Klimatronic - problem po ostatnie wizycie w warsztacie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klimatronic - problem po ostatnie wizycie w warsztacie
Witam serdecznie!
Poczytałem inne tematy jednak nie do końca umiem odpowiedzieć sobie na ich podstawie na moje pytania.
Miesiąc temu klimatyzacja jeszcze działała, później oddałem auto na wymianę rozrządu, wraz z wszystkimi paskami rolkami etc.
Wczoraj ostatnio zriobiły się pierwsze cieplejsze dni więc włączam klimę na "auto" a z pod maski wydobywa się jedynie ciągłe pstrykanie sprężarki klimatyzacji, otwieram maske a tam kompresor pstryka pół sekundki się obraca po czym znowu się wyłącza i tak w kółko, klima nie chłodzi wiatrak klimatyzacji się nie kręci.
Czy usługa związana z wymianą rozrządu może mieć jakikolwiek wpływ na klimę? Zanim tam pojadę chciałem poznać wasze choć pobieżne opinie, czy istnieje możliwość że dostając sie do rozrzadu coś zostało rozpięte i później nie podłączone czy to raczej układ w którym nie ma wielu wtyczek i nie ma co podłączać?
Poczytałem inne tematy jednak nie do końca umiem odpowiedzieć sobie na ich podstawie na moje pytania.
Miesiąc temu klimatyzacja jeszcze działała, później oddałem auto na wymianę rozrządu, wraz z wszystkimi paskami rolkami etc.
Wczoraj ostatnio zriobiły się pierwsze cieplejsze dni więc włączam klimę na "auto" a z pod maski wydobywa się jedynie ciągłe pstrykanie sprężarki klimatyzacji, otwieram maske a tam kompresor pstryka pół sekundki się obraca po czym znowu się wyłącza i tak w kółko, klima nie chłodzi wiatrak klimatyzacji się nie kręci.
Czy usługa związana z wymianą rozrządu może mieć jakikolwiek wpływ na klimę? Zanim tam pojadę chciałem poznać wasze choć pobieżne opinie, czy istnieje możliwość że dostając sie do rozrzadu coś zostało rozpięte i później nie podłączone czy to raczej układ w którym nie ma wielu wtyczek i nie ma co podłączać?
Zapomniałem o tym wspomnieć, VAG nie wysypuje żadnych błędów.
W teorii niby wszystko jest cacy a jednak dzisiaj postawilem dwa golfy obok siebie (mysląc że może za niska temperatura jest powodem nie odpalania się kompresora klimatyzacji , niestety w jednym klima ruszyła z miejsca w drugim cyklicznie pstryka kompresor i to tyle.. :/
W teorii niby wszystko jest cacy a jednak dzisiaj postawilem dwa golfy obok siebie (mysląc że może za niska temperatura jest powodem nie odpalania się kompresora klimatyzacji , niestety w jednym klima ruszyła z miejsca w drugim cyklicznie pstryka kompresor i to tyle.. :/
Wobec tego czy gdyby na przykład wypuszczony został czynnik z klimatyzacji (nie wiem po co miałby być upuszczony ale załóżmy ze któryś z przewodów tam przeszkadzał i został odpięty) czy brak czynnika byłby sygnalizowany jako błąd?
Bo z tego co czytałem w wypadku braku czynnika mimo sprawności całego układu też nie włączyłby się on na stałe a jedynie tak pstrykał..?
Bo z tego co czytałem w wypadku braku czynnika mimo sprawności całego układu też nie włączyłby się on na stałe a jedynie tak pstrykał..?
za duże cisnienie w ukladzie klimy, moze odpinali przewod od klimy (bo ciezko lapa silnika wychodzi bo przewod przeszkadza) lub zawiesil sie zawor rozprezny, musial bys podjechac na diagnostyke
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 22:55 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 2 razy.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Miałem identyczne objawy, kiedy padł mi sterownik wentylatorów... Sprężarka cykała co sekundę, a wentylatory się nie włączały... Niestety nie wiem jak to samemu zdiagnozować, gdyż sprawdził mi to elektryk samochodowy i to on doszedł do przyczyny problemu... Cześć jest dość droga i występuje kilka rodzai, ja kupiłem używkę na allegro i już drugi roczek śmiga:) Raczej nie jest to możliwe, że uszkodzili Ci to podczas wymiany rozrządu... Możesz wyjąć ten sterownik (znajduje się pod podłużnicą poniżej akumulatora), rozebrać i zobaczyć, czy nic się tam nie zabrudziło/zaśniedziało... Na forum znajdziesz poradę jak to zrobić, co prawda dotyczy ona z tego co pamiętam mk3, lecz sterownik jest podobny i na pewno będziesz wiedział o co chodzi...
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Zacznę chyba od wizyty w wyżej wspominanym warsztacie, wypytam czy na pewno nic z klima ruszane nie było, ew wymęcze ich o sprawdzenie stanu czynnika w klimatyzacji, bo dziwnym jest dla mnie że te dwa fakty tak sie ze sobą zbiegły w czasie.
Jak okaże się że klima szczelna i nabita będę szukał dalszych przyczyn :/
Jak okaże się że klima szczelna i nabita będę szukał dalszych przyczyn :/
Układ pełny, kompresor sprawny problem okazał się prozaiczny, bezpiecznik w tej małej puszcze na akumulatorze szlak trafił do tego stopnia ze nawet przytopił się kawałek tej puszeczki.
Nowa puszka zamówiona w aso, przy okazji wymienię prewencyjnie wszystkie bezpieczniki w aucie i na dniach Clima znowu zacznie hulać
Nowa puszka zamówiona w aso, przy okazji wymienię prewencyjnie wszystkie bezpieczniki w aucie i na dniach Clima znowu zacznie hulać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości