[MK3] Amory i wydruki z testow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

[MK3] Amory i wydruki z testow

Post autor: Gitner » pn kwie 03, 2006 10:05

Witam
Bylem dzis sprawdzic stan podwozia po zimie. Jezdze caly czas na amorach jakie byly w aucie w niemczech. Tam nie wiem ile smigane na nich. Ja po zachodnich drogach zrobilem na nich 10kkm, na polskich 40kkm. Wg stacji diagnostycznej wsio OK. Mnie interesuje roznica na wydrukach.

Badanie z 30.09.05r
Os przednia: lewy 74% prawy 77% roznica 3% waga osi 775kg
Os tylnia: lewy 76% prawy 77% roznica 0% waga osi 518kg

Badanie z 03.04.06r
Os przednia: lewy 74% prawy 79% roznica 5% waga osi 761kg
Os tylnia: lewy 74% prawy 76% roznica 2% waga osi 555kg

Po wydruku widac ze cos tam spadlo, wiadomo, pol roku smigania, ale dlaczego prawa przednia os wzrosla o 2%? Czy to moze wynikac z roznicy mas osi? Dzis ja siedzialem w aucie na badaniu, a poprzednio diagnosta.. a i wczoraj zalozylem rolete na tyl to tez jakis ciezar... ;)

Druga rzecz gdzie znalezc oznaczenie na amorkach? Przyjrzalem sie im dzis i sa cale upaprane, chyba w blocie pozimowym.. Na 99% sa gazowe (sycza) no ale chce sie upewnic.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 03, 2006 10:59

Gitner pisze:Os przednia: lewy 74% prawy 77% roznica 3% waga osi 775kg
Os tylnia: lewy 76% prawy 77% roznica 0% waga osi 518kg

Badanie z 03.04.06r
Os przednia: lewy 74% prawy 79% roznica 5% waga osi 761kg
Os tylnia: lewy 74% prawy 76% roznica 2% waga osi 555kg
myslę że różnica może pochodzić też n np. z różnicy ciśnień w oponach (przecież opona też spełnia częściowo rolę tłumienia), ale skłaniał bym się tutaj że to badanie nie jest aż takie dokładne i może to być w granicy błędu pomiaru - waga też pewnie ma jakieś znaczenie bo sprężyna jest bardziej ściśnięta więć i tłok amora jest trochę w innym położeniu (w mniej wypracowanym)


:-k ...

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 03, 2006 18:04

Gitner pisze:Druga rzecz gdzie znalezc oznaczenie na amorkach? Przyjrzalem sie im dzis i sa cale upaprane, chyba w blocie pozimowym.. Na 99% sa gazowe (sycza) no ale chce sie upewnic.
Witam... to nie jest wyznacznik... wszystkie amory sycza.... takze jedynie po numerach lub nasklejkach...
Gitner pisze:Badanie z 30.09.05r
Os przednia: lewy 74% prawy 77% roznica 3% waga osi 775kg
Os tylnia: lewy 76% prawy 77% roznica 0% waga osi 518kg

Badanie z 03.04.06r
Os przednia: lewy 74% prawy 79% roznica 5% waga osi 761kg
Os tylnia: lewy 74% prawy 76% roznica 2% waga osi 555kg
Takie roznice moga wymikac z bledu trzepaczek, innych opon lub cisnienia w nich... i wielu innych czynnikow... dlatego to badanie amortyzatorow nie jest brane pod uwage przy badaniu technicznym... po prostu nie jest calkowicie miarodajne... wiec takimi subtelnymi roznicami sie nie przejmuj... jedno jest pewne... masz amory w naprawde dobrym stanie... pozdro



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn kwie 03, 2006 18:24

KamilW pisze:takimi subtelnymi roznicami sie nie przejmuj... jedno jest pewne... masz amory w naprawde dobrym stanie... pozdro
OKI.. tak dla uwagi pomiedzy pierwszym a drugim badaniem minela jesien, zima i 15kkm..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » pn kwie 03, 2006 18:31

KamilW pisze:jedno jest pewne... masz amory w naprawde dobrym stanie...
ile procent kwalifikuje amorki do wymiany?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn kwie 03, 2006 18:34

to tez nie jest ustalone... bo ten pomiar nie jest do konca miarodajny... ale tak okolo mniej niz 40-50%
Gitner pisze:OKI.. tak dla uwagi pomiedzy pierwszym a drugim badaniem minela jesien, zima i 15kkm..
to znaczy tylko tyle ze amory sa bardzo porzadne



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 03, 2006 20:58

38 - 45% kwalifikuje amor do wymiany


:-k ...

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » wt kwie 04, 2006 07:59

Przed zakupem sprawdzalem zawieche i amorki mi wyszly: przod 75%, tyl 65%.
Technik na stacji powiedziel, ze powyzej 60% sa bardzo dobre a 30% to zlom



Awatar użytkownika
zimack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 08, 2005 20:31
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Re: [MK3] Amory i wydruki z testow

Post autor: zimack » wt kwie 04, 2006 10:24

Gitner pisze:Witam
Bylem dzis sprawdzic stan podwozia po zimie. Jezdze caly czas na amorach jakie byly w aucie w niemczech. Tam nie wiem ile smigane na nich. Ja po zachodnich drogach zrobilem na nich 10kkm, na polskich 40kkm. Wg stacji diagnostycznej wsio OK. Mnie interesuje roznica na wydrukach.

Badanie z 30.09.05r
Os przednia: lewy 74% prawy 77% roznica 3% waga osi 775kg
Os tylnia: lewy 76% prawy 77% roznica 0% waga osi 518kg

Badanie z 03.04.06r
Os przednia: lewy 74% prawy 79% roznica 5% waga osi 761kg
Os tylnia: lewy 74% prawy 76% roznica 2% waga osi 555kg

Po wydruku widac ze cos tam spadlo, wiadomo, pol roku smigania, ale dlaczego prawa przednia os wzrosla o 2%? Czy to moze wynikac z roznicy mas osi? Dzis ja siedzialem w aucie na badaniu, a poprzednio diagnosta.. a i wczoraj zalozylem rolete na tyl to tez jakis ciezar... ;)

Druga rzecz gdzie znalezc oznaczenie na amorkach? Przyjrzalem sie im dzis i sa cale upaprane, chyba w blocie pozimowym.. Na 99% sa gazowe (sycza) no ale chce sie upewnic.

Pozdro
Gitner
Gitner, a jaki masz zawias? Amory i sprezynki? Jaka firma i ile gleby? I czy dość twarde? I czy drogi po ktorych jezdzisz sa dosc dziurawe? Pytam, bo sam codzien jezdze, do szkoly, a tam jest nie za fajna droga jak jade i sie boje o moje zawieszenie, bo do tanich nie nalezy ( APEX ).

Pozdrawiam, Michał



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: [MK3] Amory i wydruki z testow

Post autor: Gitner » wt kwie 04, 2006 11:49

zimack pisze:Gitner, a jaki masz zawias? Amory i sprezynki? Jaka firma i ile gleby? I czy dość twarde? I czy drogi po ktorych jezdzisz sa dosc dziurawe? Pytam, bo sam codzien jezdze, do szkoly, a tam jest nie za fajna droga jak jade i sie boje o moje zawieszenie, bo do tanich nie nalezy ( APEX ).
Nie wiem jaka firma u mnie siedzi. Chyba seria bez zadnej gleby. W week bede badal i szukal jakis oznaczen i dam znac. Zawiecha twarda, az za twarda na te dziury, ale trasa miod malina, trzyma sie drogi, zadnych bujan.. A drogi no coz powiedzmy ze 50% jakosci drog zachodnich.. Miasto same dziury, trasa tez, czasem trafi sie ladny asfalt jak to w Polsce..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » wt kwie 04, 2006 16:53

A ja powiem że te testy są do d.... pojechaliśmy z qmplem na takie badanie jego escortem z czystej ciekawości (miał darmowy karnet na test amorków) wiedząc że z tyłu jeden amorek jest urwany. Otóż na teście wyszło że akurat ten amortyzator ma 60% sprawności!!! Kolesie mieli nie ciekawe miny jak pokazaliśmy im że jest urwany przy gwincie i nic nie trzyma.



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » wt kwie 04, 2006 17:04

dokładnie zgadza sie nie patrz na te wyniki, u kumpla w lanosie wyszło że samochód z przeboiegiem 100tyś km ma idealne amory, a samochód myszkował po drodze strasznie


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt kwie 04, 2006 17:14

Ale daliscie przyklad.. jeden ford g...o wort i koreanska technologia ;) U mnie test zgadza sie ze stanem faktycznym, nic nie lata nic nie myszkuje..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » wt kwie 04, 2006 22:08

ale tu nie chodzi o technologię ( chyba nie jest taka zła skoro wytrzymała już 100tyś) tylko o maszyny do sprawdzania amorów


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości