Bardzo słabe hamulce!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Bardzo słabe hamulce!
Zacznę w ten sposób, mianowicie wymieniłem: pompę na nową, nowe klocki hamulcowe, nowe szczęki hamulcowe, tarcze hamulcowe 10mm, bębny nie są wytarte granicznie, brak korektora siły hamowania, oczywiście świeży nowy płyn, serwo sprawne. A problem jest bo autko nie hamuje tak jak powinno pedał wpada mi dość głęboko i na dodatek muszę mocno cisnąć ażeby przyhamować. Przy pompowaniu pedał nie rośnie, na zgaszonym silniku (wypompuje podciśnienie) twardy lecz wyczuwalna jest delikatna poduszka i bierze od samej góry. Przewody elastyczne nie tak dawno wymieniane. Tracę powoli siły i nerwy. Może jakieś sugestie?!? drodzy koledzy. Dodam, że układ nie jest zapowietrzony (no chyba, że się zapowietrza w magiczny sposób ale nie ma powietrza w płynie) oraz nie doszukałem się odpowiedzi w innych tematach na forum. POMOCY! Obecnie szukam kogoś taniego kto mi odpowietrzy układ podciśnieniowo.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Jesli mozna to dolacze sie do tematu bo tez mam taki przypadek i po prostu juz nie wiem co robic. Ostatnio jezdzilem kolegi PN'ka i u niego wystarczy lekko nacisnac i juz dobrze hamuje, a ja musze depnac na pedal i to porzadnie zeby mocniej zahamowac, nie mowiac o zablokowaniu kol bo w tym przypadku to juz trzeba sie naprawde porzadnie zaprzec
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Im większe serwo, tym większa siła hamowania.
Jeżeli serwo jest większe, to ma większą membranę, jak większą membranę, to działają na nią większe siły, po ciśnienie/podciśnienie działa na większą powierzchnię.
W golfie mkII jak było większe serwo, to z tyłu montowany był korektor hamowania i bębny miały większy cylinderek, lub były montowane tarcze z tyłu.
- to tak samo jakbyś powiedział, że np. zacisk hamulcowy sześciotłoczkowy toto samo co jednotłoczkowy - bo zasada działania ta sama.pinstonvw pisze:Bo wydaje mi się, że bez znaczenia jest średnica. Serwo każde jedno działa na tej samej zasadzie.
Jeżeli serwo jest większe, to ma większą membranę, jak większą membranę, to działają na nią większe siły, po ciśnienie/podciśnienie działa na większą powierzchnię.
W golfie mkII jak było większe serwo, to z tyłu montowany był korektor hamowania i bębny miały większy cylinderek, lub były montowane tarcze z tyłu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- retim
- VWhite Golf MKII
- Posty: 171
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
witam kolegów, ja tez miałem taki problem( a przynajmniej podobny) z tym że ja z tyłu zmieniałem na tarcze, i długo się z tymi hamulcami męczyłem, najpierw wymieniłem odpowietrzniki, oraz węże elastyczne przy zaciskach i na łączeniu sztywnych przewodów na belce, odpowietrzałem pompę hamulcową i cały układ już nie pamiętam ile razy ale było tego sporo, konkretne hamowanie zaczynało się dopiero po dwukrotnym wciśnięciu pedału hamulca do podłogi, aż w końcu wymieniłem pompę hamulcową o większej średnicy (bez serwa) przy dobrym odpowietrzeniu pedału nieda się praktycznie wcisnąć do podłogi i auto staje bardzo szybko w miejscu, może komuś z was pomoże moje doświadczenie
pozdrawiam
pozdrawiam
Golfik
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Pompa jest oryginalna taka jak być powinna i nie mam zamiaru nic z nią robić, zważywszy na fakt, że jest nowa (wymieniana bo poprzednia przepuszczała). Serwo też jest takie jak książka podaje, aczkolwiek chyba zamienię na większe i sprawdzę czy będzie różnica. Spotykałem się z czymś takim, że praktycznie pompa nie była ruszana od nowości a hamulce są jak brzytwa. Oczywiście mile widziane są inne sugestie na ten temat.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości