Termostat-cieknie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golf10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lis 01, 2007 12:28
Lokalizacja: polska-TORUŃ

Termostat-cieknie

Post autor: golf10 » pn kwie 12, 2010 13:36

Panowie-stoję z rozgrzebaną pompą na ulicy.CIeknie mi z pod kołnierza końcówki(kruciaka) na wąż przy termostacie. Nie mogę w żaden sposób uszczelnić tej końcóki z pompą wodną.
Pompa nowa -końcówka też.Nie wiem jaka tam ma przyjść uszczelka.Przy starej pompie była lekko kwadratowa i profilowana.Mam też zwykły oring.Czy mogę użyć tam silikon?
Pompę mam wkręconą ,końcóka niby się dokręci ale cieknie.Co robić?


GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA[url=http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc03271vg6.jpg][img=http://img236.imageshack.us/img236/778/dsc03271vg6.th.jpg][/url]
Najstarszy zgred na forum

Awatar użytkownika
gasiorx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:34

Post autor: gasiorx » wt kwie 13, 2010 00:32

kolego jeśli dobrze zrozumiałem twój opis to masz wyciek w identycznym miejscu jak ja i rozwiązałem to w ten sposób że zastosoawłem podkładki o szerokości 10mm i średnicy 6 a śrobki dałem na wylot gdyż u mnie nawet silikon nie pomogl gdyż po dokreceniu i tak cieklo gdyż srobki nie trzymaly dobrze bo w plastiku sa tulejki metalowe i sie one wciskaly a obudowa odstawala a z podkladkami i srubkami na wylot i nakretka dociagniete trzyma na orginalnym oringu ze od pol roku ani kapka plynu nie poleciała



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 13, 2010 09:31

golf10, jesli części o których piszesz sa nowe, to pamietaj - najpierw termostat, potem oring, potem zakręcasz i nie za mocno, i przy dokrecaniu ostrożnie, bo termostat może jakby postawić się troszkę bokiem. Więc jak już chcesz silikon to posmaruj nim brzeg termostaty żeby siedział w gnieździe pompy na miejscu i diopiero potem zakręcaj króciec. I pisz typ silnika, czemu mamy się domyślać czy to 1.6 lub 1.8 jak wynikałoby z Twojego opisu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golf10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lis 01, 2007 12:28
Lokalizacja: polska-TORUŃ

Post autor: golf10 » wt kwie 13, 2010 13:52

No rzeczywiście nie podałem rodzaju silnika-sory---1.6 benz
Zrobiłem tak : wysuszyłem komorę termostatu i calą resztę.Podsmarowałem brzegi silikonem i włożyłem termostat z uszczelką.Starałem się aby termostat nie dostał silikonu.Zalożyłem obudowe termostatu i wąż.Zostawiłem to na trzy godziny aż wyschnie.Nie pojechałem już nigdzie chociaż miałem pilny wyjazd .Po trzech godzinach zalałem układ wodą bo nie byłem pewny czy jest szczelny.
Suchutko jak pieprz-nigdzie nie cieknie.Cztery razy zalewałem układ i leciało.
Rzeczywiście tulejki w obudowie termostatu wyłaziły i blokowały skręcanie.
Ale jest już ok.Cisza się zrobiła w komorze silnika aż dziwnie,tylko tłumnik pyrka. :hmm: :skromny:


GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA[url=http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc03271vg6.jpg][img=http://img236.imageshack.us/img236/778/dsc03271vg6.th.jpg][/url]
Najstarszy zgred na forum

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 288 gości