Jakie płyny eksploatacyjne kupić do nowo kupionego auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jakie płyny eksploatacyjne kupić do nowo kupionego auta

Post autor: krzysiiekb » śr kwie 14, 2010 22:16

Witam.

Chciałbym wymienić płyny eksploatacyjne i filtry. Mam kilka buteleczek po poprzednim właścicielu, ale może doradzicie jakieś lepsze preparaty, żeby dobrze zadbać o auto:

Zamierzam wymienić:

*olej w silniku i filtr oleju

Obrazek

a co Wy proponujecie, jaki olej i filtr założyć?

*płyn do wspomagania

Obrazek

dobry płyn do wspomagania kierownicy? stary właściciel dodał, że ten spod znaku orlenu jest dobry

a co Wy o tym myślicie?

*płyn hamulcowy

Obrazek

może zostać taki?

*filtr powietrza - i tutaj nie znam firmy, ale też zamierzam go wymienić, jakie firmy proponujecie w dobrej cenie i jakości?



I jeszcze jedno: chciałbym ustawić sobie zapłon dokładnie, czy to się robi tylko ustawiając za pomocą stroboskopu, czy trzeba także coś z komputerze zmienić? bo zauważyłem u kolegi jak zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu to auto robiło się żwawsze, ale po jakimś czasie znów wszystko wracało mu do normy? Z czym to może być związane?


KaBe

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr kwie 14, 2010 22:28

krzysiiekb pisze:a co Wy proponujecie, jaki olej i filtr założyć?
np Castrol magnatec 10W40...ta butelka co masz to pewnie na dolewkę była kupiona na szybkiego na stacji benzynowej...olej na wymianę kupuje się w 4-5l butlach :)
filtr...np. Knecht
krzysiiekb pisze:filtr powietrza
np MANN
*płyn hamulcowy
może być taki jak na obrazku :)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr kwie 14, 2010 23:02

Olej silnikowy MOTUL i filtr oleju Kneht albo Mann. Co do innych płynów to jest ok. We wspomaganiu to bym nie tykał bo po wymianie u brata w Ford-zie zaczął cieknąć i się pocić, a przed wymianą było ok i wymiana była od tak: "bo może nowy/świeży mu zalać".
Co do filtra powietrza to sam zakupiłem teraz wkład filtra sportowego ( w oryginalną puszkę ) SIMOTA i jestem zadowolony.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw kwie 15, 2010 06:22

Olej proponuje Mobil Super S 10-W40. Filtr oleju Mann.

Ale jak nalejesz nawet ten co masz na fotkach to też się nic nie stanie... A filtr oleju jak kupisz tańszy to auto tez będzie cykało...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » czw kwie 15, 2010 09:44

Co do filtra oleju to lepiej wziąć te co są wypisane, bo na "tańszych" , albo na Filtron-ach zdarza się, że zapala się kontrolka oleju ( dosyć częsty przypadek i wiele razy opisywany na forum ).



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz kwie 18, 2010 12:34

Gawior pisze:albo na Filtron-ach zdarza się, że zapala się kontrolka oleju ( dosyć częsty przypadek i wiele razy opisywany na forum ).
jeżdzę 5 lat na nich nigdy takowego przypadku nie miałem



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » ndz kwie 18, 2010 12:43

Przecież to co na drugim zdjęciu to olej do skrzyni a nie płyn do wspomagania.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » ndz kwie 18, 2010 12:46

twromek pisze:Przecież to co na drugim zdjęciu to olej do skrzyni a nie płyn do wspomagania.
ATF-a leje się do skrzyni automatycznych i do układów wspomagania.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » ndz kwie 18, 2010 12:51

Do wspomagania oryginalnie idzie zielony FEBI bo ostatnio kupowalem i on ma jaksa sprcyfikacje g12 czy jakos tak.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » ndz kwie 18, 2010 12:58

G12 to płyn chłodniczy. Jak do wspomagania zielony to Febi 6162.

mishabest, czy kiedykolwiek coś uniwersalnego było czymś dobrym? To tak jak chip z allegro.



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » ndz kwie 18, 2010 13:01

Witam, podczepie sie... To więc co z tym olejem Mobil ATF 220 ?... można go lac do wspomagania? Nie zaszkodzi ? (Mk4) Posiadam taki olej wiec sie pytam bo nie chcialbym kupywac nadarmo..



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » ndz kwie 18, 2010 13:39

twromek pisze:czy kiedykolwiek coś uniwersalnego było czymś dobrym? To tak jak chip z allegro.
obecnie mam już trzeci samochód, w którym w układzie wspomagania mam właśnie ATF i nie zauważyłem, żeby były jakieś problemy. Wybór oczywiście każdy ma, a ja tylko przedstawiam swoje spostrzeżenia.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » ndz kwie 18, 2010 13:57

Mobil ATF 220 to wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, do których zalecane są płyny spełniające wymagania klasyfikacji GM Dexron IID. Jest też używany w niektórych ręcznych przekładniach samochodowych, układach wspomagania układów kierowniczych i układach hydraulicznych.
No tak. Wiec rozumiem że mozna smiało lac? :bajer:



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » ndz kwie 18, 2010 18:39

Bolson Tdi pisze:Wiec rozumiem że mozna smiało lac?
Powiem tak, ja mam i jest wszystko dobrze, przekładnia chodzi cicho. Z tym że ja mam atf klasy dexron III (syntetyczny, poprostu taki mam też w skrzyni).


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 130 gości