luz miedzy samoregulatorem a wałkiem rozrządu jaki jest

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

luz miedzy samoregulatorem a wałkiem rozrządu jaki jest

Post autor: dziabi3 » czw kwie 22, 2010 18:20

panowie niedawno miałem awarie > uszkodzone zawory wydechowe w golfie 1,4

i następnie oddałem głowice do regeneracji , wróciła z naprawy zrobiona na tip top , dotarłem gniazda zaworów

ale nurtuje mnie pewien temat , niedawno pytałem co zrobić jak jeden z zaworów jest bardziej zagłębiony po obróbce gniazda i zaworu

odpowiedz była taka jak przypuszczałem i dowiedziałem się dokładnie u znajomego mechanika

ta odpowiedz to skrócić trzonek zaworu po uprzedni zmontowaniu głowicy i sprawdzeniu luzu miedzy samo regulatorem a wałkiem rozrządu gdy jest wyciśnięty olej z samo regulatora

pewien kolega z forum podpowiedział mi że ten luz ma wynosić 1 mm a raczej że tak u niego było po odbiorze głowicy z naprawy w której były skracane trzonki zaworów


proszę o odpowiedz bo podobno skok samo regulatora to 1mm czyli luz jaki morze on skasować bo nie chciałbym zeszlifować za za dużo bo wiadomo ze zawór będzie się do końca nie otwierał
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 18:22 przez dziabi3, łącznie zmieniany 3 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
gacus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:30
Lokalizacja: Pyrzowice

Post autor: gacus » czw kwie 22, 2010 21:25

dziabi3 pisze:ta odpowiedz to skrócić trzonek zaworu po uprzedni zmontowaniu głowicy i sprawdzeniu luzu miedzy samo regulatorem a wałkiem rozrządu gdy jest wyciśnięty olej z samo regulatora
czy przylgnia grzybka zaworu i właśnie końcówka trzonka nie są napawane stopem o lepszych własnościach ( by sie szybko nie zużywały) jeśli ją zeszlifujesz, to po niewielkim przebiegu może sie luz powiekszac ??

[ Dodano: 22 Kwi 2010 21:29 ]
hmm nigdy tego nie robiłem, ale chyba oprócz hydraulicznych kasowników sa jeszcze płytki regulujące luz ( w intercarsie > http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL )
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 21:29 przez gacus, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3818226#3818226

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw kwie 22, 2010 22:43

płytek w golfie się nie stosuje

a wydaje mi się że całe trzonki są utwardzone a przynajmniej cześć gdzie zamek się trzyma na tych nacięciach


tak robi mój kolega mechanik i robi to nawet kątówką <szlifierką >

tu nie chodzi o szlifowanie 1 mm tylko korekta o ile zaniżono gniazdo zaworu i zawór czyli maź 0,5 mm a tyle na pewno można zeszlifować bez zmiany twardości trzonka


jeśli by tak niemożna by było zrobić to każda regeneracja by obejmowała kupno nowych zaworów i wymianę gniazd zaworów


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości