luz na kolumnie nówka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzys301
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 19:30
Lokalizacja: elblag

luz na kolumnie nówka

Post autor: krzys301 » pt kwie 16, 2010 19:40

Witam serdecznie, wprawdzie mam Skode I 1.6 , ale z tego co slyszalem to NIEMAL blizniak Golfa 4.
Chodzi mi o luz na kolumnie kierownicy, przy ruszaniu prawo- lewo ( silnik na chodzi) slychac stuk, slychac go tez przy przejezdzaniu przez dziury , nierownosci.
Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.

dodam auto jest po 8 tys km, podejrzewamze to moze byc jakis luz na elemencie umozliwiajacym regulacje dlugosci kolumny.
w serwisie oczywiscie mnie olewaja mowiac , ze tak ma byc.
Moze ktos sie z tym spotkal, dzieki z gory za pomoc:)



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » sob kwie 17, 2010 11:52

Jeśli przy zgaszonym silniku są luzy ruszając kierownicą w obie strony to raczej jest to normalne. Odpal silnik i układ wspomagania wyeliminuje ten problem. O ile te luzy pochodzą z przekładni kierowniczej. Jeśli natomiast luzy są w kolumnie kierowniczej to proponuje samemu się za to zabrać. Rozebrać przesmarować braki i złożyć kompletnie. Być może tam tkwi problem. Może coś jest nieskręcone należycie dobrze.


...

krzys301
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 19:30
Lokalizacja: elblag

Post autor: krzys301 » sob kwie 17, 2010 11:59

luz i stuk na odpalonym aucie.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » sob kwie 17, 2010 13:53

Sprawdź sobie ten przegub łączący kolumnę z przekładnią, być może jest dość zużyty i stąd ten luz i stukanie. Bądź też jest źle umocowany, albo nie dokręcony.


...

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » sob kwie 17, 2010 15:59

krzys301 pisze:przy ruszaniu prawo- lewo ( silnik na chodzi) slychac stuk, slychac go tez przy przejezdzaniu przez dziury , nierownosci.
Te same objawy miałem... rownież myslalem ze to kolumna, i co sie okazało wahacz na tuleji nie byl dokręcony ;|
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae2 ... e3462.html



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Re: luz na kolumnie nówka

Post autor: pinstonvw » sob kwie 17, 2010 16:48

krzys301 pisze: Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.
także wahacz nie ma tu chyba nic do gadania. Aczkolwiek można sprawdzić dla świętego spokoju.



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » sob kwie 17, 2010 17:20

krzys301 pisze:Owy stuk zanika, kiedy wyciagne kierownice maksymalnie do siebie.
Noo, to mnie własnie zastanawia... przeciez co by miala regulacja do tego :?:



krzys301
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 19:30
Lokalizacja: elblag

Post autor: krzys301 » sob kwie 17, 2010 19:41

zauwazylem to przypadkiem
a owy charakterystyczny stuk wystepuje przy wlaczonym i wylaczonym motorze.
W skodzie chyba wiedza co to jest( moze historia podobna do Toyoty, badz Citroena Berlingo- wczoraj puszczali na TVN Turbo, gdzie firma wiedziala co jest grane, a ludzi tylko zwodzili)



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » sob kwie 17, 2010 21:05

Spróbuj dojść do epicentrum tego stukania. Jeśli masz pojęcie to sam to zrób. Tzn rozbierz i złóż ponownie. A jak nie to znajdź kogoś taniego i dobrego. Trzeba coś pogrzebać bo samo ocenianie nic nie pomoże.


...

krzys301
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 19:30
Lokalizacja: elblag

Post autor: krzys301 » wt kwie 20, 2010 20:31

mam autko na gwarancji, a serwis twierdzi, ze TTTM .
wprawdzie da sie z tym zyc, ale nie po to kupilem nowe autko( choc dzis żaluje), by miec luzy , stuki.
Nauczka na przyszlosc, ze jak sie kupuje nowe autko, to trzeba dokladnie testowac identyczny model, gdyz do tanszych wersji laduja gorsze podzespoly ( mam sluzbowa 1.8 T , a prywatnie 1.6 ).

Dzieki za reakcje na post:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 20, 2010 20:57

dobrze widze? 8 tysięcy? Co to skoda I? Yeti? Octavia I?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt kwie 20, 2010 21:09

Witam

Panowie spokojnie. Tak nie moze być by po 8 tyś coś waliło w aucie. Ja mam lekko wybity 1 drażek i tez dobiegają do mnie niekiedy lekkie stuki. I jak mówisz ze to nowe ale ma moze jakaś wade. Proponuje odwiedzić dobrą stacje diagnostyczną i pojechać na trzepaki i może coś innego poleciało i tu nie wina kolumny tylko np wadliwej koncówki dr. kier. która sie wybiła bo była jakaś lewa.

Pozdro

ZC



krzys301
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 19:30
Lokalizacja: elblag

Post autor: krzys301 » śr kwie 21, 2010 19:59

octavie I, 2009, 1.6 BFQ z lpg fabrycznym, samochod ktorego grupa VW moze sie wstydzic

[ Dodano: 12 Maj 2010 12:50 ]
trzeci serwis i w koncu wymienili mi ta kolumne:)
inne autko, az milo sie teraz jezdzi :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości