Problem z EGR po wymianie zaworu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

p0wel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 16:08
Lokalizacja: Kielce

Problem z EGR po wymianie zaworu

Post autor: p0wel » czw kwie 15, 2010 16:42

Witam! Otóż mam taki problem, że zapaliła mi się kontrolka check engine. Podpiąłem pod VAGa u siebie i wyskoczył mi błąd zawór EGR niedostateczny przepływ, a ponadto zrobiłem test wyjść i wyskoczyło mi zwarcie do masy EGR i zwarcie do masy zawór odpowietrzający. Zawiozłem do mechaniora przeczyścił ten zawór EGR i rurkę tę co do niego dochodzi i na drugi dzień znowu się lampka zaświeciła. Pojechałem tam powiedział że trzeba wymienić ten zawór na nowy. Kosztowało mnie to 600zł + robocizna ;/ Niestety kolejnego dnia znowy się zapaliła ta lampa chceck engine i wywala ten sam błąd że niedostateczny przepływ. Dodam, że po odpaleniu auto czasem gaśnie i jest stosunkowo duże spalanie. Proszę o jakieś porady co do tej usterki bo juz powoli ten samochód zaczyna mnie denerwować. Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » pt kwie 16, 2010 16:32

Proponuje rozebrać przepustnicę, i wyczyścić pod nią taką podstawkę od recyrkulacji. Zapewne otwór na spaliny jest zawalony nagarem i stąd ten problem. Przerabiałem ten przypadek ostatnio w takim samym silniku jak Twój. Dobrze wszystko wyczyść i złóż poprawnie. Być może potrzebna będzie adaptacja przepustnicy po czyszczeniu ale nie zawsze się tak dzieje. Obstawiam na 99% tą podstawkę pod przepustnicą! Sprawdź to i napisz.


...

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt kwie 16, 2010 18:14

Przetestować zawór wymontowany (wtedy widać działanie) za pomocą VAG czy ładnie klapie zaworek.
Wykonac adaptację zaworu EGR za pomocą VAG, jeżeli to wersja elektryczna.
Ostatecznie zwrócić się do mechaniora niech naprawia dalej bo kasę wziął...
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 18:19 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 428 gości