Szlify

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Szlify

Post autor: Piotrek 2711 » czw kwie 08, 2010 12:41

Witam jestem posiadaczem vw golfa 3 1.6 AEA a także miłośnikiem vw :D mam problem z silniczkiem tzn zaczeło sie od kontrolki oleju z którą jak czytałem ma duzo vw problem tylko ze ja jestem reailstą i odrazu zaczołem od sprawdzenia ciśnienia oleju no i niestety jest słabe mozna by powiedzieć ze go na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika nie ma :hmm: osłuchałem dokładnie silnik i okazuje sie ze to panewka. I ja w takiej sprawie ponieważ chce zrobić ten silnik który jest. Jaki jest koszt zrobienia szlifu wału i regeneracji wałka rozżądu i wymiany tego co potrzeba czyli uszczelniaczy itp. Czy ktoś może ma jakieś namiary na dobrego fachowca w okolicy Wrocławia lub Brzegu który by sie podjął tej naprawy. Przepraszam za błedy to mój pierwszy post na forum.



lukasz-79-30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 08:12
Lokalizacja: białystok

Post autor: lukasz-79-30 » czw kwie 08, 2010 13:51

dolicz jeszcze planowanie głowicy. pomyśl o silniku z auta po wypadku



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw kwie 08, 2010 14:55

Szlif wału, cylindrów, planowanie głowicy, wymiana wszystkich gratów w głowicy (uszczelniacze, gniazda, prowadnice ewentualnie zawory, popychacze). Do tego wszystkie uszczelki, śruby nowe.
Suma wyjdzie całkiem spora, myślę że w ok 2000zł to min w którym mógłbyś się zamknąć, wszystko zależy od tego kto i za ile ci to rozłoży i złoży do kupy.
Pytanie po co chcesz robić regeneracje wałka rozrządu, to jest element, który aż tak się nie z używa, jeżeli będzie wyglądał ok, to bym go zostawił.

ps. jeżeli chodzi o wrocław to jedyna osoba znająca się na rzeczy jaka przychodzi mi do głowy to evolution, ale czy on zajmuje się zwykłymi remontami, musiał byś z nim gadać. Na pewno zna się na rzeczy
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 14:56 przez Marioo, łącznie zmieniany 1 raz.



salem78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 11:56
Lokalizacja: Wołów
Kontakt:

Post autor: salem78 » czw kwie 08, 2010 21:19

Pytałem ostatnio mechanika ile kosztowalby kompletny remont góry silnika i powiedzial ze z robocizna 1200zl wiec nie sa to znowu jakies duze koszty



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Piotrek 2711 » czw kwie 08, 2010 22:43

Tak wiem jakie są koszty całego remontu ale niewiem czy warto remontować cały ponieważ niebrał mi nigdy ani grama oleju i bardzo ładnie chodzi jedyny jego problem to niskie ciśnienie oleju i pomyślałem że regeneracja wału i wałka wystarczy. Mysle że tłoki i tuleje są w bdb stanie. Samoregulatory zaworowe wymieniłem już wcześniej. Myśle ze do 1500zł powinienem sie zmieścić bez tulejowania cylindrów i kupna nowych nadwymiarowych tłoków. Zostanie koszt regeneracji wału i nadwymiarowych panewek i wrazie potrzeby wałka rozżądu. Kupno używanego silnika wykluczam ponieważ to jest loteria.


I LOVE MK3

monteiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lut 17, 2010 22:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: monteiro » czw kwie 08, 2010 22:54

w 1000 zl sie zmiescisz :) dobra decyzja z remontem, nie wiadomo jaki silnik bys kupil a tak jestes pewny ze pojezdzisz. Moze remont wcale nie jest konieczny? sprawdz panewki i srednice czopow, moze pompa siadla ? :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 22:59 przez monteiro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » czw kwie 08, 2010 23:11

monteiro pisze:w 1000 zl sie zmiescisz :) dobra decyzja z remontem, nie wiadomo jaki silnik bys kupil a tak jestes pewny ze pojezdzisz. Moze remont wcale nie jest konieczny? sprawdz panewki i srednice czopow, moze pompa siadla ? :)
Dokładnie. Jak trzyma ciśnienie i nie bierze oleju to z wałkiem rozrządu dałbym sobie spokój i głowicy nie ruszał. Może siadać pompa oleju i od tego bym zaczął. Przeszlifować wał, kupić nowe panewki, dobry olejek i będzie git.


