Układ hamulcowy mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Układ hamulcowy mk2

Post autor: borek » wt sty 11, 2005 00:00

Witam,od 3-mc jestem posiadaczem 1.8 GT i dzis chcac podciagnac sprezyne korektora siły hamowania mój mechanik zauwazyl ze od pompy hamulcowej na tyl idzie tylko 1 przewod hamulcowy po czym przed korektorem jest trojnik! Powiedzial ze jest to nie orginalne rozwiazanie i od pompy ham. powinny isc 2 przewody...A jak jest naprzwde??? dodam ze jest to uklad z ABS i z tyłu mam tarcze!



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt sty 11, 2005 01:42

ja z tyłu mam bębny a idą 2 oddzielne przewody hamulcowe...
Myśle ze ty też powinieneś tak mieć, bo to kwestje bezpieczenstwa.


Mk3 GTI 16V ABF

Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » wt sty 11, 2005 02:21

ja również tak mam...masz jakiś dziwny patent...ale pocieszę Cię przewody hamulcowe są na metry i zaciskają Ci końcówki w sklepie.....wystarczy wykręcić tamten patent i założyć nowe przewody (góra 50 zł) i masz lux. potem odpowietrzysz hamulce i po problemie...ja sam zmieniałem pompę, wszystkie przewody miedziane, gumowe, cylinderki i nie było najmniejszego problemu....taki przewód to góra 1,5h pracy razem z odpowietrzaniem.....tylko musisz mieć klucz:10 i 11 rozcięty w środku...taki specjalny do przewodów hamulcowych (kosztuje coś 10 zł) i płyn hamulcowy dot-4 pozdrawiam i życzę powodzenia


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: borek » wt sty 11, 2005 14:09

dzieki za odpowiedz,wszysto było by fajnie ale niemoge jakos dojżec zaślepionego miejsca w pompie ham. gdzie mógłbym podłączyc 4-przewód. Jescze jedno czy moze byc to przyczyna małego cisnienia na tylnych zaciskach?



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt sty 11, 2005 14:59

JAK MAŁEGO? NA TYLNYCH ZACISKACH JEST OGULNIE MNIEJSZE DUZO CISNIENIE NIZ NA PRTZODZIE, TO WZGLEDY BEZPIECZENSTWA I POPRAWNOSCI HAMOWANIA KÓŁ SAMOCHODU.
nIEWIEM O ILE MA BYĆ MNIEJSZE ALE MA BYC


Mk3 GTI 16V ABF

borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: borek » wt sty 11, 2005 15:41

tak wiem ale mam przoblemy z tylnymi hamulcami,hamuja ale nie dosc skutecznie.Sprzawdzalem tłoczki nie sa zapieczone.teraz kwestia tego jednego przewodu hamulcowego!



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » wt sty 11, 2005 20:05

ważne jest też aby linka od ręcznego była odpowiednio naciągnięta. Jeżeli masz zbyt słabo naciągniętą linkę, tył hamuje słabiej a pedał jest niżej....na próbę spróbuj zaciągnąć ręczny na 1-2 ząbki i przejechać się sprawdzisz czy będzie lepiej.


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: borek » śr sty 12, 2005 14:56

wiec to moze byc przyczyna bo ja mam odłaczone linki przy dżwigni recznego poniewaz mam zapieczone cięgna przy zaciskach.Jak zaciągnełem hamulec to juz nie chciał wracac teraz czeka to na naprawe.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » czw sty 13, 2005 20:03

no i wszystko jasne...wymień linki i powinno być ok....tylko nie mogą być zbyt lużne...naciągnij je tak żeby ręczny łapał np. na 3-4 ząbku.
Pozdrawiam


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
Demoonek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Demoonek » pt sty 14, 2005 03:33

poradźcie jaki plyn hamulcowy nalac do ukladu? czy duzo przerobek jest przy wymianie bebnow na tarcze z tylu i z czego robic najlepiej przekladke i jakie elementy sa potrzebne?



Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: Jarni » pt sty 14, 2005 03:50

Demoonek pisze:poradźcie jaki plyn hamulcowy nalac do ukladu? czy duzo przerobek jest przy wymianie bebnow na tarcze z tylu i z czego robic najlepiej przekladke i jakie elementy sa potrzebne?
1) DOT-4
2) do wymiany cała tylna belka, pod tarczami chodzą inne piasty, konieczne też jest zabudowanie korektora siły hamowania

IMHO impreza raczej nieopłacalna, jakikolwiek bład może zaważyć na Twoim życiu.


Na wszystko skutecznie pomaga woda.
Dwie, trzy krople na szklanke wódki

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » ndz sty 16, 2005 19:55

jeden przewod na tyl to moze byc przez abs. Po prostu na kola tylne abs hamuje razem a przednie tez razen lub kazde przednie osobno. Co do sily hamowania na kolach tylnych to jest ona zawrze dyzo nizsza niz na przednich. Ja przy swoim mkII nie mam wcale korektora a i tak hamuje slabo. No moze byc to jeszcze spowobowane zuzyciem elementow ciernych lub niedroznoscia przewodow.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » pn sty 17, 2005 11:37

a ja jestem pewien że jest to wina nienaciągniętych linek ręcznego...miałem identycznie...grzały mi się z przodu felgi, klocki zbierało jak by były z plastiku,...naciągnąłem linki i lux...przestały piszczeć klocki z przodu bo już się nie przegrzewały, miałem je dłużej, lepiej hamował same +....ja stawiam na linki...a propos jednego przewodu...patrzyłem w dwóch książkach i w żadnej nie było napisane o abs z jednym przedodem na tył...no chyba że to były złe książki...?? nie wiem :pub:


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » pn sty 17, 2005 13:29

linki to tylko sposób doraźny. Nawet bez linek powinien hamować normalnie, ponieważ regulacja szczęk dokonywana jest za pomocą odpowiedniego klina ze sprężynką, który "rozpycha'' element ustalający szczęki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 316 gości