowi szczęk można się zainteresować.
Napisz jeszcze coś o skuteczności hamowania w twoim aucie i czuy się cos zmienia jak podpompujesz pedałem
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Grupa VW ma cos skopane z tymi hamulcami... a co do korektora to jest z nim taki problem ktory odczulem na wlasnej skorze... nie da sie go odpowietrzyc konwencjonalna metoda... nie da sie wypchnac z niego calkiem powietrza i to moze byc przyczyna problemow... wiec albo wyjecie go albo odpowietrzenie cisnieniowe... to mi jeszcze przychodzi do glowy...
nie wiem jak to jest w seacie ale w mk2 (golf) to żeby dobrze odpowietrzyć hamulce tylne to trzeba dżwignię korektora docisnąć w kierunku osi tylnej (otworzyć na max), czyli wystarczy dobrze obciążyć auto z tyłu (w tedy korektor się otwiera na max. i zwieksza sie siła hamowania kół tylnych (większe ciśnienie idzie na koła tylne)
...
- misiek_1983
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 10:35
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do pompowania pedałem, zauważyłem wczoraj że jak wcisne pedał hamulca i go trzymam cały czas chwile to bardzo powoli schodzi niżej (wpada), puszcze i wcisne jeszcze raz to jest wyżej jak przytrzymam to znowu to samo. Płynu jest tyle ile ma być i nie ubywa.
Narazie popróbuje zrobić coś z tylnymi hamulcami i dopiero napisze czy jest jakaś poprawa.
Ciekawi mnie od czego może być ten przeskok hamulca w momencie hamowania. Przeskok jest w tym miejscu gdzie hamulec powinien działać właściwie, czasami sie zdarza że zadziała właśnie w tym miejscu i auto mi staje w miejscu przy lekkim naciśnięciu pedału, inaczej musze mocno cisnąć.
A w seacie jest wszystko tak samo, jak kupuje części to od golfa
Narazie popróbuje zrobić coś z tylnymi hamulcami i dopiero napisze czy jest jakaś poprawa.
Ciekawi mnie od czego może być ten przeskok hamulca w momencie hamowania. Przeskok jest w tym miejscu gdzie hamulec powinien działać właściwie, czasami sie zdarza że zadziała właśnie w tym miejscu i auto mi staje w miejscu przy lekkim naciśnięciu pedału, inaczej musze mocno cisnąć.
A w seacie jest wszystko tak samo, jak kupuje części to od golfa
www.toledoclub.pl
No wypisz wymaluj zapowietrzone - przynajmniej tak wyglądamisiek_1983 pisze:Co do pompowania pedałem, zauważyłem wczoraj że jak wcisne pedał hamulca i go trzymam cały czas chwile to bardzo powoli schodzi niżej (wpada), puszcze i wcisne jeszcze raz to jest wyżej jak przytrzymam to znowu to samo
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości