Sonda bardzo pilne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Sonda bardzo pilne

Post autor: Mati44 » pn kwie 19, 2010 17:38

Witam nawaliła mi w moim MK3 1.6 AEE sonda lambda kupiłem dziś nową sondę NGK z tym że jest ona bez wtyczki trzeba sobie podłączyć kable samemu jest to sonda cztero przewodowa kolory 2 białe 1 czarny i 1 szary przy starej sodzie a przy nowej są takie same kolory w instrukcji piszę że trzeba je odpowiednio obciąć ale to nie jest żaden problem z tym że nie wiem dokładnie jak podłączyć te kable czy po prostu kolorami

[ Dodano: 19 Kwi 2010 17:42 ]
a i jeszcze jedno jeśli kolorami to jak podłączyć te dwa białe



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 19, 2010 18:05

biale sa od grzalki wiec nie ma tu polaryzacji

uzywaj przecinkow bo nie idzie zrozumiec co napisales



cyrulinski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pt lis 21, 2008 20:41
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: cyrulinski » pn kwie 19, 2010 18:07

kolorami podłącz a białe obojętnie.Fakt,trudno zrozumieć :kac:
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 18:09 przez cyrulinski, łącznie zmieniany 1 raz.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn kwie 19, 2010 18:12

Sory za pisownie spieszy mi się dosyć panowie jesteście pewni że białe obojętnie a reszta kolorami i jeszcze jedna sprawa czy kable od sondy muszą mieć mniej więcej taką samą długość jak miała stara sonda czy mogą być trochę krótsze



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn kwie 19, 2010 18:14

tylko nie lutuj tych przewodów!! powinny być zaciski do łączenia


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn kwie 19, 2010 18:19

Tak zaciski są w komplecie chciałbym się tylko upewnić czy tak to ma być podłączone na pewno bo jednak trochę mnie ta sonda kosztowała i nie chciałbym jej uszkodzić



siwy20mw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 06, 2010 22:17
Lokalizacja: sierpc
Kontakt:

Post autor: siwy20mw » pn kwie 19, 2010 19:47

koledzy dlaczego nie powinno się lutować tych przewodów??


moc jest bogiem, predkosc nalogiem, nitro zabawa, a turbo podstawa

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn kwie 19, 2010 20:55

siwy20mw pisze:oledzy dlaczego nie powinno się lutować tych przewodów??
bo sonda może złe wartości wskazywać ze względu na rezystancję i pojemność przewodu oraz przegrzanie przewodu ale to raczej wątpię...było dużo o tym na forum


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn kwie 19, 2010 21:01

Panowie coś czuje że mechanik który dzisiaj sprawdzał mi sondę miernikiem mnie trochę wkopał oporność na starej sądzie na przewodach czarny szary jest taka sama jak na nowej sądzie trochę inaczej jest z grzałką bo na starej niby jest zwarcie na białych przewodach a na nowej jest jakiś opór po przełączeniu miernika na 20m podłączyłem starą sondę pod akumulator i grzałka działa co o tym sądzicie czy to aby na pewno sonda



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 19, 2010 21:12

Mati44, przecież nie opisałeś problemu jaki masz z autem, skąd mamy wiedzieć.

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 9:13 pm ]
grzałka ma jakieś 15-20 omów oporu mieć - czyli pomiędzy tymi dwoma kablami, we wtyczce wchodza jako dwa ostatnie po stronie przeciwnej do sygnałowego czyli tego oddalonego od pozostałych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pn kwie 19, 2010 21:16

jeśli chodzi o problem to jest nim bardzo wysokie spalanie rzędu 12 13 litrów a na przeglądzie analizator spalin wykazał czterokrotnie przekroczoną wartość emisji spalin mechanik sprawdził ją miernikiem i stwierdził że na 100% do wymiany ale grzałka po podpięciu pod aku działa a oporność czarny szary jest taka sama jak na nowej sadzie

[ Dodano: 19 Kwi 2010 21:31 ]
A według miernika na grzałce jest zwarcie ale po podłączeniu pod aku grzałka grzeje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 19, 2010 23:34

mierz na zakresie 20 a nie m

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 11:34 pm ]
czarny i szary? tam się nie bada oporności, to nic ne znaczy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt kwie 20, 2010 06:37

tak jak napisal Pawel Marek - nie mierzy sie rezystancji elementu sygnalowego sondy, to nic nie daje
jedynie co mozesz zmierzyc do rezystancja grzalki ale najwazniejsze w sondzie jest napiecie (w twoim przypadku) jakie ona podaje do ECU
gdybys podal jakie napiecie wskazywal miernik po podpieciu do sondy to byloby wiadomo czy to wina sondy
jezeli masz miernik to ustaw go na 2VDC i podlacz pod przewod szary i czarny
jezeli chodzi o biale przewody to nie ma znaczenia ich kolejnosc
lepiej zobacz co pokazuje miernik bo nie wiadomo co wymyslil ten mechank
kiedys mialem przypadek ze auto duzo palilo, przerywal na wolnych obrotach a usterka okazal sie pekniety waz laczacy kolektor ssacy z serwem, komputer dostawal caly czas informacje o tym ze jest uboga mieszanka
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 06:45 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » wt kwie 20, 2010 07:28

wielkie dzięki za odp nie starej sondy nie mogę podłączyć bo opłaciłem przewody podłącze nową i mam nadzieje że będzie ok

[ Dodano: 20 Kwi 2010 09:29 ]
A mam jeszcze jedno pytanko z jaką siłą dokręcić nową sondę

[ Dodano: 20 Kwi 2010 09:52 ]
Panowie sukces sonda nowa sonda działa idealnie tworzy piękny wykres mam nadzieje że teraz będzie ok i spalanie bo wymiotło mi to wszystko z kieszeni :D
PozdraVWiam

[ Dodano: 20 Kwi 2010 12:39 ]
Z tym że napięcie sody jest dość równe na wolnych obrotach a przy dodawaniu gazu napięcie skacze od 0.10 do 0.98v chociaż na początku i na wolnych obrotach napięcie skakało potem owinąłem kabel od sądy taśmą izolacyjną i teraz napięcie zmienia się tylko przy dodawaniu gazu czy to normalne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości