pas przedni i listwa pod lampy- - Zamienniki?!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

pas przedni i listwa pod lampy- - Zamienniki?!

Post autor: serhio » wt kwie 20, 2010 21:07

Witam!
Nie wiem czy umieszczam to w dobrym dziale, jeżeli nie to proszę o przeniesienie.

Miałem ostatnio nieprzyjemne zdarzenie, mianowicie mijałem się na zakręcie z Jelczem który wiózł węgiel, a że kierowca zap...ał jedna duża bryła spadła mi prosto pod zderzak i wgniotła mi pas przedni.

Chciałbym wymienić ten element jak i listwę podreflektorową (przy okazji), na allegro znalazłem takie zamienniki:
Pas
http://moto.allegro.pl/item984796169_pa ... 83_92.html

Listwa:
http://moto.allegro.pl/item1007808031_l ... lf_ii.html

Co sądzicie o jakości tych zamienników? Może ktoś miał z nimi doczynienia?

Dodam, że zależy mi na nowych częściach ponieważ miały by być one malowane proszkowo (dlatego bo takie malowanie jest odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne i na rdze i jest tańsze niż normalny lakier)

Czy to jest wogóle dobry pomysł z takim malowaniem?
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 23:35 przez serhio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » śr kwie 21, 2010 07:31

z zamiennikami nigdy nic nie wiadomo a co ori to ori ;)



Awatar użytkownika
koloko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
Kontakt:

Post autor: koloko » śr kwie 21, 2010 10:05

Zamienniki robione są zazwyczaj z gorszych materiałów niż oryginalne części.
Ważną kwestią jest też spasowanie, kupiłem kiedyś chiński grill i był ... 1,5 cm węższy niż oryginał.
Ja bym na twoim miejscu poszukał na szrotach oryginalnych części, porządnie je oczyścił i przygotował przed lakierowaniem.

Co do malowania pasa podreflektorowego to wystarczy przelecieć pistoletem - mi tak po stłuczce zrobili i wyszło bardzo dobrze.



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » śr kwie 21, 2010 17:31

Stara prawda rzecze: lepszy używany oryginał niż nowy zamiennik. Oczywiście nie przekreślam tu wszystkich producentów zamienników, bo nieraz robią naprawdę dobrą robotę. Mimo to przypomina to ruletkę - albo trafisz albo nie. Moja rada - kup używany oryginał.



Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Post autor: serhio » śr kwie 21, 2010 21:02

no to mam dylemat :grin:

a czy malowanie używki ori proszkowo ma sens czy lepiej szukać lakiernika?



Klimass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr mar 19, 2008 15:31
Lokalizacja: Łask

Post autor: Klimass » śr kwie 21, 2010 23:03

a dogoniles chociaz kierujacego starem ??? naprawa z jego OC byłaby wskazana a jak nie to dogadanie sie na miejscu zawsze wchodzi w grę


MÓJ MK IV
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237356][img]http://images40.fotosik.pl/142/77aec5b382c23d71.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw kwie 22, 2010 08:38

Mi udało się dorwać pas przedni ori w idealnym stanie - jak na ten wiek. Nawet lakier był na nim w niezłym stanie - ale to okazało się dopiero po oczyszczeniu (szmatka, woda - po prostu wytarcie z brudu i kurzu).
Poszukaj na szrocie prostego pasa- newralgiczne punkty to ta pionowa część na środku - ma być idealnie prosta (czasami, na łączeniu z tą dolną poziomą częścią się lubi "złamać") i ma być prostopadła do poziomych części. Pozostałe newralgiczne punkty to łączenie blach, na których są reflektory z górnym poziomym elementem - ten górny element nie może odstawać od tego mocowania reflektora.

Rdza na tak starych elementach jest normalna, ale występuje w miejscach mało widocznych - łączenie okulara z górnym i dolnym elementem poziomym, czy łączenie środkowego elementu pionowego z dolnym poziomym... Ale są to miejsca niewidoczne po złożeniu wszystkiego - także ja nie malowałem całego pasa, tylko te miejsca oczyściłem i potraktowałem najpierw brunoxem, a potem hammereitem. Wygląda idealnie - od góry pozostał ori lakier - wygląda jak nowe.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Post autor: serhio » pt kwie 23, 2010 16:40

Stara nie goniłem bo po prostu nie miałem czasu a z drugiej strony szkoda nie jest aż tak kosztowna, więc szkoda szargać nerwy i użerać się z jakimiś burakami.

jutro wybiorę się na szrot może uda się coś ciekawego znaleźć



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 274 gości