O:o===vw===o:O

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Piotrek 2711 » czw kwie 08, 2010 23:34

arielo87 pisze:Dokładnie. Jak trzyma ciśnienie i nie bierze oleju to z wałkiem rozrządu dałbym sobie spokój i głowicy nie ruszał. Może siadać pompa oleju i od tego bym zaczął. Przeszlifować wał, kupić nowe panewki, dobry olejek i będzie git.
Dokładnie o tym myślałem pompa jest dobra ponieważ na zimnym silniu daje wysokie ciśnienie na wolnych jest nawet ponad 1 bar a jak sie nagrzeje to spada do prawie zera az zawory zaczynają grać czyli wnioskuje ze jak sie nagrzewa to olej jest rzadszy i wylewa sie przez panewke do tego stukają jak wkręcam silnik tak od 2200 do 3100 to jest takie stłumione stukanie. To rzeczywiście nie jest taki straszny koszt. Tylko jeszcze namiar na dobrego mechanika i bedzie git :grin: sam bym to zrobił ale niemam warunków dlatego musze to powieżyć komuś kto tego niespartoli.


I LOVE MK3

monteiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lut 17, 2010 22:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: monteiro » sob kwie 10, 2010 08:49

wedlug mnie to pompa,
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 22:58 przez monteiro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob kwie 10, 2010 09:03

to że na wolnych obrotach masz 1 bar , to nie jest znowu tak rewelacyjnie , powinien mieć 1,5 do 2 bar , a ponad 2500 tyś. obrotów nawet do 6 bar , zainteresuj się najpierw pompą oleju , tak jak piszą koledzy , na zimnym jak mówisz masz ponad 1 bo olej jest gęsty i pompa jakoś wyrabia , a jak olej zaczyna byś gorący i robi się bardziej rzadki , pompa może już nie wydalać , więc radzę tak jak koledzy , zainteresuj się najpierw pompą



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Piotrek 2711 » sob kwie 10, 2010 18:55

Dobrze sprawdze też pompe. Ale niewykluczam panewek bo słychać wyraznie jak stukają. [quote="monteiro"]wedlug mnie to pompa, skoro nie bierze oleju to panewki jeszcze w dobrym stanie, gdyby byly juz zuzyte to bralby Ci olej dobrze mowie?

Ale panewki nic niemają do brania oleju za to odpowiedzialne są pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych. Panewki są odpowiedzialne za ciśnienie oleju oczywiście pompa i wałek rozżądu też dlatego bede sie koncentrował na tych oto podzespołach.


I LOVE MK3

monteiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lut 17, 2010 22:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: monteiro » sob kwie 10, 2010 19:05

tak tak panewki nic do tego nie maja. :) na zimnym nic nie stuka ? jaki przebieg i olej?



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Piotrek 2711 » sob kwie 10, 2010 19:07

to że na wolnych obrotach masz 1 bar , to nie jest znowu tak rewelacyjnie , powinien mieć 1,5 do 2 bar , a ponad 2500 tyś. obrotów nawet do 6 bar , zainteresuj się najpierw pompą oleju , tak jak piszą koledzy , na zimnym jak mówisz masz ponad 1 bo olej jest gęsty i pompa jakoś wyrabia , a jak olej zaczyna byś gorący i robi się bardziej rzadki , pompa może już nie wydalać , więc radzę tak jak koledzy , zainteresuj się najpierw pompą

Racja ze 1 bar to nie jest rewelacja bo przeczytałem ze na gorącym silniku powinien mieć nawet od 1.6 do 2 bary na wolnych obrotach a mój ma lekko ponad 1 na zimnym dlatego po rozgrzaniu jest taki spadek praktycznie do zera :( od poniedziałku zabieram sie ostro do roboty mała reanimacja i bedzie gwizdał jak dawniej :) jeżdze nim 4 lata i nigdy mnie niezawiódł. Jest zadbany i mam zamiar nim jezdzić jeszcze długo dlatego zrobie co bedzie trzeba z tym silnikiem.

[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:10 ]
Przebieg 200000 olej castrol magnatec 10/40 ale co do przebiegu to pewnie wiecej tylko na liczniku tyle ma a jest golf z 95r. dlatego ma pewnie ze 300000

[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:12 ]
na zimnym nie bynajmniej w kabinie nie słychać ale jak sie nagrzeje to juz słychać takie stłumione stukanie tak miedzy 2 a 3 tyś obr/min

[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:15 ]
Myślałem zeby nalać mineralny ale niechce bo ponoć pomoże to tylko chwilowo a ja wole zrobić i nawet zejde na 5w/40 bo skoro półsyntetyka niebrał do syntetyczny powinien tez nie brać a jak p[o remonciku bedzie czysty to sie nic nie wypłucze i nierozszczelni.

[ Dodano: 10 Kwi 2010 20:02 ]
Aha mam takie pytanie czy silnik 1.6 aee ma taki sam wał jak aea bo znajomy ma dół silnika aee z przebiegiem 60 tyś ze skody octavii słyszałem ze to są bliżniaki tylko z róznymi zasilaniami mój ma wtrysk jednopunktowy a aee ma wielopunktowy. Niemylić mojego z ABU bo to juz troche inna historia mimo ze mają wtrysk jednopunktowy ale AEA i ABU to maja różne głowice itd. a AEA i AEE to ponoć te same silniki tylko z różnymi zasilaniami.


I LOVE MK3

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości