alternator? a falujące obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

alternator? a falujące obroty

Post autor: dragon111 » śr kwie 21, 2010 17:42

Witam
Z falującymi obrotami walczę już od dawna. Drgania nasilają się przy włanczaniu kolejnych odbiorników.Dzisiaj odłączyłem przewód od alternatora i zauważyłem że wtedy silnik pracuje idealnie .Dlaczego nie falują obroty jak idzie przez sam akumulator?
Gdzie siedzi tego przyczyna?
w alternatorze czy regulatorze napięcia?
czy powinien być jakiś filtr przeciwzakłóceniowy (kondensator).
proszę o pomoc od czego zacząć.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr kwie 21, 2010 17:54

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=324502

mam ten sam problem! i dojść nie moge co to jest i czego to wina a grzebie przy aucie dobre poł dnia.. powiem Ci ze u mnie regulator napiecia jest OK, napiecie rowniez OK jak i ładowanie a jednak coś stwarza problem. ech



dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » śr kwie 21, 2010 18:02

dziwne jest to ,że jak odłącze przewód od alternatora (ten gruby zasilający i ładowanie nie idzie na aku to jest git
wymieniałeś regulator napięcia na nowy?



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr kwie 21, 2010 18:04

dragon111 pisze:dziwne jest to ,że jak odłącze przewód od alternatora (ten gruby zasilający i ładowanie nie idzie na aku to jest git
Mam to samooo, identycznie to samo.
dragon111 pisze:wymieniałeś regulator napięcia na nowy?
Nie wymieniałem bo mierzyłem napiecie u wyjscia i na aku i jest takie jak być powinno bez skoków, a wiec szkoda pieniedzy. Sprawdz u siebie miernikiem tez jakie masz napiecie i jakie skoki :)



dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » śr kwie 21, 2010 18:10

zastanawiam się czy to nie wina szczotek(sprawdzałeś ich stan?)
zastanawiam się czy to nie jest jakieś wewnętrzne uszkodzenie altka(może uszkodzenie diody jakiejś czy co - brak zmiany z napięcia zmiennego na stałe)
sam nie wiem od czego zacząć
może jakiś filtr powinien być przeciwzakłóceniowy?
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 18:13 przez dragon111, łącznie zmieniany 1 raz.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr kwie 21, 2010 18:15

dragon111 pisze:zastanawiam się czy to nie wina szczotek(sprawdzałeś ich stan?)
u mnie szczotki sa ok, były wymieniane wraz z łozyskami jakies 3/4 roku temu.
dragon111 pisze:zastanawiam się czy to nie jest jakieś wewnętrzne uszkodzenie altka(może uszkodzenie diody jakiejś czy co - brak zmiany z napięcia zmiennego na stałe)
Uszkodzenie diody to, to na pewno nie jest, gdybysmy mieli uszkodzone diody alternatora to by nam sie ciagle paliło na liczniku "brak ładowania" i by był rzeczywisty brak ladowania, a nam jednak ładuja.
dragon111 pisze:sam nie wiem od czego zacząć
Mozesz sprawdzić u siebie szczotki, ale raczej to nie po tej stronie problem bo mamy ten sam problem ktory nie wskazuje na szczotki. yhhh.



dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » śr kwie 21, 2010 18:26

przebicie uzwojenia?
czy ogólnie wadliwy regulator?
ku..... szlak mnie trafi- gdy w końcu znalazłem punkt zaczepienia nie daje rady



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr kwie 21, 2010 18:30

dragon111 pisze:czy ogólnie wadliwy regulator?
Stary najpierw wez zmierz miernikiem i powiedz mi wartosci, oraz spadki napieć jakie wystapiły .. raczej nie regulator ale warto sprawdzić i zacząc od niego :)



dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » śr kwie 21, 2010 19:06

napięcie 14.5 na zimnym
falowanie jest najbardziej odczuwalne na ciepłym silniku na zimnym tak nie faluje
jutro sprawdzę na rozgrzanym ale z tego co pamiętam było mniejsze poniżej 14



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości