Bardzo słabe hamulce!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Bardzo słabe hamulce!

Post autor: pinstonvw » wt kwie 13, 2010 21:25

Zacznę w ten sposób, mianowicie wymieniłem: pompę na nową, nowe klocki hamulcowe, nowe szczęki hamulcowe, tarcze hamulcowe 10mm, bębny nie są wytarte granicznie, brak korektora siły hamowania, oczywiście świeży nowy płyn, serwo sprawne. A problem jest bo autko nie hamuje tak jak powinno :grrr: pedał wpada mi dość głęboko i na dodatek muszę mocno cisnąć ażeby przyhamować. Przy pompowaniu pedał nie rośnie, na zgaszonym silniku (wypompuje podciśnienie) twardy lecz wyczuwalna jest delikatna poduszka i bierze od samej góry. Przewody elastyczne nie tak dawno wymieniane. Tracę powoli siły i nerwy. Może jakieś sugestie?!? drodzy koledzy. Dodam, że układ nie jest zapowietrzony (no chyba, że się zapowietrza w magiczny sposób ale nie ma powietrza w płynie) oraz nie doszukałem się odpowiedzi w innych tematach na forum. POMOCY! Obecnie szukam kogoś taniego kto mi odpowietrzy układ podciśnieniowo.



Awatar użytkownika
yorn_123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr lip 18, 2007 12:09
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: yorn_123 » wt kwie 13, 2010 21:46

a pompa vacu albo węzyk ktory idzie z niej do serwa


MK1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3308577#3308577

MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175083

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » wt kwie 13, 2010 22:01

Zapomniałem dodać, że to silnik gaźnikowy, pompy vacum nie ma. Wężyk jest sprawny. Ostatnio jeszcze go sprawdzałem.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 22:03 ]
Konkretnie 1.8 GU, konwencjonalny układ hamulcowy, bez przeróbek. Jedynie brak korektora siły hamowania co już wcześniej napisałem.


...

Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » wt kwie 13, 2010 23:25

Jesli mozna to dolacze sie do tematu bo tez mam taki przypadek i po prostu juz nie wiem co robic. Ostatnio jezdzilem kolegi PN'ka i u niego wystarczy lekko nacisnac i juz dobrze hamuje, a ja musze depnac na pedal i to porzadnie zeby mocniej zahamowac, nie mowiac o zablokowaniu kol bo w tym przypadku to juz trzeba sie naprawde porzadnie zaprzec


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » wt kwie 13, 2010 23:31

Mam takie pytanie. O czym świadczy średnica samego serwa? Im większe tym lepsza siła hamowania? Bo wydaje mi się, że bez znaczenia jest średnica. Serwo każde jedno działa na tej samej zasadzie.


...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr kwie 14, 2010 10:16

Im większe serwo, tym większa siła hamowania.
pinstonvw pisze:Bo wydaje mi się, że bez znaczenia jest średnica. Serwo każde jedno działa na tej samej zasadzie.
- to tak samo jakbyś powiedział, że np. zacisk hamulcowy sześciotłoczkowy toto samo co jednotłoczkowy - bo zasada działania ta sama.

Jeżeli serwo jest większe, to ma większą membranę, jak większą membranę, to działają na nią większe siły, po ciśnienie/podciśnienie działa na większą powierzchnię.

W golfie mkII jak było większe serwo, to z tyłu montowany był korektor hamowania i bębny miały większy cylinderek, lub były montowane tarcze z tyłu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
retim
VWhite Golf MKII
VWhite Golf MKII
Posty: 171
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: retim » śr kwie 14, 2010 10:35

witam kolegów, ja tez miałem taki problem( a przynajmniej podobny) z tym że ja z tyłu zmieniałem na tarcze, i długo się z tymi hamulcami męczyłem, najpierw wymieniłem odpowietrzniki, oraz węże elastyczne przy zaciskach i na łączeniu sztywnych przewodów na belce, odpowietrzałem pompę hamulcową i cały układ już nie pamiętam ile razy ale było tego sporo, konkretne hamowanie zaczynało się dopiero po dwukrotnym wciśnięciu pedału hamulca do podłogi, aż w końcu wymieniłem pompę hamulcową o większej średnicy (bez serwa) przy dobrym odpowietrzeniu pedału nieda się praktycznie wcisnąć do podłogi i auto staje bardzo szybko w miejscu, może komuś z was pomoże moje doświadczenie :grin: :grin: :grin:
pozdrawiam



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » śr kwie 14, 2010 13:23

Pompa jest oryginalna taka jak być powinna i nie mam zamiaru nic z nią robić, zważywszy na fakt, że jest nowa (wymieniana bo poprzednia przepuszczała). Serwo też jest takie jak książka podaje, aczkolwiek chyba zamienię na większe i sprawdzę czy będzie różnica. Spotykałem się z czymś takim, że praktycznie pompa nie była ruszana od nowości a hamulce są jak brzytwa. Oczywiście mile widziane są inne sugestie na ten temat.


...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości