zjechany łepek imbusa mocowania zacisku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- lukiskwuki
- Użytkownik
- Posty: 374
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
- Lokalizacja: Czarnków
zjechany łepek imbusa mocowania zacisku
koledzy problem jest wielki..po tym jak meczyłem sie ze sruba w lewym kole powtórzyła sie historia ..chodzi o ta dolna sróbe co przykreca sie nia zacisk ...tak mocno trzymała ze srodek sie obkecił próbowałem juz gwiazdka i pupa poradzcie mi co mam z tym zrobic bo mam wymieniona jedna tarcze i klocki a druga strona stara ....a zaraz musze przejechac 200km ...czy moze sie cos stacpowaznego tak jadac??
[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
lukiskwuki, Dobry klucz imbusowy (nie tesco), i najlepiej palnik... nagrzewasz śrubę i po nagrzaniu na chama młotkiem wbijasz imbus najlepiej 7.4mm max 7.6mm
Zostawiasz całość na 10 minut po czym oblewasz colą (zwykłą), następnie !!!powoli!!! odbijasz w dół młokiem całość.
Powinno zejść z 30 minut ale nie raz już nacinałem, frezowałem i co nie tylko i sposób powyższy jest najlepszy (moim zdaniem).
Niestety te śruby narażone są na dość wysokie naprężenia jak i temperatury tak więc ich odkręcenie czasem nie jest takie proste.
Zostawiasz całość na 10 minut po czym oblewasz colą (zwykłą), następnie !!!powoli!!! odbijasz w dół młokiem całość.
Powinno zejść z 30 minut ale nie raz już nacinałem, frezowałem i co nie tylko i sposób powyższy jest najlepszy (moim zdaniem).
Niestety te śruby narażone są na dość wysokie naprężenia jak i temperatury tak więc ich odkręcenie czasem nie jest takie proste.
Dziki
- lukiskwuki
- Użytkownik
- Posty: 374
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
- Lokalizacja: Czarnków
a mam to nagrzac az to czerwonosci ??? kuuurwa normalnie zmordowanie z tymi srubami najpierw przyjdnymkole to tej górnj nie mogłem odkrecic ale udało mi sie zdjac cały zacisk izabka poszło a na tej dolnej teraz pupa .....a moge tak jezdzic do jutra z jednym kołem nowym a z drugim starym??
[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]
Kolego ja kiedyś kumplowi w golfie odkręcałem tę śrubę dolna w prawym zacisku, męczyliśmy się godzinę z żabką i poszło, więc poświęć więcej czasu, a zobaczysz że się uda odkręcić
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Jak będziesz tak jeździł to nic sie nie stanie.
A z tą śrubą to troszkę więcej cierpliwości, nie tak nerwowo to na pewno odkręcisz.
Palnik, żabka, młotek + przecinak i na pewno puści
Mnie mój VW uczy pokory
A z tą śrubą to troszkę więcej cierpliwości, nie tak nerwowo to na pewno odkręcisz.
Palnik, żabka, młotek + przecinak i na pewno puści
Mnie mój VW uczy pokory
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 19:55 przez luis-22, łącznie zmieniany 1 raz.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jak ja miałem taką akcje to znalazłem troche inny sposób, aż mechanik się zdziwił, mówił że w sumie nigdy na to nie wpadł... Jak chcesz odkręcic to z reguły są zjechanie klocki więc zacisk jest przesunięty na tulejkach i śruba jest schowana. Wystarczy tak przesunąć zacisk (na zewnątrz auta) żeby śruba wyszła z tej gumowej osłony. Czyli poprostu trzeba tłoczek wcisnąć przesuwając zacisk. Jak łeb śruby wyjdzie to już bajki
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 20:29 przez Paweł NPI, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
dokładniet0mal pisze:Można też wbić w rozdłubanego imbusa klucz XZN (taki jak do przegubów wewnętrznych) i zwyczajnie odkręcić nasadką. Ja kupiłem sobie kilka takich kluczy po 6 zł sztuka i generalnie są niezastąpione
i nie grzejemy sruby ... tylko zacisk powinno puscic, warto sprobowac zabka , obydwa sposoby przerabiałem i jak nie jeden to drugi dawał rade
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- lukiskwuki
- Użytkownik
- Posty: 374
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
- Lokalizacja: Czarnków
no koledzy dzieki za cenne wskazówki ale zrobie chyba tak jak pisałpalen, na siłe wywale stare klocki i wcisne do konca tłoczek i łeb tej sróby powinien sie bardziej wysunac chociaz nie wiem bo ta na dole bardziej jest od mocowania niz ta u góry bo z ta u góry juz tak zrobiłem jesli nie pojdzie to juz bede rozcinał i jakos płaskim srubokretem krecił bo i tak wrzuce tam nowa sróbe za klucz oczkowy zeby kolejni sie nie męczyli ...ja w sumie własnie wróciłem z trasy 200km i z tym jednym nowym kołem hamulce juz sa zajebiste ...////NARESZCIE\\\\.... bedzie hamował jak trzeba
[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
No ja klocków nie wyjmowałem. Wystarczy to się chyba nazywa klucz francuzki (taki skręcany) i jedną stroną złapałem za klocek zewnętrzny a drugą za zacisk i pięknie mi ściągnęło aż śruba wyszła na zewnątrz. Chociaż podejżewam że i ręcznie by poszło.lukiskwuki pisze:na siłe wywale stare klocki i wcisne do konca tłoczek i łeb tej sróby powinien sie bardziej wysunać chociaż
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Ja za niedługo będę stał przed takim samym problemem. Śruby są zajechane i tak się zastanawiałem czy nie obciąć zacisku przez ciachniecie śrub z tuleją (tuleja i tak jest w komplecie ze śrubami) dospawać siakis pręcioch - od razu rozwiązuje się sprawa podgrzania i wykręcić.
Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiego zabiegu?
Na pewno będę tak robił z korektorem siły hamowania bo odkręcenie nie jest możliwe - sprawdzałem już na na innym mając go za zewnątrz. Problem nie stanowi gwint tylko sam korektor z którym koroduje śruba uniemożliwiając odkręcenie.
Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiego zabiegu?
Na pewno będę tak robił z korektorem siły hamowania bo odkręcenie nie jest możliwe - sprawdzałem już na na innym mając go za zewnątrz. Problem nie stanowi gwint tylko sam korektor z którym koroduje śruba uniemożliwiając odkręcenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 275 gości