Szlify
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Szlify
Witam jestem posiadaczem vw golfa 3 1.6 AEA a także miłośnikiem vw mam problem z silniczkiem tzn zaczeło sie od kontrolki oleju z którą jak czytałem ma duzo vw problem tylko ze ja jestem reailstą i odrazu zaczołem od sprawdzenia ciśnienia oleju no i niestety jest słabe mozna by powiedzieć ze go na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika nie ma osłuchałem dokładnie silnik i okazuje sie ze to panewka. I ja w takiej sprawie ponieważ chce zrobić ten silnik który jest. Jaki jest koszt zrobienia szlifu wału i regeneracji wałka rozżądu i wymiany tego co potrzeba czyli uszczelniaczy itp. Czy ktoś może ma jakieś namiary na dobrego fachowca w okolicy Wrocławia lub Brzegu który by sie podjął tej naprawy. Przepraszam za błedy to mój pierwszy post na forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 08:12
- Lokalizacja: białystok
Szlif wału, cylindrów, planowanie głowicy, wymiana wszystkich gratów w głowicy (uszczelniacze, gniazda, prowadnice ewentualnie zawory, popychacze). Do tego wszystkie uszczelki, śruby nowe.
Suma wyjdzie całkiem spora, myślę że w ok 2000zł to min w którym mógłbyś się zamknąć, wszystko zależy od tego kto i za ile ci to rozłoży i złoży do kupy.
Pytanie po co chcesz robić regeneracje wałka rozrządu, to jest element, który aż tak się nie z używa, jeżeli będzie wyglądał ok, to bym go zostawił.
ps. jeżeli chodzi o wrocław to jedyna osoba znająca się na rzeczy jaka przychodzi mi do głowy to evolution, ale czy on zajmuje się zwykłymi remontami, musiał byś z nim gadać. Na pewno zna się na rzeczy
Suma wyjdzie całkiem spora, myślę że w ok 2000zł to min w którym mógłbyś się zamknąć, wszystko zależy od tego kto i za ile ci to rozłoży i złoży do kupy.
Pytanie po co chcesz robić regeneracje wałka rozrządu, to jest element, który aż tak się nie z używa, jeżeli będzie wyglądał ok, to bym go zostawił.
ps. jeżeli chodzi o wrocław to jedyna osoba znająca się na rzeczy jaka przychodzi mi do głowy to evolution, ale czy on zajmuje się zwykłymi remontami, musiał byś z nim gadać. Na pewno zna się na rzeczy
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 14:56 przez Marioo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Tak wiem jakie są koszty całego remontu ale niewiem czy warto remontować cały ponieważ niebrał mi nigdy ani grama oleju i bardzo ładnie chodzi jedyny jego problem to niskie ciśnienie oleju i pomyślałem że regeneracja wału i wałka wystarczy. Mysle że tłoki i tuleje są w bdb stanie. Samoregulatory zaworowe wymieniłem już wcześniej. Myśle ze do 1500zł powinienem sie zmieścić bez tulejowania cylindrów i kupna nowych nadwymiarowych tłoków. Zostanie koszt regeneracji wału i nadwymiarowych panewek i wrazie potrzeby wałka rozżądu. Kupno używanego silnika wykluczam ponieważ to jest loteria.
I LOVE MK3
w 1000 zl sie zmiescisz dobra decyzja z remontem, nie wiadomo jaki silnik bys kupil a tak jestes pewny ze pojezdzisz. Moze remont wcale nie jest konieczny? sprawdz panewki i srednice czopow, moze pompa siadla ?
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 22:59 przez monteiro, łącznie zmieniany 1 raz.
- arielo87
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
- Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
- Kontakt:
Dokładnie. Jak trzyma ciśnienie i nie bierze oleju to z wałkiem rozrządu dałbym sobie spokój i głowicy nie ruszał. Może siadać pompa oleju i od tego bym zaczął. Przeszlifować wał, kupić nowe panewki, dobry olejek i będzie git.monteiro pisze:w 1000 zl sie zmiescisz dobra decyzja z remontem, nie wiadomo jaki silnik bys kupil a tak jestes pewny ze pojezdzisz. Moze remont wcale nie jest konieczny? sprawdz panewki i srednice czopow, moze pompa siadla ?
O:o===vw===o:O
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Dokładnie o tym myślałem pompa jest dobra ponieważ na zimnym silniu daje wysokie ciśnienie na wolnych jest nawet ponad 1 bar a jak sie nagrzeje to spada do prawie zera az zawory zaczynają grać czyli wnioskuje ze jak sie nagrzewa to olej jest rzadszy i wylewa sie przez panewke do tego stukają jak wkręcam silnik tak od 2200 do 3100 to jest takie stłumione stukanie. To rzeczywiście nie jest taki straszny koszt. Tylko jeszcze namiar na dobrego mechanika i bedzie git sam bym to zrobił ale niemam warunków dlatego musze to powieżyć komuś kto tego niespartoli.arielo87 pisze:Dokładnie. Jak trzyma ciśnienie i nie bierze oleju to z wałkiem rozrządu dałbym sobie spokój i głowicy nie ruszał. Może siadać pompa oleju i od tego bym zaczął. Przeszlifować wał, kupić nowe panewki, dobry olejek i będzie git.
I LOVE MK3
to że na wolnych obrotach masz 1 bar , to nie jest znowu tak rewelacyjnie , powinien mieć 1,5 do 2 bar , a ponad 2500 tyś. obrotów nawet do 6 bar , zainteresuj się najpierw pompą oleju , tak jak piszą koledzy , na zimnym jak mówisz masz ponad 1 bo olej jest gęsty i pompa jakoś wyrabia , a jak olej zaczyna byś gorący i robi się bardziej rzadki , pompa może już nie wydalać , więc radzę tak jak koledzy , zainteresuj się najpierw pompą
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Dobrze sprawdze też pompe. Ale niewykluczam panewek bo słychać wyraznie jak stukają. [quote="monteiro"]wedlug mnie to pompa, skoro nie bierze oleju to panewki jeszcze w dobrym stanie, gdyby byly juz zuzyte to bralby Ci olej dobrze mowie?
Ale panewki nic niemają do brania oleju za to odpowiedzialne są pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych. Panewki są odpowiedzialne za ciśnienie oleju oczywiście pompa i wałek rozżądu też dlatego bede sie koncentrował na tych oto podzespołach.
Ale panewki nic niemają do brania oleju za to odpowiedzialne są pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych. Panewki są odpowiedzialne za ciśnienie oleju oczywiście pompa i wałek rozżądu też dlatego bede sie koncentrował na tych oto podzespołach.
I LOVE MK3
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
to że na wolnych obrotach masz 1 bar , to nie jest znowu tak rewelacyjnie , powinien mieć 1,5 do 2 bar , a ponad 2500 tyś. obrotów nawet do 6 bar , zainteresuj się najpierw pompą oleju , tak jak piszą koledzy , na zimnym jak mówisz masz ponad 1 bo olej jest gęsty i pompa jakoś wyrabia , a jak olej zaczyna byś gorący i robi się bardziej rzadki , pompa może już nie wydalać , więc radzę tak jak koledzy , zainteresuj się najpierw pompą
Racja ze 1 bar to nie jest rewelacja bo przeczytałem ze na gorącym silniku powinien mieć nawet od 1.6 do 2 bary na wolnych obrotach a mój ma lekko ponad 1 na zimnym dlatego po rozgrzaniu jest taki spadek praktycznie do zera od poniedziałku zabieram sie ostro do roboty mała reanimacja i bedzie gwizdał jak dawniej jeżdze nim 4 lata i nigdy mnie niezawiódł. Jest zadbany i mam zamiar nim jezdzić jeszcze długo dlatego zrobie co bedzie trzeba z tym silnikiem.
[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:10 ]
Przebieg 200000 olej castrol magnatec 10/40 ale co do przebiegu to pewnie wiecej tylko na liczniku tyle ma a jest golf z 95r. dlatego ma pewnie ze 300000
[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:12 ]
na zimnym nie bynajmniej w kabinie nie słychać ale jak sie nagrzeje to juz słychać takie stłumione stukanie tak miedzy 2 a 3 tyś obr/min
[ Dodano: 10 Kwi 2010 19:15 ]
Myślałem zeby nalać mineralny ale niechce bo ponoć pomoże to tylko chwilowo a ja wole zrobić i nawet zejde na 5w/40 bo skoro półsyntetyka niebrał do syntetyczny powinien tez nie brać a jak p[o remonciku bedzie czysty to sie nic nie wypłucze i nierozszczelni.
[ Dodano: 10 Kwi 2010 20:02 ]
Aha mam takie pytanie czy silnik 1.6 aee ma taki sam wał jak aea bo znajomy ma dół silnika aee z przebiegiem 60 tyś ze skody octavii słyszałem ze to są bliżniaki tylko z róznymi zasilaniami mój ma wtrysk jednopunktowy a aee ma wielopunktowy. Niemylić mojego z ABU bo to juz troche inna historia mimo ze mają wtrysk jednopunktowy ale AEA i ABU to maja różne głowice itd. a AEA i AEE to ponoć te same silniki tylko z różnymi zasilaniami.
I LOVE MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości