WEBASTO i GORĄCE FOTELE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

redshadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 13:33
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Golf MK7.5

WEBASTO i GORĄCE FOTELE

Post autor: redshadow » pn kwie 19, 2010 16:40

Witam
od niedawna mam Golfa 1.9TDI PLUS, zima się co prawda skończyła ale brakowało mi dodatkowego gorąca na moim tyle.. przeszukałem forum i nie trafiłem idealnie w taki temat co prawda jest trochę o webasto ale..
Mam zamiar założyć oryginalne webasto i podgrzewanie w fotelach do WV ze sterowaniem w klimatroniku....i z pilota niestety nigdzie nie ma tego jakoś zebranego (może nie znalazłem proszę o wskazówki gdzie to jest?) czy taki zestaw jak na foto wystarczy, jak to sklecić razem i odpalić, co będzie jeszcze potrzebne?
Webasto znalazłem takie Obrazek
panel sterowania (są regulatory do foteli) i dolna część środkowego pokrętła włączenie i wyłączenie webasto ? Obrazek
no i jeszcze maty do grzania Obrazek
Będę wdzięczny za wskazówki jak to zrobić lub gdzie szukać.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
zygit
Special Edition
Special Edition
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 10, 2009 17:44
Lokalizacja: 3city

Post autor: zygit » pn kwie 19, 2010 20:29

poczytaj sobie ten topic mistrza Grega:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ane+fotele

coprawda jest to MK4, ale sadze ze schematy wiazek i instalacji Ci sie przydadza!!

Sam 2 dni temu zmienialem przepalone maty pod tylkiem i plecami wedlug instrukcji Grega :helm:


VW - poprostu DAS AUTO

redshadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 13:33
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Golf MK7.5

Post autor: redshadow » wt kwie 20, 2010 09:43

Dzięki :okej:
Kupiłem maty do grzania (komplet na dwa siedzenia) i przeczytałem opis z linka do Mk4 - faktycznie będzie praktycznie to samo - postaram się zrobić dokumentację foto i opis. Pozostało mi tylko Webasto i to pewnie będzie wyzwanie.... :



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt kwie 20, 2010 10:22

redshadow mam opis montażu Webasto w Octavii II, ale zdaje się, że to bardzo podobna konstrukcja - jak nie taka sama - jak MK5, więc może coś Ci to pomoże.

Oto ten opis:
Żeby cieszyć się ogrzewaniem postojowym w Octavii potrzeba:
-agregat grzewczy z pompką wody (najczęściej przykręcona na samym urządzeniu) i wydechem
-pompkę dawkującą paliwo
-przewody paliwowe wraz z trójnikami (ja swoje kupiłem od gościa montującego ogrzewania Eberspachera, wężyk ma wewnętrzną średnicę około 1mm)
-przewody wodne (warto mieć oryginalny, jest elastyczny i łatwo się układa, potrzeba około 2.5m)
-zegar sterujący (ja mam jeszcze dodatkowe sterowanie via tel. komórkowy)

Agregat z pompkami można trafić w rozsądnej cenie na Allegro (koszt około 1000 PLN). Ważne jest żeby kupić urządzenie które może pracować samodzielnie, ostatnio pojawiły się dogrzewacze które są montowane seryjnie np. w Touaregu –wtedy jest sterowane po CAN'ie i nie da rady zmusić go żeby pracowało samodzielnie.

Sam montaż w Octavii nie przedstawia większego problemu. Agregat najlepiej umocować przed przednim lewym kołem. Podłączenie do układu chłodzenia polega na przecięciu przewodu wodnego którym woda z bloku silnika wpływa do nagrzewnicy i podłączeniu szeregowo w obieg agregatu grzewczego (na obudowie agregatu są strzałki w którą stronę ma płynąć woda). Paliwo można dostarczyć na dwa sposoby: w starszych TDI na pompie wstawia się trójnik pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową, w benzynach oraz TDI na pompowtrysku, trzeba założyć specjalną sondę do zbiornika i paliwo ciągnąć bezpośrednio z niego.
Podłączenie do instalacji elektrycznej jest w sumie proste : urządzenie ma dwie kostki. Na jednej jest stałe zasilanie (bezpiecznik 20A), w drugiej znajdują się odpowiednio (nr pinów):
1-sygnał załączający (po podaniu 12V urządzenie rozpoczyna swoją pracę)
2-diagnostyka
3-czujnik temperatury zewnętrznej (opcjonalnie, wtedy urządzenie może pracować automatycznie jako dogrzewacz silnika po rozruchu)
4-sygnał sterujący dmuchawą w kabinie (gdy woda w układzie chłodzenia osiągnie pewną temperaturę, agregat włącza dmuchawę i rozpoczyna nagrzewanie wnętrza pojazdu)
5-przełącznik lato/zima (opcjonalnie, w trybie „lato” po włączeniu urządzenie włącza dmuchawę w kabinie bez dogrzewania wody w bloku silnika)
6-zasilanie (+) pompy dawkującej paliwo

Jeśli chodzi o podłączenie dmuchawy to w przypadku Climatronica wystarczy założyć przekaźnik przełączający zasilanie panelu climatronica (tzw przewód X) oraz połączyć pin nr 4 z agregatu z pinem D1 w panelu Climatronica. Climatronic automatycznie przechodzi w tryb ogrzewania postojowego i ustawia 22stC. Gdy Climatronica brak wystarczy tylko sam przekaźnik podłączony do obwodu dmuchawy, trzeba też pamiętać by zostawiać dmuchawę na 3 biegu a pokrętło temp przestawić w prawo.

Cykl pracy wygląda następująco : na pin nr 1 podajemy 12V (z zegara sterującego lub pilota), urządzenie rozpoczyna rozruch, gdy woda w układzie chłodzenia osiągnie odpowiednią temperaturę włącza się nadmuch i rozpoczynane jest ogrzewanie kabiny pojazdu. Przy temperaturach -10 do -15 stC w kabinie jest cieplutko(a szybki są odmrożone) po około 15 minutach pracy urządzenia.
Agregat jest wyposażony w elektronikę sterującą która zmniejsza moc grzewczą gdy woda osiągnie 90 stC, posiada zabezpieczenia przed zbyt niskim poziomem płynu oraz braku paliwa. Jeśli mowa o paliwie to przy mocy 5kW pobierane jest około 0,6 l ON/h, przy mocy 2,5kW (w trybie na pół gwizdka) około 0,3l ON/h . Dodatkowo urządzenie mierzy napięcie w instalacji elektrycznej pojazdu i nie dopuści do nadmiernego wyładowania akumulatora.
P.S. Jak będziesz montował te gadżety (zarówno grzanie tyłków jak i Webasto) to rób fotki i fajnie by było jakbyś sklecił do FAQ jakąś fotoporadę dla potomnych :-)


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

redshadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 13:33
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Golf MK7.5

Post autor: redshadow » wt kwie 20, 2010 17:00

Dziękuję Kamel !
brzmi dosyć prosto ale jak się wczytać to same dołki. Oczywiście zacznę od zakupu części i już sie boję, że kupię coć nie tak, kolejna sprawa to jakieś fotki, rysunki schematy - przydały by się jak nic - choćby jak tu się wpiąc w zbiornik (mam 1.9 TDI). Zaczynam w weekend od siedzeń może ktoś coś jeszcze wie o webasto... a i oczywiście aparat mam pod ręką szkoda by było zmarnować taki materiał naukowy .. :smoke: jak się uda i zadziała.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt kwie 20, 2010 17:51

redshadow to jeszcze sobie przejrzyj ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134795
Tu akurat montaż Webasto w MK4 wykonany również przez kolegę greg.
No i są w nim fotki itp., więc mniej więcej możesz oblukać jak to wygląda :-)


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

redshadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 13:33
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Golf MK7.5

Post autor: redshadow » śr kwie 21, 2010 20:28

Witam
No tak to przeczytałem ale nadal liczę na jakąś fachową pomocną dłoń ....co do sprzętu jaki mam kupić - podobno webasto brandowane dla VW pod CAN też można montować i odpalać i to ze sterownika z kokpitu takiego jak na foto i zdalnego (pilot plus sterownik - zasięg ok 1km. ale to wszystko co udało mi się pozbbierać plus opisy od kolegi ale to ciągle maaało za mało by zacząć zakupy i monaż....POMOCY :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 323 gości