1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Z tym falowaniem chodzi mi o to ze czasami jak parkuje i mam go na pół sprzęgle to jak później wrzucę na luz to zaczyna falować miedzy 700 a 900. Świece, kabel mam nowe sprawdzę cewkę i czujnik. A jeśli chodzi o zapach paliwa czuje go z pod samochodu nie w środku jest to możliwe żeby to była pompa ?
Mam jeszcze jeden problem z poduszką jak wykasuje błąd poduszki to zapala się ponownie zazwyczaj jak przesuwam fotel są tam jakieś czujniki ?
Mam jeszcze jeden problem z poduszką jak wykasuje błąd poduszki to zapala się ponownie zazwyczaj jak przesuwam fotel są tam jakieś czujniki ?
Życie jest za krótkie zeby jezdzic dieslem...
zipek pisze:pod samochodu nie w środku
jak miałem szyby zamknięte tez nic nie czułem jak otworzyłem nawet szyber dach to zaraz zaczęło walic benzyna.... możesz oczywiscie sprawdzic pompe manometrem u mechanika czy ma dobre cisnienie sprawdź przewody paliwowe czy moze gdzies nie są pekniete.. ciężko stwierdzić co do zapachu benzyny jak ja tak miałem to tez nikt nie powiedział jednoznacznie co to moze być. wymienilem pompe i sie udało.. a i u mnie jak było ciepło na zewnątrz około 25 do 30 stopni to jak go przegarowałem to strzelał w kolektor a nie mam instalacji gazowej .... i jesli tak rob to sa trzy opcje przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa i pompa paliwa, jedno z tych urzadzen jesli jest nie sprawne moze to powodować..
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Witam
Jutro tj. w piątek wybieram się na oględziny Seata Ibizy 2002r z silnikiem 1.6 SR (AKL). Jest to więc silnik 101KM, 8V montowany głównie w Golfie IV, Leonie 1. W Ibizie jest żadko spotykany, najczęściej można spotkac 1,4MPI (60KM) oraz 1,4 16V(75KM). Osobiście uważam, że jesto to dobry wybór silnika (100KM jak na Ibizę jest wystarczające, a nawet trochę na wyrost), ale chciałbym poznac niezależną opinię uzytkowników takiego silnika. Z tego co wyczytałem największą bolączką tego silnika to falowanie obrotów no i to, że jest trochę paliwożerny, ale ogólnie jest dobra jednostką napędową.
Prosiłbym więc forumowiczów o opinie czy warto kupowac auto z takim silnikiem oraz na co szczególnie zwrócic uwagę przy sprawdzaniu silnika. Jestem umówiony w ASO Skody na przegląd auta, ale chciałbym wiedziec co może by nie tak z silnikiem.
Jutro tj. w piątek wybieram się na oględziny Seata Ibizy 2002r z silnikiem 1.6 SR (AKL). Jest to więc silnik 101KM, 8V montowany głównie w Golfie IV, Leonie 1. W Ibizie jest żadko spotykany, najczęściej można spotkac 1,4MPI (60KM) oraz 1,4 16V(75KM). Osobiście uważam, że jesto to dobry wybór silnika (100KM jak na Ibizę jest wystarczające, a nawet trochę na wyrost), ale chciałbym poznac niezależną opinię uzytkowników takiego silnika. Z tego co wyczytałem największą bolączką tego silnika to falowanie obrotów no i to, że jest trochę paliwożerny, ale ogólnie jest dobra jednostką napędową.
Prosiłbym więc forumowiczów o opinie czy warto kupowac auto z takim silnikiem oraz na co szczególnie zwrócic uwagę przy sprawdzaniu silnika. Jestem umówiony w ASO Skody na przegląd auta, ale chciałbym wiedziec co może by nie tak z silnikiem.
feniks79 pisze:jak pisałeś sprawdzić falowanie i czy czasem nie zakopci przy ciepłym silniku (pierścienie przy 200tys.km czasami padają)Giant704 pisze:ale chciałbym wiedziec co może by nie tak z silnikiem
Auto ma ponoc przejechane niecałe 83,5tyś. jestem w stanie to uwierzyc (oczywiście nie na 100%). Ma 8 lat więc wychodzi około 10tyś./rok, pedały, kierownica i gałka zmiany biegów nie jest zbyt wytarta, do 55tyś był serwisowany w ASO. Najbardziej przekonuje mnie to, że auto jest od prywatnego właściciela i nie jest sprowadzane (kupione w polskim salonie)
feniks79 pisze:czyli w 3 lata zakładam średnio po 18/rok a później przestał jeździć?Giant704 pisze:do 55tyś był serwisowany w ASO
poza tym przebieg przebiegiem, grunt by ładnie chodził silnik (nie falowały obr., zamulał) i w szczeliny ręce nie wchodziły
heh, przez to napisałem, że ponoc ma taki przebieg (tego nigdy nie można byc pewnym) i dlatego chcę nim jechac na przegląd do ASO. Niestety nigdzie w pobliżu nie ma Seata, ale w końcu Skoda jest z tej samej grupy. Nie jestem z tych co patrzą jedynie na przebieg, tylko głównie na stan techniczny pojazdu.
Ma ktos tak ze podczas jazdu dosyc ostrej i po wcisnieciu sprzegla obroty schodza na 500, podnosza sie na ponad 1000 i wracaja na 800 tak jak byc powinny?? Co moze byc ze jak skrece kolami w lewa strone na max i dynamicznie rusze to strasznie glosno auto chodzi?? Jak skrece w prawo to jest ok. Jeszcze mam problem z tym ze jak ruszam to trzesie samochodem. Poduszki??
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 23:44
- Lokalizacja: Wellingborough Anglia
- Kontakt:
(golf mk4 1.6 SR)PROBLEM z ukladem hamulcowym i sprzeglem
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem golfa mk4 1.6 SR 1999 i mam problem od jakiegos czasu z sprzeglem i ukladem hamulcowym. Wszystko zaczelo sie od kontrolki ktora zapalila sie po dluzszej podruzy (okolo 250 km), okazalo sie ze ubylo plynu hamulcowego. Jasna sprawa ze dolalem plynu hamulcowego tyle ile sie nalezy. Po dwoch tygodniach jadac do pracy zabraklo mi sprzegla i nie moglem zmienic biegow. Po odcholowaniu auta na praking okazalo sie ze tylne zaciski maja wyciek. Wymienilem wiec dwa tylne zaciski. odpowietrzylem caly uklad hamulcowy sprawdzilem jeszcze raz stan plynu i sprzeglo nie dziala. odpowietrzyle jeszcze raz bardzo dokladnie. Ponowne odpowietrzenie pomoglo ale ciagle cos jest nie tak. Hamulce nie dzialaja poprawnie a sprzeglo bierze bardzo wysoko. Po mocniejszym nacisnieciu hamulca sprzeglo znowu przestalo dzialac.
Jesli ktos ma jakis pomysl prosze napiszcie, kazda pomoc moze sie okazac przydatna.
i jeszcze jedno bardzo wazne pytanie, czy wlanie innego plynu hamulcowego moze miec takie skutki?
Jestem posiadaczem golfa mk4 1.6 SR 1999 i mam problem od jakiegos czasu z sprzeglem i ukladem hamulcowym. Wszystko zaczelo sie od kontrolki ktora zapalila sie po dluzszej podruzy (okolo 250 km), okazalo sie ze ubylo plynu hamulcowego. Jasna sprawa ze dolalem plynu hamulcowego tyle ile sie nalezy. Po dwoch tygodniach jadac do pracy zabraklo mi sprzegla i nie moglem zmienic biegow. Po odcholowaniu auta na praking okazalo sie ze tylne zaciski maja wyciek. Wymienilem wiec dwa tylne zaciski. odpowietrzylem caly uklad hamulcowy sprawdzilem jeszcze raz stan plynu i sprzeglo nie dziala. odpowietrzyle jeszcze raz bardzo dokladnie. Ponowne odpowietrzenie pomoglo ale ciagle cos jest nie tak. Hamulce nie dzialaja poprawnie a sprzeglo bierze bardzo wysoko. Po mocniejszym nacisnieciu hamulca sprzeglo znowu przestalo dzialac.
