1.3 NZ czasem nie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.3 NZ czasem nie odpala

Post autor: tylny » pn kwie 12, 2010 18:46

Cześć. Na wstępie zaznaczam, ze przeszukałem forum i poczytałem sporo ale nie znalazłem odpowiedzi konkretnej. Taki problem był już poruszany ale nie został rozwiązany w sposób zadowalający :bigok:

Historia jest następująca: rano odpalam samochód, wszystko jak zwykle, działa. Jadę na stację benzynową która jest moze kilometr od domu, więc silnik lekko się zdąży nagrzać. Tankuję itd, wracam po 5 minutach, chcę odpalić i tu nic. Rozrusznik kręci silnikiem ale zadnej reakcji. Spycham auto spod dystrybutora :grrr: na parking. Tam lookam pod maskę, wszystkie wtyczki na miejscu itd. Wracam do auta, próbuję odpalić i po parunastu obrotach wału silnik zaskakuje. Pojechałem w miasto bez zadnych problemów. Tam samochód zaś zgasiłem i poszedłem sobie. Wróciłem po 2 godzinach i odpalam bez problemu, od strzału.
Dzisiaj myślę, trzeba zbadać problem dogłębnie :grin: . Odpalam bez problemu, silnik sobie pracuje parę chwil, gaszę. Znów odpalam, bez problemów, gaszę. Po paru minutach odpalam, ale już dłużej muszę kręcić, ale zaskakuje, trochę pracuje, gaszę. Znów przerwa, odpalam i nic... silnik kręci ale nie zaskakuje.
No to zabieram się za diagnostykę - wykręcam świece, ładne, czyste, SUCHE. Palec czysty, kopułka też. Myślę, sprawdzam czy jest iskra. Jedna świeca do masy, kręcę silnikiem i o dziwo silnik odpala od razu (oczywiście pracuje na 3 cylindrach). Na tej wyjętej swiecy jest duża iskra.
I teraz tak: miałem już podobną sytuację ale wtedy silnik czasem gasł podczas jazdy i został wymieniony aparat zapłonowy (z Hallem) i przez 1,5 roku był spokój (aparat używany).
Jedno mnie nurtuje - po kręceniu silnikiem bez skutku i wyjęciu świec sa one SUCHE, czyli wnioskuję, że nie dochodzi do cylindra paliwo, ale jak już silnik zaskoczy to pracuje bez problemów. Pompa paliwa działa. Czy jest taka możliwość, zeby podczas rozruchu zbyt małe napięcie w instalacji powodowało brak otwierania się wtryskiwaczy? Ale z drugiej strony nie ma problemów na zimnym silniku, tylko na lekko nagrzanym. moze regulator ciśnienia paliwa? przepuszcza za wcześnie?

Dodam, ze standardowe elementy są nowe (kopułka, palec, czujnik niebieski, kable zapłonowe, świece, filtry itd).
Proszę o tylko konkretne odpowiedzi co by nie macić w temacie :helm:


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 12, 2010 19:09

musisz sprawdzic czy jest iskra w momencie kiedy nie chce zapalic bez tego nie wiadomo czy przyczyna jest w zaplonie czy w podawaniu benzyny
zeby swiece byly mokre to trzeba troche pokrecic
ja obstawiam cewke zaplonowa



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » pn kwie 12, 2010 19:21

agrala, kręciłem długo, myślę, że ze trzy próby tak po 5-6 sekund. Potem wykręciłem świece, jedna po drugiej i wszystkie suche. Jedną zostawiłem na wierzchu, resztę wkręciłem i silnik po zakręceniu od rau zaskoczył (wtedy patrzyłem jaka i czy wogóle jest iskra. Była i to słuszna ;) myślałem, ze zaś nie odpali a on akurat wtedy zapalił.


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 12, 2010 19:27

jezeli odpalil to wiadomo ze iskra jest ok
musisz ustalic czy jest iskra kiedy nie odpala
ja bym sie trzymal zaplonu a nie paliwa



Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » pn kwie 12, 2010 19:49

tylny, ja tez mialem ten problem zanim sprzedalem swojego i puki parkowalem w garazu nie bylo tego problemu dopiero gdy przed sprzedaza stal 3 dni pod rzad na podworku mial takie problemy. teraz po sprzedarzy gdy znow stoi w garazu jest wszystko ok wiec mi sie wydaje ze bylo cos zawilgocone albo cos takiego i napewno problem jest z iskra. wiec u ciebie moze byc podobnie. i juz mowie ze tez rano odpalal za pierwszym a po 1-2km i ponownej probie ni pierona nie chcial zapalic dopiero po jakiejs 0,5-1h sie dalo odpalic.



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » pn kwie 12, 2010 20:03

...OSA..., Golf stoi cały czas na polu... Pierwsza taka sytuacja była w tamtym tygodniu (czwartek/piątek),na weekend udało mi się wyjątkowo wjechać do garażu, dzisiaj wyjeżdżam i zaś problemy, więc nie wiem, czy to ma wpływ...


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

^Butcher^
MKII POWER : )
MKII POWER : )
Posty: 213
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:11
Lokalizacja: Trzebinia
Auto: 2xMk2GTI

Post autor: ^Butcher^ » pn kwie 12, 2010 20:32

a podczas kręcenia rozrusznikiem naciskasz pedał gazu ?? sproboj tak ze jak przekrecisz kluczyk to troche wcisnij pedał gazu ,i zobacz czy lepiej pali



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » pn kwie 12, 2010 20:36

^Butcher^, próbowałem, i tak i tak nie chce zapalić :crazy:


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 12, 2010 20:44

czy nie lepiej sprawdzic czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalic niz gdybac i szukac przyczyny na klawiaturze komputera?



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » pn kwie 12, 2010 20:46

Dołączam sie do problemu kolegi moj 1.3 nz ma takie same objawy trzeba dlugo krecic zeby zalapal a dziwne bo u kolegi w takim samym silniku pali od strzala. Przy nacisnietym pedale od gazu nie pali wcale. :grrr:



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » pn kwie 12, 2010 20:53

agrala, no oczywiscie, ze lepiej. Uwierz mi, byłem pół godziny temu sprawdzić i silnik normalnie zapalał (jest zimny) więc nie było jeszcze okazji.


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 320 gości