Tylna wycieraczka - zatrzymuje się w losowym położeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » śr kwie 07, 2010 19:24

Pomierzyłem miernikiem jak na razie i zanim jeszcze pójdę z żaróweczką to napisze co udało mi się ustalić. Przykładając do brązowo-czarnego a następnie do trzech kolejnych przewodów na wszystkich mam 12V !! To chyba coś tu nie gra? Po wyjęciu przekaźnika 377 tylko na dwóch krańcowych mam 12V, przykładając miernik do dwóch środkowych mam kilka dziesiętnych Volta. Przy założonym przekaźniku między brązowym a dwoma środkowymi mam 30k Ohmów. Oczywiście sprawdzałem przy wypiętym wtyku od silnika.

A jest jakiś stycznik/przekaźnik który steruje tyną wycieraczką czy to załatwia elektronika przy silniczku? Bo te dwa styczniki w przekaźniku 377 załączają przednie wycieraczki (jeden stycznik standardowa prędkość, drugi – szybka praca wycieraczek)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 19:50

Ze schematu wynika, że przekaźnik w skrzynce podaje sygnał a resztę załatwia elektronika w silniczku; nie ma - jak to było w "Trójce" - przekaźnika tylnej wycieraczki. Jeśli nic nie pomoże - może podmiana przekaźnika 377 z kimś "zaprzyjaźnionym" wyjaśni sprawę.



gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » śr kwie 07, 2010 20:58

przekaźnik podmieniłem ale to nic nie dało...



Rafako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Rafako » śr kwie 07, 2010 23:14

Zerknij na płytkę z elektroniką, ja tak też miałem i okazał się że "skorodowały" ścieżki na płytce elektroniki po naprawie wszystko ok. Płytka jest pod obudową tylnej klapy i silnika tylnej wycieraczki.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 23:16 przez Rafako, łącznie zmieniany 1 raz.



krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » czw kwie 08, 2010 20:05

przepraszam że tak na szybko bez dokładnego czytania - ale czy sprawdzałeś kable w lewej gumowej osłonie idącej z dachu do klapy? na dwie awarie wycieraczki - raz to załatwiło problem a raz to i czyszczenie silniczka (no na rok przynajmniej :))



gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » pt kwie 09, 2010 07:51

kable są faktycznie popękane (zaizolowałem) chociaż zwarcia się nie dopatrzyłem ale nie powiem że jestem pewnien że nie ma głębiej bo cieżko się dostać pod harmonijke . Przerwy na kablu tez nie bylo. Natomiast dwa środkowe są zwarte (sprawdzałem ohmomierzem) ale nie wiem czy tak powinno być czy nie. Najlepiej by było podmienić silniczek ale niestety nie mam skąd wziąść. Zaglądne jeszcze do elektroniki przy silniku (jak tylko znajde chwile). Jeszcze myśle o tej krańcówce, ale zebatki wyglądają na zdrowe i bez zadnej rdzy w mechanizmie.

A na razie dzieki za cenne podpowiedzi.

[ Dodano: 09 Kwi 2010 16:07 ]
Walki z wycieraczką ciąg dalszy... podpiąłem na krótko na dwa krańcowe styki mase i +12 i okazuje się że jest to samo wiec podejrzewam elektornike silnika. Rozebrałem mechanizm żeby zobaczyć co z mechanizmem krańcowym. I kolejne zaskoczenie - nie ma żadnych styków tylko na plastikowym kółku zębatym jest taka kosteczka - magnes. Dostałem sie do elektroniki i okazało się ze jest... korozja! :( niby nie wyglada to tragicznie to podejrzewam ze ktoras ze ścieżek nie łączy.... lub coś poleciało.

[ Dodano: 09 Kwi 2010 16:25 ]
Gdyby ktoś miał do sprzedania sprawną elektronikę to chetnie odkupię :) Kupno całego podzespołu to spory wydatek :(
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 07:57 przez gregor_21, łącznie zmieniany 1 raz.



Rafako
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Rafako » ndz kwie 11, 2010 21:01

Tak jak mówiłem, ja podlutowałem mostki na płytce i śmiga, kwestia jak u Ciebie korozja jest daleko posunięta. Jeżeli koroduje Ci płytka z elektroniką sprawdź czy nie masz pękniętej rurki do spryskiwacza tylnej szyby. U mnie od tego się wszystko zaczęło.



gregor_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 09:37
Lokalizacja: krakow

Post autor: gregor_ » wt kwie 13, 2010 14:44

Wycieraczka już działa prawidłowo :bigok: Okazuje się, że na płytce z elektroniką jedna ścieżka nie miała ciągłości (od wyłącznika krańcowego). Korozja na płytce jest ale jeszcze się trzyma i myślę, że jeszcze posłuży (odpukać).

Dzieki wszystkim za podpowiedzi :pub:

PS. Gdyby ktoś chciał to mam do sprzedania za symboliczne pieniądze przekaźnik 377 ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 176 gości