problem z wysokimi obrotami w 2.0 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

problem z wysokimi obrotami w 2.0 2E

Post autor: budzio18 » sob kwie 10, 2010 18:46

Witam!
mam taki problem z obrotami silnika na biegu jalowym .. mianowcice chodzi o to ze silnik nie wiem dla czego ale w ostanim razie strzelil mi na benzynie ... na gadzie jeszcze mi sie to nigdy nie zdarzylo
na gazie mam załozoenego blosa juz od dłuzszego czasu .. i zero problemow
po tym strzale postanowilme zobaczyc co tam slychac w przeplywce ...
klapka wsumie poruszala sie ok bez blokowania sie
sprawdzalem miernikiem opornosci miedzy pinami i wsumie wynik tych pomiarow zblizony byl do wartosci podanych w Auto Data ...
jak to wszysko poskladalem dzieja sie jaja
zapalam silnik i sobie dziala rowniotko 850obr ... dodam gazu i koniec ... nie spadaja obroty ponizej 2500 :/
odlaczam przeplywke - obroty spadaja ...
odlaczam ten regulator biegu jalowego - obroty spadaja
nie wiem co to moze byc :/


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 10, 2010 20:30

budzio18, myślę że została jakaś dziurka w dolocie po strzale (odma węże regulatora itd). Na ile spadają obroty jak wyjmiesz wtyczkę od regulatora?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » sob kwie 10, 2010 23:24

no wlasnie odziwo po zdjeciu wtyczki z regulatora obroty na PB spadaja do 800-850
na LPG podobnie ... choc czasami potrafi przygasnac ( na LPG na PB pracuje ok)
jezeli sciagne wtyczke z przeplywki to zarowno na PB jak i LPG ma rowne obroty ok 850 ...
a tak to non stop 2,5tys ...
nie mam pojecia .. teraz jezdze bez podpietej przeplywki tylko nie wiem na ile to jest bezpieczne ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 11, 2010 00:08

budzio18 pisze:no wlasnie odziwo po zdjeciu wtyczki z regulatora obroty na PB spadaja do 800-850
za dużo, powinien ledwo chodzić bez wtyczki, szukaj dziury w całym, może linka za bradzo napięta, może oś przepustnicy ma wielki luz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz kwie 11, 2010 12:40

linka jest ok .. jak wloze wtyczke albo od tego regulatora albo od przeplywki to silnik sam zaczyna sie wkrecac na wysoki obroty ..
bede musial faktycznie posprawdzac szczelnosci ...

[ Dodano: 11 Kwi 2010 14:28 ]
a czujnik temp? mozliwe zeby tak swirowal?


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 11, 2010 14:35

nie da takich wysokich obrotów, 1100 - to mógłby być winien. Myślę że musisz mieć tą dziurę gdzieś, bo skąd takie obroty, skąd powietrze na nie, ew. jednak blokuje się klapka przepływki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz kwie 11, 2010 14:40

klapka sie nie blokuje .. chodzi lekko bo sprawdzalem .. jak mialem zdjeta ta pokrykwe na przeplywce co jest od potencjiemetra to widac ze klapka sie otwiera i zamyka jak silnik wylacze ...
te obroty same sie tak nakrecaja .. jutro bede muslial wszystko posprawdzac .. bo teraz jak chciwle przejechalem bez podpietej przeplywki to bylo ok ale spalanie porazka :/ ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
ventylek86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 09:14
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: ventylek86 » ndz kwie 11, 2010 18:35

Sugeruje zobaczyc wąż od filtra do kolektora ssacego. Mozliwe ze jest pekniety kolo którejs z opasek i łapie lewe powietrze



alamakota
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 19, 2010 01:35
Lokalizacja: wwa

Post autor: alamakota » ndz kwie 11, 2010 21:14

obroty samoistnie mi wchodziły na 1100-1700 albo wolno opadały jak
miałem zepsuty czujnik temperatury
( pomimo że wskażnik na zegarach pokazywał dobrze to widocznie sekcja 2 czujnika była zła i komp dostawał złe informacje i pracował jak na ssaniu)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn kwie 12, 2010 09:22

Z tym czujnikiem to wystarczy podłączyć pod kompa i będzie widać jak pokazuje czujnik temp. płynu, a jak jest na desce. W programie pokazuje temp. taką jaką widzi komputer ECU.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » pn kwie 12, 2010 23:10

to tak :
czujnik temp na 100% dobry - załozony nowy
regulator obrotow (silniczek krokowy czy jak to tam nazwac) - sprawny ( załozony z i przetestowany z innego samochodu i moj w innym samochodzie )
uklad wydaje sie byc na 99%% szczelny bo ten 1% to nie wiem co by to moglo byc ...
problem sie zmienil ... na benzynie teraz ma dosc niskie obroty ... zaczal nierowno pracowac .. po przelaczeniu na LPG swiruje i wkreca sie na 2,5tys i na tylu sie zatrzymuje ...
moze zaplon?? tego nie sprawdzilem ale zdziwilo mnie ze wczesniej strzelil mi na PB .. no do tej pory jeszcze nigdy mi nie strzelil nnawet na LPG .. .


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt kwie 13, 2010 08:53

Piszesz: " czujnik temp na 100% dobry - założony nowy ". Pozostaje kwestia NOWY, ale jaki ? Jaka firma. Bo ja kupiłem 5 czujników takich po 25-35zł ( Topran Hans Price, FEBI itp. ) i 2 z nich to już od początku pokazywały po włożeniu max temp 115st.C i poszły na wymianę. Teraz kupiłem EPS-a za 65zł ( cena niższa jak dla mnie po znajomości ) i teraz widzę że coś przekłamuje na desce o 8-10st.C ( tyle że to może być wina samego wskaźnika w liczniku ).



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt kwie 13, 2010 18:42

czujnik ok na 100%
jeset ktos w stanie zmierzyc mi opornosci na przeplywomierzu jak sie zmieniaja wartosci? tylko nie przy min i max otwartej ale tez w polowie i takie tam ...
bedze wdzieczny ...


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr kwie 14, 2010 09:25

Jak ja sprawdzałem przepływkę ( według zaleceń Pawła Marka ), to sprawdzałem napięcie podczas uchylania klapki itp. Jakiś tam opór, ale "w stanie spoczynku" i niby wyszło że przepływka chodzi OK.
Poszukaj po moich postach bo albo zakładałem temat w którym odpowiedział mi Paweł Marek jak to sprawdzić, albo pisałem do niego na PW. Sprawdzałem moją skrzynkę i wiadomości mam z początku lutego, a przepływkę sprawdzałem w grudniu albo w styczniu.

[ Dodano: 14 Kwi 2010 09:29 ]
Proszę bardzo. Się znalazło.
Mam nadzieje że w czymś to pomoże, albo pytaj Pawła Marka na PW, bo on już długo chyba siedzi w 2E.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294826



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 277 gości