MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

alamakota
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 19, 2010 01:35
Lokalizacja: wwa

MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być ?

Post autor: alamakota » ndz kwie 11, 2010 21:16

dlaczego jak odłączę wtyczkę regulatora biegu jałowego na ciepłym
to u mnie gaśnie od razu silnik ?

chyba tak nie powinno być ???
dodam że regulator jest chyba sprawny bo czuć że działa pod ręką i ja wtyczkę się wkłada...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 21:22 przez alamakota, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być

Post autor: norek111 » ndz kwie 11, 2010 21:19

alamakota pisze:dlaczego jak odłączę wtyczkę regulatora biegu jałowego na ciepłym
to u mnie gaśnie od razu silnik ?

chyba tak nie powinno być ???
to na jakiej podstawie silnik ma utrzymać obroty biegu jałowego ?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 21:20 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

alamakota
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 19, 2010 01:35
Lokalizacja: wwa

Re: MK3 2E regulator biegu jałowego czy to tak powinno być

Post autor: alamakota » ndz kwie 11, 2010 21:23

norek111 pisze:to na jakiej podstawie silnik ma utrzymać obroty biegu jałowego ?
no bo gdzieś czytałem że obroty powinny tylko lekko spaść



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz kwie 11, 2010 21:28

alamakota pisze:no bo gdzieś czytałem że obroty powinny tylko lekko spaść
nie szukaj na przymus awarii,jest ok


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 11, 2010 21:37

alamakota pisze:chyba tak nie powinno być ???
może tak być.
Czy zgaśnie czy nie to zależy od ustawienia podstawowego przepustnicy, jak jest ciutka więcej uchylona to nie zgaśnie, mniej uchylona to zgaśnie, jest od tego śrubka regulacyjna ale nie tykaj się jej jeśli wszystko jest dobrze z autem,


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn kwie 12, 2010 09:03

Po zdjęciu/odłączeniu wtyczki od regulatora wolnych obrotów ( silniczek krokowy ), to obroty zaczęły falować ( ~600-1100rpm ) przynajmniej w innym aucie.
Jak sama nazwa wskazuje że jest to regulator wolnych obrotów i nie służy tylko do załączania "ssania".

[ Dodano: 12 Kwi 2010 09:06 ]
Po drugie to: "regulator sprawny, bo czuć że chodzi" - że pracuje to jedno, ale jak pracuje, jak się ustawia, to o to bardziej chodzi.
Większość osób mających problemy z obrotami czego przyczyną jest silniczek krokowy ma go sprawnego ( w sensie że jakoś pracuje na podłączonej wtyczce ).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 12, 2010 09:25

Niestety tego typu silniczek ulega zabrudzeniu po latach, elektrycznie jest sprawny ale nie działa poprawnie. Ja toto u siebie czyściłem z dobrym skutkiem, ale nawet szkoda kombinowac bez rozbiórki, trzeba rozpzłowić to co jest nieby nierozbieralne i delikatnie czyścić rozpuszczalnikiem i mechanicznie - na osi zaworu odkłada się twardy osad który bez pomocy mechanicznej nie zejdzie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 393 gości