zjechany łepek imbusa mocowania zacisku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

zjechany łepek imbusa mocowania zacisku

Post autor: lukiskwuki » pn kwie 19, 2010 17:50

koledzy problem jest wielki..po tym jak meczyłem sie ze sruba w lewym kole powtórzyła sie historia ..chodzi o ta dolna sróbe co przykreca sie nia zacisk ...tak mocno trzymała ze srodek sie obkecił próbowałem juz gwiazdka i pupa poradzcie mi co mam z tym zrobic bo mam wymieniona jedna tarcze i klocki a druga strona stara ....a zaraz musze przejechac 200km ...czy moze sie cos stacpowaznego tak jadac??


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pn kwie 19, 2010 17:57

lukiskwuki, Dobry klucz imbusowy (nie tesco), i najlepiej palnik... nagrzewasz śrubę i po nagrzaniu na chama młotkiem wbijasz imbus najlepiej 7.4mm max 7.6mm

Zostawiasz całość na 10 minut po czym oblewasz colą (zwykłą), następnie !!!powoli!!! odbijasz w dół młokiem całość.

Powinno zejść z 30 minut ale nie raz już nacinałem, frezowałem i co nie tylko i sposób powyższy jest najlepszy (moim zdaniem).

Niestety te śruby narażone są na dość wysokie naprężenia jak i temperatury tak więc ich odkręcenie czasem nie jest takie proste.


Dziki

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » pn kwie 19, 2010 18:03

a mam to nagrzac az to czerwonosci ??? kuuurwa normalnie zmordowanie z tymi srubami najpierw przyjdnymkole to tej górnj nie mogłem odkrecic ale udało mi sie zdjac cały zacisk izabka poszło a na tej dolnej teraz pupa .....a moge tak jezdzic do jutra z jednym kołem nowym a z drugim starym??


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn kwie 19, 2010 19:48

Kolego ja kiedyś kumplowi w golfie odkręcałem tę śrubę dolna w prawym zacisku, męczyliśmy się godzinę z żabką i poszło, więc poświęć więcej czasu, a zobaczysz że się uda odkręcić


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » pn kwie 19, 2010 19:55

Jak będziesz tak jeździł to nic sie nie stanie.

A z tą śrubą to troszkę więcej cierpliwości, nie tak nerwowo to na pewno odkręcisz.
Palnik, żabka, młotek + przecinak i na pewno puści :grin: :grin:

Mnie mój VW uczy pokory :grin: :grin:
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 19:55 przez luis-22, łącznie zmieniany 1 raz.


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » pn kwie 19, 2010 20:12

Kolego wbij klucz nasadowy na ta prowadnice i odkrec po prostu :) sprawdzone moze nie bedzie to fabryka ale odkrecisz na bank albo jak koledzy wyzej pisza żabką :bigok:



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » pn kwie 19, 2010 20:24

też radziłem sobie z taka sruba porzadną żabką



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn kwie 19, 2010 20:27

Jak ja miałem taką akcje to znalazłem troche inny sposób, aż mechanik się zdziwił, mówił że w sumie nigdy na to nie wpadł... Jak chcesz odkręcic to z reguły są zjechanie klocki więc zacisk jest przesunięty na tulejkach i śruba jest schowana. Wystarczy tak przesunąć zacisk (na zewnątrz auta) żeby śruba wyszła z tej gumowej osłony. Czyli poprostu trzeba tłoczek wcisnąć przesuwając zacisk. Jak łeb śruby wyjdzie to już bajki :)
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 20:29 przez Paweł NPI, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 19, 2010 20:40

Można też wbić w rozdłubanego imbusa klucz XZN (taki jak do przegubów wewnętrznych) i zwyczajnie odkręcić nasadką. Ja kupiłem sobie kilka takich kluczy po 6 zł sztuka i generalnie są niezastąpione



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn kwie 19, 2010 21:17

t0mal pisze:Można też wbić w rozdłubanego imbusa klucz XZN (taki jak do przegubów wewnętrznych) i zwyczajnie odkręcić nasadką. Ja kupiłem sobie kilka takich kluczy po 6 zł sztuka i generalnie są niezastąpione
dokładnie :)

i nie grzejemy sruby ... tylko zacisk :) powinno puscic, warto sprobowac zabka , obydwa sposoby przerabiałem i jak nie jeden to drugi dawał rade :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
zioleks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 01:08
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zioleks » pn kwie 19, 2010 21:22

Ja u siebie tez miałem ten problem. Despracja+szlifierka kątowa pomogły. Naciąłem szlifierą szczeliny w tych łbach na szeroki, gruby śrubokret i wszystkie cztery które nie dały się niczym ruszyć poszły bez problemu :grin: . Jedyny minus taki, że śruby raczej do wymiany po takiej akcji.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » pn kwie 19, 2010 23:30

no koledzy dzieki za cenne wskazówki ale zrobie chyba tak jak pisałpalen, na siłe wywale stare klocki i wcisne do konca tłoczek i łeb tej sróby powinien sie bardziej wysunac chociaz nie wiem bo ta na dole bardziej jest od mocowania niz ta u góry bo z ta u góry juz tak zrobiłem jesli nie pojdzie to juz bede rozcinał i jakos płaskim srubokretem krecił bo i tak wrzuce tam nowa sróbe za klucz oczkowy zeby kolejni sie nie męczyli ...ja w sumie własnie wróciłem z trasy 200km i z tym jednym nowym kołem hamulce juz sa zajebiste ...////NARESZCIE\\\\.... bedzie hamował jak trzeba


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt kwie 20, 2010 05:50

lukiskwuki pisze:na siłe wywale stare klocki i wcisne do konca tłoczek i łeb tej sróby powinien sie bardziej wysunać chociaż
No ja klocków nie wyjmowałem. Wystarczy to się chyba nazywa klucz francuzki (taki skręcany) i jedną stroną złapałem za klocek zewnętrzny a drugą za zacisk i pięknie mi ściągnęło aż śruba wyszła na zewnątrz. Chociaż podejżewam że i ręcznie by poszło.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt kwie 20, 2010 09:51

Ja za niedługo będę stał przed takim samym problemem. Śruby są zajechane i tak się zastanawiałem czy nie obciąć zacisku przez ciachniecie śrub z tuleją (tuleja i tak jest w komplecie ze śrubami) dospawać siakis pręcioch - od razu rozwiązuje się sprawa podgrzania i wykręcić.

Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiego zabiegu?

Na pewno będę tak robił z korektorem siły hamowania bo odkręcenie nie jest możliwe - sprawdzałem już na na innym mając go za zewnątrz. Problem nie stanowi gwint tylko sam korektor z którym koroduje śruba uniemożliwiając odkręcenie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 376 gości