Jesli ktos ma jakis pomysl prosze napiszcie, kazda pomoc moze sie okazac przydatna.
i jeszcze jedno bardzo wazne pytanie, czy wlanie innego plynu hamulcowego moze miec takie skutki?
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 21:34 przez wojgsaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Posiadam Golfa IV 1,6 SR. Mam duży problem, a mianowicie jak samochód się rozgrzeje (około 20 minut jazdy) gaśnie. Jak go zapalam muszę długo kręcić i wcisnąć pedał gazu, (dodam że na zimnym odpala normalnie) wtedy silnik odpala ale coś tak jakby wystrzela po cichu. Ruszam i na każdym biegu auto szarpie, dodaje gazu a samochód bardzo powoli przyśpiesza i tak aż do chwili wyłączenia silnika. Kiedy Golf odpocznie około 20-30 minut zachowuje się normalnie i usterka pojawia się za długi czas, a czasem wcale. Byłem u elektromechanika podłączył się pod komputer i wyszły dwa błędy: 00513 czujnik obrotów silnika inaczej czujnik wału korbowego G28, 27-10 niezrozumiały sygnał - sporadyczny oraz 00525 sonda lambda G39, 28-10 Zwarcie z plusem - sporadyczny. Po skasowaniu błędów sonda lambda nie występuje, a czujnik wału korbowego pojawia się tylko w momencie kiedy auto szarpie. Czujnik wału korbowego wymieniony na nowy, dalej to samo. Wymienione zostały także świece, cewka, olej, filtr oleju, filtr powietrza, przewód wysokiego napięcia od cewki do świecy. Pomóżcie bo usuwanie usterki metodą prób i błędów jest bardzo kosztowne
Witam,
Znalazłem przyczynę tej usterki, Czujnik G28 - obrotów silnika był w warsztacie również padnięty
[ Dodano: 16 Kwi 2010 10:47 ]
Na zegarze pojawia się informacja o wymianie oleju, zapala się servis oil lub insp. jak go skasować? Wiem że trzeba przekręcić kluczyk i kilkukrotnie przekręcić te dwie wykałaczki od zegarów, dobrze myślę?
Posiadam Golfa IV 1,6 SR. Mam duży problem, a mianowicie jak samochód się rozgrzeje (około 20 minut jazdy) gaśnie. Jak go zapalam muszę długo kręcić i wcisnąć pedał gazu, (dodam że na zimnym odpala normalnie) wtedy silnik odpala ale coś tak jakby wystrzela po cichu. Ruszam i na każdym biegu auto szarpie, dodaje gazu a samochód bardzo powoli przyśpiesza i tak aż do chwili wyłączenia silnika. Kiedy Golf odpocznie około 20-30 minut zachowuje się normalnie i usterka pojawia się za długi czas, a czasem wcale. Byłem u elektromechanika podłączył się pod komputer i wyszły dwa błędy: 00513 czujnik obrotów silnika inaczej czujnik wału korbowego G28, 27-10 niezrozumiały sygnał - sporadyczny oraz 00525 sonda lambda G39, 28-10 Zwarcie z plusem - sporadyczny. Po skasowaniu błędów sonda lambda nie występuje, a czujnik wału korbowego pojawia się tylko w momencie kiedy auto szarpie. Czujnik wału korbowego wymieniony na nowy, dalej to samo. Wymienione zostały także świece, cewka, olej, filtr oleju, filtr powietrza, przewód wysokiego napięcia od cewki do świecy. Pomóżcie bo usuwanie usterki metodą prób i błędów jest bardzo kosztowne
Witam,
Znalazłem przyczynę tej usterki, Czujnik G28 - obrotów silnika był w warsztacie również padnięty
[ Dodano: 16 Kwi 2010 10:47 ]
Na zegarze pojawia się informacja o wymianie oleju, zapala się servis oil lub insp. jak go skasować? Wiem że trzeba przekręcić kluczyk i kilkukrotnie przekręcić te dwie wykałaczki od zegarów, dobrze myślę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości