hamulce glosne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

hamulce glosne

Post autor: mono_ » śr kwie 14, 2010 10:08

witam. wymienialem plyn w hamulcach niedawno. od tego czasu jak naciskam pedal hamulca to slysze tarcie z przodu.

Klocki wygladaly dziwnie, mianowicie z lewej strony mial z 2 mm a z prawej z 5 mm. Dlaczego taka roznica?

Czy musze je wymienic?

Duzo to roboty?

Poradze sobie z lewarka sam?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr kwie 14, 2010 11:21

Czy musze je wymienic?

Jak najszybciej znień klocki, puki nie zamordowałeś tarcz. 2 mm to bardzo mało i możesz już przedzierać podkładem metalowym klocka.

Nie jest to szczeglnie trudne i na podnośniku da radę.



michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » śr kwie 14, 2010 11:54

Lewarujesz jedna strone auta,sciagasz kolo,z tylu zacisku hamulcowego sa dwie sruby na imbus lub zwykly klucz,odkrecasz obie sruby(gorna i dolna)sciagasz zacisk i wyciagasz klocki.Sruby sa skontrowane nakretkami przy takiej gumowej uszczelce(harmonijka)i trzeba bedzie przytrzymac je kluczem 13 albo 15 plaskim.Nastepnie wciskasz tloczek tak aby nie wystawal poza zacisk i pakujesz nowe klocki.Zakladasz zacisk,skrecasz do kupy(komtrujac nakretke wyzej wspomniana)i zakladasz kolo.Druga strona tak samo. :bigok:



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr kwie 14, 2010 13:51

jakiej firmy najlepiej kupic?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr kwie 14, 2010 13:56

Dobrej, TRW, ATE, Frodo zależnie ile chcesz wydać. Musisz jeszcze ocenić stan tarcz, grubość, powierzchnię. Jesli je zjechałeś to niestety wymiana również.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr kwie 14, 2010 23:32

a tarcze moge sobie przetoczyc? gdzie jest punkt pomiarowy na tarczy, zeby wiedzial ze nie bedzie za cienka?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 15, 2010 09:04

Mógłbyś przetoczyć tarcze o ile ich grubość na to pozwala. Na tarczy powinieneś mieć wybitą grubość nominalną i minimalną. Przykładowo dla tarczy 10 mm min. to 8 mm. Tarcza 12 mm to minimum 10 mm. Mierzysz w na powierzchni trącej tarczy. Jesli jej grubość nie pozwala na przetoczenie to wymiana, z resztą ja zapłaciłem za toczenie bębnów 50% nowych więc moim zdaniem się nie opłaca. Zależy jaki masz dostęp.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » czw kwie 15, 2010 22:33

a ile moze kosztowac wymiana klockow uu mechanika,



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » czw kwie 15, 2010 22:46

mono_, przerabiałem ten temat niedawno...Klocki na przodzie zjechał do minimum i rowek na tarczy się zrobił, ale wymieniłem jedynie klocki (Tomex - ODRADZAM!!!). Teraz juz mam kupiony cały zestaw na przód i na tył, więc będzie dobrze. Klocki wymienisz sam, tak jak napisał michal27. Co do przetaczania tarcz, to faktycznie lepiej zainwestować i wymienić je na nowe, moim zdaniem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości