Po podniesieniu koła do góry i kręceniu nim trą klocki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Po podniesieniu koła do góry i kręceniu nim trą klocki

Post autor: damian6234 » wt kwie 13, 2010 19:30

Uporałem się z wymianą klocków hamulcowych oraz tarcz. Niestety jest problem. Chodzi o to że po złożeniu wszystkiego tarcz nagrzewa się cały czas nawet jeśli nie korzystam z hamulca. Chyba nie odbija tłoczek. Co zrobić? Co kupić (poprosiłbym o link) I może jakąś foto poradę?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt kwie 13, 2010 19:36

A prowadnice wyczyściłeś- blaszki dystansujące klocek nowe założone.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 19:38 ]
damian6234 pisze:Uporałem się z wymianą klocków hamulcowych oraz tarcz
Jak to nowy zestaw to daj mu się "ułożyć" ... jak by tłoczek się zapiekł to chyba byś to poczuł przy wymianie kiedy go wciskałeś.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Post autor: zebra2008 » wt kwie 13, 2010 19:41

a wyczysciles i posmarowales tam gdzie nalezy?



damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: damian6234 » wt kwie 13, 2010 19:53

Właściwie to nigdzie nie smarowałem (prowadnice były dość ładnie posmarowane). Blaszki oczyściłem ale nie wymieniłem. Miejsca pod blaszkami też wyczyściłem. Przed wymianą też się tak działo cały klocek wewnętrzny w tylnym prawym kole był starty do zera kiedy pozostałe trzy nadawały się jeszcze do jazdy. Przed wymianą też się grzała tarcz bez hamowania.

Jakie są oznaki zużycia tłoczka hamulcowego? Możliwie jest żeby nie odbijał po puszczeniu pedału hamulca i stąd ten cyrk ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 19:54 przez damian6234, łącznie zmieniany 1 raz.



zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Post autor: zebra2008 » wt kwie 13, 2010 19:56

a ta guma wokol tloczka cala
lekko sie wcisnol?



damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: damian6234 » wt kwie 13, 2010 20:40

Cięzko...

Guma cała

Jak wymienić ten tłoczek?



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » wt kwie 13, 2010 21:40

Może odpowietrzyć układ wystarczy...



damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: damian6234 » wt kwie 13, 2010 22:08

A może być zapowietrzony układ przyczyną?

Raczej nie .. bo objawy by były inne....

Pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 00:06 przez damian6234, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zeusmobil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr gru 02, 2009 09:16
Lokalizacja: Mielec / Przecław

Post autor: zeusmobil » śr kwie 14, 2010 11:11

damian6234, może reczny jest zle wyregulowany albo linka zapieczona w pancerzu i zle odbija z tej jednej strony


PUNKS NOT DEAD !!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 14, 2010 13:03

damian6234 pisze:Jak wymienić ten tłoczek?
z reguły niepotrzeba, nalezy go wyjsc oczyścić i dać mu nowa uszczelkę (zestawy naprawczre w każdym sklepie). Ponadto sprawdź czy nie wciskałeś klocków na siłę, czasem są lekko nadwymiarowe na długość i trzeba podpiłować. Ostatnia i najrzadsza przyczyna to uszkodzone - niedrożne przewody hamulcowe. Nie cofa się płyn w nich i tloczek nie odbija.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: damian6234 » śr kwie 14, 2010 19:10

Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.

Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?

w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr kwie 14, 2010 20:29

damian6234 pisze:Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.

Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?

w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/
U mnie tez tak było lewy przód i prawy tył lekko obcierał a inne nie. Wymieniełm zaciski i nic nie dało. Pompa hamulcowa jest dwuobwodowa- po skosi idzie płyn dla bezpieczenstwa gdy nawali jeden z układów. Po wymianie pompy objaw minął.



damian6234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: damian6234 » śr kwie 14, 2010 21:10

1. Ale koła hamowały normalnie? Tylko tyle że tak trze? To są objawy zużycia pompy hamulcowej?

ogólnie wszystkie koła po podniesienia tak troche trą ... z tym że po jeździe gorące są tylko tarcze tył prawy i przód lewy.

2 http://allegro.pl/listing/search.php?p= ... wa+golf+iv którą część dokłądnie wymieniłeś? bo za pompą jest chyba serwo?

3 I czy mógłbyś mi powiedzieć jak inaczej poznać, że pompa hamulcowa uległa zużyciu?
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 21:42 przez damian6234, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr kwie 14, 2010 22:47

Na jednym obwodzie było za duże cisneinie płynu i cylinderki po przekątnej samochodu do końca nie odbijały i tam zużywały się szybciej klocki i dlatego wymieniłem pompę hamulcowa i pomogło. Gdyby jedno koło to co innego ale jak dwa i po przkątnej to wiadomo o co chodzi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości